• LivingNight

Celibat fram till bröllopet...

Vi har bestämt att vi ska låta bli "sånt" fram till bröllopsnatten. Nu är det bara det att det är 1,5 år dit!! :D

Är det någon som är/har varit i samma sits? gick det eller borde jag ge upp? är på god väg att göra det...

• Svar på tråden Celibat fram till bröllopet...
  • Zozo

Hmm. Jo, jag har ju erfarenheten, om än pa lite annat vis. Jag levde nämligen i distansförhallande med min make (som da inte var det ännu) i 4 ar. Och jag vill ALDRIG gôra det igen (inte enbart pga sex fôrstass!).. Dessutom sa minns jag vâl inte riktigt min allra första gang med saa stor romantik att jag skulle vilja ateruppleva den igen.

Som jag fattar det är det da inte sa att ni aldrig varit tillsammans, men ni vill göra ett uppehall i 1.5 ar för en underbar bröllopsnatt? Har ni inte funderat över en nagot kortare tid, om ni tycker 1.5 ar är svart? Jag skulle allvarligt tippa att 1.5 manad redan skulle ge den effekten. Tänk dessutom pa att det ända INTE är en garanti för att bröllopsnatten blir magisk.. Saaa mycket oväntat kan hända när man "överplanerar".
    Men aterigen, är det ert val sa go for it!

• viktualia

LivingNight [citat]Det sliter absolut inte på relationen det minsta, om det är det du menar. Vi tror snarare att det stärker den.[/citat]

men dåså! Då har ni ju bestämt er! Och så länge ni båda är överens och har en bra kommunikation så är det väl helt lugnt.

Jag tror varken att du eller nån annan vill klanka åt något håll. Däremot tror jag att du, när du lägger ut en fråga av det här slaget, måste vara beredd på att det är ovanligt och att många ställer sig frågande till nyttan av celibatet. Varken mer eller mindre så.

• FredOchSara

Tror inte att någon här blir upprörda för att just NI inte ska ha sex på 1,5 år.

Utan avsikt att verka otrevlig så tror jag t.o.m. att alla skiter i det...faktiskt. Men precis som några redan påpekat så får man väl vara beredd på folks åsikter om man redovisar sina egna i ett forum på internet.

Personligen ser jag sex som ett sätt att komma närmare varann i en relation. Det handlar om bekräftelse och närhet. Klarar ni den biten utan sex så är det bara att köra på om NI känner att det är bra för er. Dock indikerade du att det redan nu börjar bli jobbigt och jag tror du hittar väldigt få personer som förstår dig och därmed kan hjälpa dig...

• Hedebris

jag skulle nog klara det. men frågan är om jag skulle vilja det..

• Lina_K

Tycker det låter helt bissart, hur kommer man närmre en älskad genom att hålla avstånd?

Men men, lycka till..

• Zozo

Jag sällar mig till Vickan här ovan: menar alls inte att klanka pa dig och din blivande; Ni far göra precis hur ni vill!

Jag tror heller inte att de andra tjejerna hâr menar att göra det; utan bara att de är förvanade och har svart att första varför.

• Jonna83

jag tror att många underskattar hur viktigt det är med sex i en relation faktiskt, så när det skrivs

"Jag förstår inte hur folk kan säga att det "kanske inte blir något bröllop" utan sex? har man då en relation stark nog att gifta sig?"

så tänker jag spontant att det är när man HAR ett bra sexliv, det är DÅ man har en relation som är stark.

Men om inte annat så kan det väl bli ett bra experiment för att ta reda på hur viktigt sexlivet faktikt är..

• Lina_K
    Jonna83 skrev 2007-11-22 15:35:24 följande:
    så tänker jag spontant att det är när man HAR ett bra sexliv, det är DÅ man har en relation som är stark.
    Precis... hur klarar man kriser tillsammans med en person man håller på avstånd. Och kriser kommer... oavsett hur "stark" relation man har, saker går upp och ned hur gärna man än önskar att det inte är så.
  • sockerr

Jag lägger mej i lite också...
    Är det inte vetenskapligt bevisat också att de hormoner som frigörs då man har sex stärker känslan av att man hör ihop?? Självklart ska man ju basera sitt förhållande på andra saker också (och alla de där vanliga argumenten) men åtminstone för oss (& många av våra vänner) blir förhållandet dåligt av att inte ha sex ofta... Och nej jag har inte just nu några belägg för den där vetenskapen, vet bara att jag läst om det... Känns dessutom bra om det skulle vara så!!!

• 2008-08-09

Öh..min åsikt är väl att 1,5 år innan verkligen var att ta i, men alla gör ju som dom vill! Risken kan väl vara att man bygger upp så mycket förväntningar på bröllopsnatten att när den väl kommer så blir man besviken...man måste ju ändå räkna in med ev fest, lång dag osv..man kommer nog inte vara så pigg.

Men själva idén som du TS beskriver, att ni vill längta lite extra efter varandra kan jag väl kanske förstå...dock lite väl länge för vår del med 1,5 år..
    Vi kommer nog att "hålla upp" någon vecka innan bröllopsnatten..men bara av den anledningen att jag har en tendens att få lite "ont" ibland vid samlag om det blir många gånger i rad..och DET är ju verkligen inget man vill uppleva på bröllopsnatten.

Svar på tråden Celibat fram till bröllopet...