• EvelinaK

Bröllopsnatten,hur gör ni?

Vi ska gifta oss en lördag och ha dans och skoj...
    Jag hade tänkt att man inte åker på bröllopsnatt på lördag till söndag, för då är man ju ändå så trött, att man istället åker på söndagen och kanske åker på en liten weekend istället..
    Är jag tråkig?

• Svar på tråden Bröllopsnatten,hur gör ni?
  • Paeonia

Vi har ingen fest efteråt utan vi åker med barnen (hm, kanske inte det ultimata bröllopsnatten, haha) till Radisson hotell, Arlanda en natt. Där äter vi gott och myser hela kvällen. Tidigt morgonen efter lyfter planet till Grekland.

Paeonia

• jelikr

Våra barn kommer att sova hemma hos oss med en barnvakt så vi åker och bor på hotell.
    Vi kommer nog lämna festen innan den är riktigt slut men det gör inget....
    Efter att ha varit igång från tidig morgon , måste upp vid 7 så är vi nog ganska nöjda framåt 1snåret.

• Paeonia

Jag har funderat på det alternativet, om vi kunde lämna barnen hos barnvakt men det är lite långt till arlanda. Det är därför vi åker dagen före för att slippa åka mitt i natten för att hinna med planet. Inte så schysst att då låta barnvakt och barnen utsättas för det när vi själva inte vill göra det.

I Grekland har vi eget sovrum så vi får väl hålla på oss, haha.

Paeonia

• helgabritta

Vi ska sova på en herrgård någon film från vår fest, kändes
    lite konstigt att bara åka hem framför allt eftersom fördmodligen både släkt och vänner kommer att husera där...
    men o andra sidan....men jag har ingen större föreställning om
    någon större "aktivitet" mitt i natten :)
    och vi ska sätta oss i bilen dagen efter o köra till paris så
    vi behöver vara så utvilade vi kan :)

• avil

Hm,vår bröllopsnatt blir nog inget vidare!? .Då vi vigs på dagen o far till cypern sen......o kommer antagligen fram rätt sent till hotellet,o måste då snabbt få i ordning våra tre barn så DE kommer isäng så smidigt som möjligt!
    Vi orkar nog inte med nån "romantisk bröllopsnatt " då....

• Marsaphir Marlean

Vi tar en taxi eller ordnar skjuts till ett hotell vi bokat en svit i med frukt och champagne på rummet.

• Paeonia

Bokade i går bröllopsnatten.
    Försökte få deras bröllopspaket med champange, frukt, egen jacuzzi och bastu samt frukost på rummet. Tyvärr fick inte barnen plats i denna svit....

Så det blev juniorsvit istället. Vi får eget sovrum i varjefall......De skrev att det var en bröllopsnatt så kanske de kan fixa det lilla extra.

Paeonia

• Ansu

Vi hade bröllopsnatt på bröllopsdagen, men vi valde ett hotell som låg väldigt nära så att vi inte behövde åka så långt.

Det var helt underbart att vakna på söndag morgon (lunch) bara ta det lungt, ligga i sängen och gosa, äta frukost och känna att nu är vi gifta.

• lycklig78

Vi gifter oss på ett slott så vi övernattar i bröllopssviten. jag är dock rädd att detta är lite bortkastade pengar, då festen håller på tills långt in på natten. Men det känns lite fånigt att boka ett vanligt rum, då vi är brudparet

• Sommaren2008

Vi ska sova hemma och åker två dagar efter bröllopet till grekland. Vi har inga barn och kan vara lika ostörda hemma som på något hotell. De romantiska nätterna tar vi på resan =)

Svar på tråden Bröllopsnatten,hur gör ni?