• LivingNight

Celibat fram till bröllopet...

Vi har bestämt att vi ska låta bli "sånt" fram till bröllopsnatten. Nu är det bara det att det är 1,5 år dit!! :D

Är det någon som är/har varit i samma sits? gick det eller borde jag ge upp? är på god väg att göra det...

• Svar på tråden Celibat fram till bröllopet...
  • Yllo

Tja... har man aldrig gjort det så varför inte... Men om ni redan har varit intima med varandra så tycker jag att det låter konstigt att helt plötsligt leva i celibat i 1,5 år *skakar fundersamt på huvudet* Det finns ju även en risk att det inte blir något bröllop alls om ni inte "kelas".

Så jag håller nog med de flesta i frågan "Varför?"

• Godisråttan

Fine om man är oskuld och vill vänta tills bröllopsnatten men ta ett uppehåll låter förvirrat..fattar ingenting...

• also

Skulle aldrig ens komma på tanken, tycker att det låter konstigt.

• ILuv2BwU

Missionimpossible!..."dumdaradumdararadumdaradumdarara"....*hoppas ni hor soundtrack musiken lika val som jag gor*..=)

• Hammerman

Gör som ni vill. Jag kan bara säga att jag själv varit i någotsånär samma sits (inte mitt val dock) och det var ett rent helvete.

• Lilla My

Ska någon av er på 1,5 år lång expedition i djungeln eller polartrakterna? Religion förbjuder preventivmedel och ni vill inte riskera stor mage på bröllopet? Mycket ovanlig sjukdom som bara tillåter sex inom äktenskapet?
    Inget av ovanstående? Strunta i det!

• LivingNight

Värst vad påhopp det blev.

Det känns romantiskt, att bröllopsnatten ska bli speciell och efterlängtad. Att det ska gälla att "älska" och inte bara vanligt samlag just den kvällen :D gammaldags och intimt.

• LivingNight

Jag förstår inte varför jag ska behöva försvara mig för något jag och min partner tror på och vill som inte skadar någon av er. Det är inte direkt ett stötande inlägg.

• icra

Du frågar ju om feedback och vad folk tycker så det är väl inte så konstigt att folk säger sin mening.

Självklart är det upp till dig hur du vill göra. Det låter ju som du bestämt dig då är det väl bara att köra på det Min åsikt är iaf att det verkar trist att slösa bort 1 1/2 år utan sex

• Feminista Fantastica

Du behöver väl inte försvara dig om du inte vill, men om du skapar en ny tråd bara för att berätta det måste du ju i alla fall vara beredd på reaktioner. Du frågade ju själv om du borde ge upp, och det verkar ju som att de flesta tycker att det är det enda vettiga att göra.

Jag har också lite svårt att förstå varför, när det efter 1000 år äntligen är okej att ha sex före äktenskapet så tycker jag att det är skumt att inte ha det.

Men lycka till, och hoppas att det blir gammeldags och intimt på bröllopsnatten!

Svar på tråden Celibat fram till bröllopet...