• EvelinaK

Bröllopsnatten,hur gör ni?

Vi ska gifta oss en lördag och ha dans och skoj...
    Jag hade tänkt att man inte åker på bröllopsnatt på lördag till söndag, för då är man ju ändå så trött, att man istället åker på söndagen och kanske åker på en liten weekend istället..
    Är jag tråkig?

• Svar på tråden Bröllopsnatten,hur gör ni?
  • Brollop15juli

Vi gifter oss nästan 30 mil hemmifrån, så blir bröllopssvit i Karlstad och 2 dagar efter åker vi på bröllopsresa, så som någon tidigare skrev blir nästan som 2 bröllopsnätter...

• Gillis

vi vill inte känna oss tvungna att åka från festen för att vi har bokat en dyr hotellnatt, kommer att bo i ett rum på samma vandrarhem som flesta av våra gäster . Vi vill träffa dem dagen efter också. Dessutom kommer vi att ha lika härligt sex för det!

• pojomo

det blir bara att gå hem efter festen. Jag hade gärna velat åka ner till typ flygplatsen för att sen åka utomlands men det finns ingen budget för det just för tillfället. Vill ju gärna ha med barnen så det blir för stor kostnad nu.

• september22

Vi åkte direkt till Arlanda och bodde på Sky City, sen åkte vi på bröllopsresa morgonen efter. Super mysigt!

• kära Karin

Vi lägger bröllopsnatten natten innan! Då är man utvilad, förväntansfull och det blir en toppeninledning av den stora dagen. På morgonen kommer mina tärnor och hämtar mig och vi träffas inte förrän jag kommer in i kyrkan med far. Natten efter blir förhopningsvis väldigt sen och väldigt trött. Sedan har vi ju resten av livet framför oss.

• Zozo

Vi hade tva bröllopsnätter - efter fôrsta ceremonin hade vi fest hemma och natt hemma.. Det var skönt att vakna upp hemma morgonen efter, precis den tid man ville, men mindre kul att ga ut fran sovrummet och konstatera att man bara MASTE städa.. urkkas!
    Vid andra ceremonin sov vi en vecka pa det hyrda stället - det var himla skönt att fa vara där innan och varva ner ordentligt efter. Framför allt var det skönt att slippa tänka pa nagon utcheckningstid dagen efter brôllopsfesten - vi kom i säng 06.00...

• Blondie77

evalinak: Jag har tänkt precis som du! Vi kommer ha en stor fest och jag tror knappast vi kommer vilja åka tidigare så det känns onödigt att hyra en bröllopssvit man inte har glädje av :) Jag ska försöka övertala min karl att vi åker någonstans söndag till måndag istället och njuter ordentligt av rummet och en god middag eller kanske tar en weekens helgen efter (vi kommer inte åka på bröllopsresa eftersom vi bygger hus)...en tanke är oxå att jag överaskar med att få en säng och ett minikylskåp med snittar och skumpa till vårat hus som iofs kommer vara långt ifrån klart men kanske går att spendera natten efter festen i :)..tänk va romantiskt att få spendera bröllopsnatten i nya huset, kanske inte så bekvämt om vi inte har en toalett men har vi överlevt att kissa i skogen under 1,5 års byggande kan vi nog göra det då med hehe

• Zozo

hihi.; ja vi hade alla-hjärtanspicknick pa golvet i var nyinköpta lägenhet i Paris en gang. Inga möbler, ingen el, omalade väggar, men wc hade vi - fnisss!

• Blondie77

zozo: gud va romantiskt det lät!!! haha nu lutar jag bara mer åt en madrass på golvet och lite tända ljus i nya huset ;)(och en ficklampa till att ha när man ska moona älgerna i skogen som jag kallar det)

Kanonidee som kära karin hade också, att bo på hotell natten innan!

• ingenjörsbruden

Planerar för ett litet fm-bröllop med bara absolut de närmaste i familjen (13 gäster...är det otur?!)

O så är tanken att boka bröllopssvit på ngt fancy hotell o verkligen ägna bröllopskvällen åt varandra!!! :)

Ev så äter vi en sen middagen på tu man hand på hotellet också......roomservice!?! :) *hehehe*

• misstrixie

Vi kommer att sova på gården där festen hålls i ett rum på övervåningen i den fina huvudbyggnaden. Funderar på att be någon vän dekorera det så att vi får en liten överraskning när vi kommer dit. Känns i alla fall roligt att kunna stanna på festen hur länge vi vill och inte behöva åka iväg. Dessutom ska vi ha brunch med våra gäster på samma ställe dagen efter.

Svar på tråden Bröllopsnatten,hur gör ni?