Januari februaritråden 08 del 3
Apropå listan. Jag har en jobbarkomips (manlig) som gifter sig den 5 januari i stockholm. Undra om nån av er är hans blivande fru?
Apropå listan. Jag har en jobbarkomips (manlig) som gifter sig den 5 januari i stockholm. Undra om nån av er är hans blivande fru?
Pannkaka:
Färg på klänning?
Ivory
Tiara? Slöja? eller annat?
Endast stenar i håret
Övriga smycken?
Örhängen och halsband i samma stil som hårsmyckena
Något nytt, lånat och blått?
Allt jag har på mig är nytt. Inget av det andra...
Färg på skor? höga eller låga?
Silverfärgade med stenar på. 5 cm klack.
Blommor...liten nätt bukett eller stor?Färger?
Blir nog en liten nätt, med röda kallor
Något över axlarna?
Nej. Men en vit pälsfodrad kappa för fotografering utomhus
Håret, sminket och naglarna gör ni det själva eller på salong?
Gör allt på salong. Har inte bokat nåt för naglarna. Hmmm, och de är ju jättefula.
Gotland: Wow, du har verkligen hittat massor med saker. Vad roligt, för du kan du få stor variation i bilderna. Skulle ha haft en slöja med (även om jag inta ska ha en). Man kan ju gra häftiga motljusbilder med en sån. När ska du fotas?
aroma: Vår bröllopsresa blir en fjällsemester. Fast vi åker nog nånstans utomlands i sommar med, blev så sugen när svärisarna bokade en resa til Thailand nu i julas
aroma: Island vore fantastiskt! Men vi får nöja oss med en vedeldad tunna i Åre denna gång, inte så tokigt det heller.
Av längtan till dig är ju sååå vacker! Önskar att man hade samma mod sjäv. Men jag skulle inte klara av det. Får lita till min kompis som ska sjunga istället. Det är en ytterligare sak jag måste kolla upp, hur det går för henneoch vilka låtar hon har valt (hon fick några alternativ).
~vinterbrud~: Idag har jag köpt nya underställ till vår bröllopsresa. Vi lär ha stor temperaturskillnad!
Gott nytt år! I år ska vi gifta oss!
Är seg som kola idag, blev sent i natt *oops*
~vinterbrud~: Haha, jag tänkte väl - 5 veckor sedan var ju länge sen (vi har ju samma datum). I morgon är det bara tre veckor till vi åker iväg, scary!
jennysnartfru: Vi har börjat med bordsplaceringen, det är inte lätt. Vi ska ha flera små bord, med plats för 8 per bord. Men de självklara indelningarna som vi hade tänkt frn början funkar inte så bra eftersom det då blir för många vid vissa bord och för få vid andra. Så nu måste vi tänka om...
Bzzz: Häftigt, snart är ni gifta. Lycka till med alla de sista förberedelserna. Och ha det så underbart på lördag (gäller förstås er andra som också gifter er då)!
Thailand08: Visst kan du ha stövlar till, det skulle jag själv kunna tänka mig, men nu blev det andra skor.
Kvar för oss att göra:
-Fixa uteskor
-Slips & skor till m2b
-Bordsplaceringen
-Vigselprogram
-Göra Låthäfte
-Göra klart några omslag till festhäftet
-Bestämma dryck till maten & vickning
-Fixa blommor
Sen så tror jag att det närmar sig möhippa med. m2b's bestman (som var hos oss igår) fösa sig när vi snackade lite om svensexan (i hemlighet) och frågade när jag ska iväg då...
Thailand: Ja, jag är som sagt lite seg i kolan idag (för lite sömn och för mycket bubbel?
). Till den svart-vita vore det läckert såklart!
Äntligen kom snön! En norrlänning som jag har längtat så länge. Vi hann se snö innan vi åker till Åre. Idag var jag ute och skottade för första gången denna säsongen
Strawberryhoney: Vilken fin bukett! Jag sliter mitt hår angående min, hittar ingen florist i Åre, bara begravningsblommor och företagsinstallationer. inte riktigt den stil jag vill ha. Blir nog till att hitt på nåt annat.
c t: Tråkigt att ni fått fler återbud. Men som de andra säger, var glad åt de som kommer. Jag har kommit över alla nej-tack (vi fick ett till för ett par veckor sedan) så vi blir nu 38 stycken och massor av barn mellan 1 och 18, 20 st!! Bra val med SB föresten, klart att din m2b ska få lite trevliga bilder att titta på! Det kommer att gå superbra!
Vinträff vore roligt, hur man nu ska kuna pressa in den. Men det kan vi nog behöva, slappna av lite inför den stora dagen
Skottdagen2008: Vilken snygg dukning du har kommit på!! Jag snor nog några ideer av dig (vi har också svart, vitt, virött och silver som färger ).
Gotland: Lycka till med SB i morgon, är jättenyfiken på att höra hur det gick!