• EvelinaK

Bröllopsnatten,hur gör ni?

Vi ska gifta oss en lördag och ha dans och skoj...
    Jag hade tänkt att man inte åker på bröllopsnatt på lördag till söndag, för då är man ju ändå så trött, att man istället åker på söndagen och kanske åker på en liten weekend istället..
    Är jag tråkig?

• Svar på tråden Bröllopsnatten,hur gör ni?
  • 17jan2009

Jag har också funderat fram och tillbaka på detta. Vi ska festen på ett ställe där det inte går att sova över. Alternativet blir att sova hemma hos mina föräldrar (inte ett alternativ eg... ) och att sova på samma enklare vandrarhem som många av gästerna. Vi ska nämligen ha brunch för alla på söndagen så det blir ju upp och hoppa! Dessutom är ju hotellfrukosten halva grejen nästan.

Så det blir nog så här: Vi sover på vandrarhemmet på bröllopsnatten. Hoppas vi kan fixa till rummet så att det blir mysigt. Brunch med gästerna på söndag och sedan iväg till Stockholm för hotellnatt innan vi drar iväg på bröllopsresan! Känns som att det kan bli ett bra upplägg.

• GME76   080802

augustibrud08:
    Har svarat i gästboken .

• pandis2405

Vi sover hemma eller vanligt hotellrum på arlanda några timmar, och åker till Florens morgonen efter där vi tar bröllopsnätterna

• Fröken Figo

Vi har sagt att vi tar bröllopsnatten på söndagnatt ist. Vi vet redan nu att det kommer bli sent (eller tidigt) på lördag natt.

Vi valde en lokal med obegränsad tid och nu när vi fått det och ALLA vänner o släkt är samlad vill vi dansa till 07:00 på morgonen minst. Då lär man inte orka mycket till bröllopsnatt sen.

Vi kommer ha bröllopssvit men vi hyr nog den några dagar till och kör flera bröllopsnätter i den hehe...

Det skulle ta emot att lämna en bra fest... hoppas den blir bra vill säga. Om alla 100 gäster är tråkiga och lägger sig tidigt kanske vi också gör det men jag tror inte det händer...

• maddier

Vi ska på bröllopsnatt men det ligger bara 6 km från festlokalen som tur är. Sen var de så snälla på herrgården vi ska övernatta och gav oss valfri tid för utcheckning på söndagen =)
    Vi kommer sen åka iväg på måndag morgon på några dagars "bara vi två".

• EllaM

Vi ska inte ha någon fest, utan "bara" middag för närmsta familjen, så vi tar in på hotell och åker, i alla fall förhoppningsvis, på bröllopsresa dagen efter. Jag skulle inte vilja vakna hemma precis som vanligt dagen efter bröllopet, men jag håller med er som ska ha fest och dansa långt in på natten -- lägg krutet på en bröllopsnatt ni orkar med! ;)

• fiffinurlig

Vi kommer att sova över med gästerna där dom sover, dvs. i anslutning till festlokalen..Vi får alla bäddplatser där för samma summa som för en natt i bröllopssvit. Helgen efter åker vi på en långweekend på ett lyxspa.

• AnnaochHenrik

Vi har bokat en weekend, och förlängt den ett dygn. Vi checkar alltså in fredag, vaknar där på bröllopsdagen och kan göra oss i ordning där. Sen åker vi iväg och gifter oss och kalasar på lördagen, kommer tillbaka på natten till söndag och har då kvar rummet till måndag, dessutom ingår en trerätters middag på söndagen. Totalt 3100 för oss båda, tre nätter + en trerätters middag = tokbilligt...

• SpringPinkBride

så gör vi oxå bröllopt är på lördagen och på söndagen åker vi till öland ett par nätter till ett mysigt hotell

• Joji

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-11-10 19:42:12 följande:

Vi kommer att bo kvar på feststället i vanligt dubbelrum och sen ta bröllopsnatten söndag-måndag. Helt meningslöst att betala massa pengar för ett rum som inte utnyttjas till fullo.
    Vi gör på samma sätt! Sedan efter ännu en natt åker vi på bröllopsresa.
Svar på tråden Bröllopsnatten,hur gör ni?