• Äntligen är det min tur

Uppsaltråden fprtsätter......

Hej kompisar. Vår träffas o fika tråd hade varit igång för länge...
    Men nu startar jag en ny här

Nu babblar vi vidare här!!

• Svar på tråden Uppsaltråden fprtsätter......

Vi får fixa det igen då!!! Men det hinner ju inte till 14 feb!!!!

• lillfraggel1

Det får bli påskpresent i stället. Funderar lite på romantiska skraplotter i allahjärtansdagpresent i stället. Tror att Kotten skulle tycka att det va lite kul.

Tack för tipset i dag äntligen. Jag va på mio och köpte mig en gömma. Va stor den var

Massagen var helt underbar så jag känner mig som en ny människa. Thailändskorna var mycket intresserade av min gömma. De tyckte att den såg ut som en tempelskål som munkarna bär omkring på. De tyckte att jag skulle servera mat från den eller ha blommor i. Tror att de också går till mio och köper sig egna gömmor hehe..

• Angelflikkan

kan du inte lägga in en bild på den??

bye bye tjejer, nu ska jag iväg på spinning.. hua..

lillfraggel1 skrev 2008-01-30 16:17:28 följande:
    Det får bli påskpresent i stället. Funderar lite på romantiska skraplotter i allahjärtansdagpresent i stället. Tror att Kotten skulle tycka att det va lite kul.Tack för tipset i dag äntligen. Jag va på mio och köpte mig en gömma. Va stor den var Massagen var helt underbar så jag känner mig som en ny människa. Thailändskorna var mycket intresserade av min gömma. De tyckte att den såg ut som en tempelskål som munkarna bär omkring på. De tyckte att jag skulle servera mat från den eller ha blommor i. Tror att de också går till mio och köper sig egna gömmor hehe..

Varsgo fraggel. Skulle själv ha köpt en om den varit i silver...

Angelflickan
    Va du e duktig. Verkligen. Jag hoppas att min energi kommer tillbaka snart också....

Har föresten lämnat nycklar o så idag
    Men det känns ändå samtidigt...

Nu ska här tränas o planeras bröllop

• Angelflikkan

whiiiieeeee

som äntligen vet så har jag haft lite huvudbry angående klänningen.. den är för lång och en ev uppläggning (och sen nerläggning) skulle ge ett synligt veck enligt sömmerskan.

och ner måste den läggas..

inte kul då jag ju lånar klänningen.. kompisen är ju en decimeter längre än mig, men hon hade inte några klackar..

så jag har funderat på hur jag ska kunna få upp klänningen utan att lägga upp den.. hmmm..

J hjälpte mig nyss att komma i klänningen och denna gång provade jag med underkjol och klackade skor.
    jag vet ju inte exakt vilken klackhöjd jag vill ha, men jag provade med ett par skor som hade lagom höjd.. hur som helst..

kjolen har ju två synliga tyglager, ett draperat i "siden" och ett undertyg i ett tunnt creppat tyg.
    det creppade tyget tittar ut nedanför draperingen.. (bild finns ju i galleriet om ingen fattar min förklaring )

ett alternativ är att jag syr fast extra tyll på underkjolen så att den får mer vidd och klänningen på så sätt lyfts lite..

men nu kom jag på at den kan ju läggas upp med ett lyft fast UNDER draperingen.. det är ju det creppade lagret som är problemet, det draperade lagret går ju över i släpet och det spelar ju ingen roll på 2-3 cm..

vi provade, jag och J, och det såg bra ut!!!!!!!!!
    jag kan nog lyfta den två cm precis under midjan och då få exakt rätt längd längst fram på kjolen...

är sååå glad nu!! detta har jag funderat på i en vecka nu, sen jag pratade med sömmerskan..

oj, det blev ett långt inlägg..

vad tror ni?????????

• Anna19juli-08

Hallå! Nu är jag hemma igen från kursen! som vanligt hade jag dataabstinens... var nästan på väg att köpa internettjänsten på hotellet igår men höll mig i skinnet! Kunde behöva en datafri dag

Angel- Det låter mycket genomtänkt Vet inte om jag förstår helt (hjärnan strejkar efter en lång dag)men det låter vettigt.

Fraggel- Har ni bokat resa? va kul! grattis!

Äntligen- tack för senast och fyndpåsen! Jag var och provade klänningar idag! Först provade jag den från blocket och den var jättefin! sen var jag på bröllopsbutiken och där fanns nada! Men sen var jag tillbaka till Lilly och provade den jag provade i lördags och jag tror att jag är fast! haha. Man måste räkna med upp till 18 veckors leverans så det är till jag bestämmer mig nu snart! Grattis till att flytten är avklarad förresten, skönt!

• Angelflikkan

min är oxå en Lilly..

har du bild på den du provade??

äh, jag förklarade konstigt.. jag visar er den 15.e istället.. så får ni säga om ni tror det funkar..
    Anna19juli-08 skrev 2008-01-31 21:25:37 följande:

Hallå! Nu är jag hemma igen från kursen! som vanligt hade jag dataabstinens... var nästan på väg att köpa internettjänsten på hotellet igår men höll mig i skinnet! Kunde behöva en datafri dag Angel- Det låter mycket genomtänkt Vet inte om jag förstår helt (hjärnan strejkar efter en lång dag)men det låter vettigt.Fraggel- Har ni bokat resa? va kul! grattis!Äntligen- tack för senast och fyndpåsen! Jag var och provade klänningar idag! Först provade jag den från blocket och den var jättefin! sen var jag på bröllopsbutiken och där fanns nada! Men sen var jag tillbaka till Lilly och provade den jag provade i lördags och jag tror att jag är fast! haha. Man måste räkna med upp till 18 veckors leverans så det är till jag bestämmer mig nu snart! Grattis till att flytten är avklarad förresten, skönt!

AK
    VA skööönt att du bestämt dig!!!!! Nu e jag avis!!!! Reält.
    Nästa v ska jag ju ut på jakt hela onsdag med tänan i sthlm o ev på månd till Hefa

AngelFl
    Blir ju bra tror jag....

Jag beställde ju min ring igår... Glömde säga det tror jag. Och m2b:s ring också förstås. Vi får gravering o puts av våra andra ringar på köpet.
    Jag känner mig sååå nöjd att köpa den i Uppsala så jag slipper skicka o hålla på! Dom e så superbra på Smycke boden på St Olofsgatan. Jag kommer bli sååå nöjd...
    O bra priser. Tror jag iaf.

Till skillnad för resan. Kan inte smälta 70 tusen för en resa... E det klokt det. !!! ??? !!!

Svar på tråden Uppsaltråden fprtsätter......