• Mirri

    Värmlänningar?

    Det lutar nog åt att jag kommer få uppsytt efter egen design också. Eller Kik kjol och bolero men egendesign på toppen. Vi får se... Hoppas det blir bra bara

    Spännande med klister-bh... Har funderat på dem, funkar de verkligen? Eller kanske snarare, hur funkar de!? Är det en såndär utan några band alls? Är de bekväma? Man vill ju inte gärna gå runt och ha en obekväm bh hela sin bröllopsdag...

  • Mirri

    GME: Kikade i ditt galleri och klänningen är jättefin!!! Du kommer se strålande ut. Härligt med något lite annorlunda

  • Mirri

    God jul på er alla! Hoppas ni får riktigt fina dagar med massa god mat och mycket kärlek!

  • Mirri

    Puffar lite och passar på att önska alla ett gott nytt år också!

  • Mirri

    Brollop15juli: Grattis! Vad kul att ha klänningen klar! Vad blev det nu då!? Nu blir man ju nyfiken och var hittade du den? Blev det Zari?

    Knopan: Välkommen hit! I Karlstad finns ju Vanja också. Hon tar ungefär samma pris och har sytt hur länge som helst. Hon ska va bra som jag förstått det. Jag får min klänning uppsydd i Sunne.

    miapialillull: Välkommen hit du med! Alltid kul att se fler värmlänningar!

  • Mirri

    Rocked: En till Sunnebrud minsann Josefa Mörling (tror hon stavar så) heter hon som syr åt mig. En underbar spanjorska som har precis samma smak som jag vad det gäller kläder så det kan inte annat än bli som jag vill ha det... Jag vet inte hur mycket hon åtar sig att sy numera för hon är sjukskriven endel om jag förstått det rätt. Sömmerska är väl typiskt ett sånt där yrke som man får förslitningsskador av...

  • Mirri

    Brollop15juli: Kul att du är nöjd med klänningen och härligt med en stolt Värmlandsbrud. Jag är också en Vi ska ha värmlandsvisan som utgångsmusik Ni ska ha festen i Kristinehamn också antar jag, eller?

    La Svala: Gud vad spännande! En värmländsk bröllopsserie Ska det vara par som bor eller som gifter sig i Karlstad eller båda? När kommer det sändas? Det är ju jätte spännande ju!

    hasselmus: Tack att du sa det där om möbler och sånt. Som det lät på Reine Flodin när jag pratade om det lät det som om det fanns men jag i alla fall se till att kolla det jätte noga innan vi bestämmer något!

  • Mirri

    Hehe, jo vi har också bara "detaljer" kvar som var ska vi egentligen ha festen? Vi har en bokad lokal men den är inte idealisk precis... Vi behöver också sätta oss och göra klart gästlistan och kanske stryka lite folk

    Planeringen går långsamt just nu, dels för att vi velar fram och tillbaka och dels för att jag nyligen gått upp och jobbar nu heltid vilket jag inte gjort förut och samtidigt pluggar jag...

    Framförallt känner jag mig lite ensam i det hela. När vi tillslut satte datum fick m2b kalla fötter för det skulle bli så stort och ville blåsa av det hela men efter att vi pratat om det bestämde vi oss för att genomföra vigseln med fest och allt men kompromissen var att jag planerar och han är bara med och tar de slutgiltiga besluten.
    Min tärna är min absolut bästa vän men hon är inte direkt den pyssliga typen och hon har inte mycket intresse för kläder. Hon kan absolut vara med mig och planera men hon har liksom inte så många egna åsikter.
    Vårt värdpar är fantastiska men de bor i Gbg.

    Hmm, lite långt inlägg men det är lite tungt just nu Men till helgen har jag sagt till m2b att vi måste sätta oss ned och titta över budget och gästlista osv. så då kanske det blir av att vi gör ett ryck på planeringsfronten

  • Mirri

    Rocked: Oh, vad kul!! Din klänning var ju fantastisk! Jag känner henne inte jätte väl utan fick kontakt med henne genom en gemensam bekant. Men jo, jag vet att Josefa har ont men vi gifter oss inte förrän i augusti så det är ganska gott om tid. Hon får tyget i februari så hon kan ta lite då och lite då utan att bli stressad. Men att få klänningen två dagar innan skulle visserligen gjort mig lite oroad. Jag vill nog ha den två veckor innan i alla fall... Men tack för förvarningen. Då blir jag inte stressad om den blir sen

    Mamasnest: Det finns två affärer i Karlstad som säljer festkläder. En på Norrstrand och en som låg på Tingvalla men som har flyttat till Våxnäs nu. Minns jag rätt så har båda affärerna ett litet sortement av barnkläder men inte så mycket och jag minns inte alls vilka färger. Men bor du i närheten kan du ju gå in och titta.

  • Mirri

    Ja ni brudar! Idag ska jag ut till IKEA och göra en rek-runda och se vad de har. Jag sa till m2b att jag inte skulle köpa något men av någon anledning trodde han inte på mig Han sa att jag väl fick höra av mig om jag köpte så mycket att jag inte kunde bära allt själv... Jag förstår inte vad han menar... skulle jag!? Hur går det för er andra värmlandstöser?

  • Mirri

    Har inte hållit mig riktigt uppdaterad men vill i alla fall passa på och säga hej och välkommen till alla nya om jag inte gjort det Så hej hej och välkommna!

    Brollop15juli: Jo då, det går framåt... typ Det blir lite ensamt och går inte så fort för vi jobbar långa dagar och sena kvällar båda två och vi ses bara varannan helg men vi tar lite då och lite då. Var som sagt till IKEA idag men tyckte det var lite urplockat så det blev inte så mycket inhandlat. Jag tror jag ska titta på lokalerna och så också innan jag köper för mycket grejer.

    Lycklig78: Värmlänning som värmlänning Var gifter ni er då?

  • Mirri

    Lycklig78: Dömle har ju faktiskt egen kyrka om det skulle vara så. Sedan finns ju Alsters herrgård men jag har ingen aning om hur de tar emot bröllop och så.

    Brollop15juli: Jo, just detaljerna är det faktsikt inte så bråttom med. Det känns viktigare att ta sig i kragen och åka och titta på lokalerna igen och bestämma vilken vi ska ha innan vi skickar inbjudningar... Hehe, en saki taget Plånboken blir nog tömd ändå med eller utan IKEA

  • Mirri

    Lilla fröken fräken: Kul att se dig här

    mamasnest: jag tycker allt att skorna börjar titta fram lite redan nu... Kan vara värt att kika lite i alla fall...

    åttonde augusti: haha Först hade jag tänkt fråga vilket datum ni ska gifta er men sedan tänkte jag lite längre... Hur många tror du att ni blir och vilken sorts lokal hade ni tänkt er?

  • Mirri

    åttonde augusti: Jag ska fundera lite. Har du kollat karlstads hemsida, hotell och restauranger, eller vill ni ha lokal bara och fixa egen mat?

  • Mirri

    Alsters herrgård?
    Dömle Herrgård?
    Café August?
    Ska det ligga inne i själva Karlstad eller kan det ligga utanför?

  • Mirri

    Jag har förresten också funderingar runt lokal. Jag har två lokaler att välja mellan. (Trevligt problem men ändå svårt ) Bilderna finns i mitt galleri. Spegelsalen är mer rymlig men dyrare och har inget kök. Prostgårdslagårn är trängre, har trååååkiga omgivningar men har ett loft där man kan ha dans. Det är lika långt för gästerna att åka till båda så det gör ingen skillnad. Hjälp! Vilken skulle ni valt? Jag frågar i Karlstadtråden också men men ni behöver ju inte svara på båda om ni inte vill

  • Mirri

    Välkommen RDF! Kul att du hittade hit ! Jag tittade precis hit för att hämta länken att ge dig på din fotograf-tråd Hoppas någon här kan hjälpa dig.

  • Mirri

    Värmlandsbruden: Vart blev det då!? *nyfiken i en strut* Det låter lite som Dömle *spekulerar vilt för att stilla nyfikenheten*
    Håller med GME76. Det låter jätte gulligt med en inbjudan från barnen

    GME76: Å vad duktiga ni är med inbjudningarna! Vi ska vara klara nästa vecka onsdag och har typ inte ens börjat Ja, texten är ju klart men allt pyssel är kvar!

    Hasselmus: Vi ska ha flera musiker i kyrkan. Min lillebror kommer sjunga en sång och min tärna och hennes syster sjunger den andra. Det finns flera duktiga solister och om ni kollar med kantorn kan säkert h*n rekomendera någon. Törs ni kan jag sjunga

Svar på tråden Värmlänningar?