Inlägg från: Pärlplattan II |Visa alla inlägg
  • Pärlplattan II

    Tråd Nr6 för Jönköpingsbrudar/gummar

    Här kommer jag, lite renoverad, men ändå samma pärlplatta!

    millanros - Nej, och det är ju väldigt bra om man har många långväga gäster som behöver någonstans att sova, eftersom det finns möjligheter att få sovplats där också!

    Vi kommer nog ha brunt, rosa, vitt, silver eller guld. Men jag vill få det så somrigt som möjligt, så det bruna kanske det blir lite mindre av. Men jag gillar färgkombinationen. Rosa hade jag aldrig trott i början när vi började planera, men nu gillar jag det. OCH det finns många vackra nyanser, så det blir nog bra.

  • Pärlplattan II

    Bellanote - Jag tycker du är grymt ambitiös som börjar packa redan nu! Vi slängde ner allt sista veckan sist.. Sista kvällen för att vara väldigt exakt med det sista av allt (vilket blev rätt mycket).

    En pappersskärare är så jädra bra!!!

  • Pärlplattan II

    Millanros - Du ÄR ju härifrån! (jag såg dig i nyårstråden och tänkte att det väl var ikväll han skulle spela här). Coolt!

  • Pärlplattan II

    Millanros - Märker att du har ungefär samma uppfattning som recensenten..(hur stavas det egentligen??) i JP.

    Det där med att vara ute i tid är ju superviktigt. Jag kom inte på förrän i Oktober att vi trots allt behöver en lokal, och det var bara två datum kvar på hela sommaren, så vi tog det ena helt enkelt. Tur att vi inte är beroende av någon kyrka eller liknande..

  • Pärlplattan II

    Bumblebee - Friskt initiativ!! Vi får jobba på det! (att bli flitigare här alltså). Jag har också varit ute på prommis två dagar i rad, jag tycker det känns bra. Tänkte ha ambitionen att komma ut på en längre promenad (1 timme +) tre gånger i veckan, till att börja med.. Det är ju trevligt om man, som du skriver, inte växer ur klänningen.

    I övrigt håller jag på med julkorten, tänkte göra ett hårt försök i dag, så att jag kommer någon vart. De måste ju skickas nu snart för att de ska komma iväg innan det blir jul. Det pilligaste är, i princip, färdigt, så nu ska det väl inte behöva ta så mycket tid, tycker jag!

  • Pärlplattan II

    Bridesilly - Jag är glad över att vi flyttade bröllopet från nyårsafton till juli! Så mycket kan jag säga...

    Försöker komma på en bra julklapp till min syster. Hon är 21 - det var ju sju år sen jag var det, så jag minns inte vad jag ville ha.. Har ni några bra idéer?

  • Pärlplattan II

    Apropå promenader - Vi skulle kunna starta en "visomskagiftaossochvillpassaibrudklänningen"-promenad. Det går ju t.ex runt massor av nyblivna mammor med vagnar kring Munksjön, varför inte också ett gäng blivande brudar?

  • Pärlplattan II

    Bumblebee - Hahaha... Ja, det är kanske också lättare att känna sig motiverad efter all julmat också!! Dessutom lättare att komma iväg om man inte måste gå själv... (hrmharkelhrm)

    Hon har ju iofs flyttat hemifrån, men hon bor i USA och bara som student, så hon har inget eget direkt. En bok kan ju vara bra förstås... Funderar lite på kläder, men det är ju svårt också..

  • Pärlplattan II

    millanros - Då kan du ju bara ta en vanlig, lite lugn dag! Det kan vara skönt i allt julstök!

    Idag ska jag göra "stämpl" och embossa.. Det funkar bra med en brödrost istället för en sån där värmepistol. Jättesmidigt, tycker jag.. Förhoppningsvis blir allt klart, och sen är det bara att skicka kort för fullt på söndag! Hoppas jag.....

  • Pärlplattan II

    Här är inga promenader gjorda.. Fast idag ska jag gå till Ryhov och sen till A6 och trava runt där. Det räknas väl till motion?

    Så ska jag slå in julkorten, hej och hå. SÅÅÅÅÅÅÅÅ roligt... (nej, jag är inte alls trött på dem nu..)

  • Pärlplattan II

    God fortsättning alla brudar! Hoppas ni haft en bra jul!

    millanros - Go for it!!

  • Pärlplattan II

    Den ser fin ut, utifrån.. Jag har nollkoll på det, egentligen, men det måste väl vara ganska lugnt en måndag efter 13? Har ni några speciella önskemål på mat eller någonting sånt?

  • Pärlplattan II

    BTW - har någon koll på var man kan hitta stort urval av sidenband till okej pris? Jag har kollat på Åhléns, men de har inte så många andra färger än de vanligaste.. Har inte hittat några iaf.

  • Pärlplattan II

    Jag tror annars inte det är några problem att BE om att få ett vegetariskt alternativ. Det är ju liksom inte ovanligt med vegeterianer direkt. På de flesta ställen kan mna ju få det, om det inte finns ett alternativ på matsedeln. Så hör med dem, och beställ bord - då kan ni ju fråga om det vegetariska på samma gång. Funkar ju jättebra.. Förr fanns ju Glada Grisen (My favourite! Speciellt i början), men det var ju då det...

  • Pärlplattan II

    Johans Café har väl ett rum man kan hyra? Jag antar att man kan äta där sen då, om man väl gjort det, de bör ju fixa käket då också, så då kan man säkert önska vad man vill ha och få t.ex veg. mat. Jag vet inte, jag bara gillar cafét, det är så mysigt och har läst att möjligheten finns.

  • Pärlplattan II

    Jag fick min bukett gjord på "Den blyga Violen" på Smedjegatan. Verkligen jättebra service tyckte jag! Ni kan se bild i mitt galleri. Det kostade 1500 för bukett och corsage, men det tycker jag absolut det var värt!

  • Pärlplattan II

    Servetter inhandlade här, idag. Ikea, såklart. Billigt och jag tror det blir snyggt!

    På onsdag ska jag iväg och kolla in lokalen, se vad vi kan tänka oss för möjligheter och ffa bordsplacering. DET känns som ett riktigt mount everest. Svårt att veta hur och var man ska placera vem, vilka man kan tänka passar i hop osv. Samtidigt ska det bli roligt att få något att bita i, såklart.. Andra helgen i februari ska vi ha en liten träff med toastpar och värdpar och planer lite, fundera på tider och sådant. Det känns som om det är då det börjar bli på riktigt..

    Apropå Munksjön så har jag börjat trava runt Rocksjön - siktet inställt på Vårruset såklart. Tänkte att motivationen kanske ökar om jag har en målsättning... Vet inte, för just löpning har aldrig riktigt varit min grej, men, man kan ju ändra sig. Och man kan ju gå också.....

    Har startat en liten bröllopsblogg om ni vill kolla: www.roadtotheparty.blogspot.com

  • Pärlplattan II

    Aha - ja, det såklart. Då kan jag känna mig lugn, fast jag är så tävlingsinriktad, så jag lära ju försöka springa iaf.

    Det blev Arv - Bröllop. Har lagt in dem i bloggen..

  • Pärlplattan II

    millanros - Hur lång tid kommer det att bli mellan era bröllop? Inte för att jag vet om det har så mkt med saken att göra, egentligen, jag bara undrar. Förstår verkligen hur du känner det, jobbigt läge, verkligen. Å andra sidan så har ju ni rätt att bestämma hur ni vill ha det, jag tror att era resp. släkt förstår att alla inte vill ha massor av folk där. Det beror väl såklart på hur nära relation man har med släkten, hur ofta man ses och sånt.

Svar på tråden Tråd Nr6 för Jönköpingsbrudar/gummar