• Candys

varning för telenor !!!

Vill varna alla i landet att ALDRIG lita på en säljare från telenor! Jag har precis blivit grundlurad av en säljare och har ingen rätt att upphäva mitt kontrakt. Han fick mig att skriva på med felaktig information, och nu finns ingen återvändo.
    Vill bara varna alla för dessa bedragare, dom tjänar på att luras, det är fakta. Är fruktansvärt arg, ledsen, förtvivlad att jag inte tas på allvar. ord mot ord, och säljaren blånekar till dom fel han har gjort. Jag som någonstans trodde att dom var rädda om sina kunder. Men nej, jag hade verkligen fel.

• Svar på tråden varning för telenor !!!
  • Candys

Tänker ta kontakt med dagstidning om jag inte får en lösning snart. har varit i kontakt med ombudsman men tyvärr har jag inte lagen på min sida. Till er som skriver att man får skylla sig själv om man skriver på ett avtal utan att ha läst igenom det. Jag håller med...MEN jag läste igenom det, fick en förklaring som INTE stämde, det framgick inte av avtalet att jag täcknade ett nytt avtal. Därför är jag arg, jag är grundlurad, och får ingen hjälp.

• pickolina78
    Candys skrev 2007-11-06 20:20:50 följande:
    Tänker ta kontakt med dagstidning om jag inte får en lösning snart. har varit i kontakt med ombudsman men tyvärr har jag inte lagen på min sida. Till er som skriver att man får skylla sig själv om man skriver på ett avtal utan att ha läst igenom det. Jag håller med...MEN jag läste igenom det, fick en förklaring som INTE stämde, det framgick inte av avtalet att jag täcknade ett nytt avtal. Därför är jag arg, jag är grundlurad, och får ingen hjälp.
    Vad trist! Jag är själv en genomärlig säljare och fullkomligen avskyr säljare som inte är det. Hoppas du får en lösning på det där till slut.
  • jajjamensan

Jag måste bara säga så här:

Säg upp era telefoner, sälj dom på tradera.
    Använd mobilen & ladda ner skype & tanka på kontot där eller ring gratis till varandra. Det är billigt & bra. Även gratis att ringa från skype - till skype. Gratis smakar bäst!!!!

Jag tror personligen att skype kommer göra så att telebolag går i KK. Vi får se om ett par år.
    Skatta skype nu när de ändå är gratis.

Mobilen & skype är två helt finemanga uppfinningar.

Jag sade upp mitt telefon abone. för cirka en månad sen. bara 2 mån kvar. sen är de fina fisken!

• jajjamensan

PS. Mitt "K.K" var då inte menat som den förkortningen som står :S Konkurs menar jag. DS.

• pickolina78

jajjamensan - Fast nu pratar väl TS om mobilabonnemang och inte fast telefoni? Spelar väl kanske ingen roll dock. Jag kan säga att jag har billigare fast telefoni än du har, om du nu kör skype.. Skype är inte det billigaste och bästa för alla. Dock en bra grej, utan tvekan.

• Candys

får jag fråga vad du har för abonnemnang pickolina78?

• pickolina78
    Candys skrev 2007-11-11 20:54:53 följande:
    får jag fråga vad du har för abonnemnang pickolina78?
    Först kan jag säga att jag uttryckte mig fel när jag skrev "fast telefoni". Jag menade oxå IP-telefoni. Vilket var vad "jajjamensan" skrev om, fast då Skype.

Jag använder mig av Digisip. Det är IP-telefoni men jag har kopplat in min gamla vanliga trådlösa telefon till modemet. Skönare att prata i vanlig telefon samt att man slipper ha datorn på för att kunna ringa/ta emot samtal.

Man kan få Skype att fungera ungefär lika om man har en sk Skypetelefon. Däremot så kostar det pengar att ha Skype-ut, vilket man måste ha om man vill ha ett telefonnummer. Vilket man i sin tur måste ha för att kunna ringa/ta emot vanliga samtal.

Jag letade runt ett bra tag och hittade bara alternativ som har abonnemangsavgift eller sk "minimidebitering", vilket jag skulle förlora på då jag ringer så lite. Digisip var det enda alternativ jag hittade där man enbart betalar för vad man ringer för (ingen abonnemangsavgift och ingen minimidebitering). Jag har haft det i över 1år nu och det fungerar prima. Har sparat massor av pengar på det. Det har kostat mig totalt 500kr på ett helt år..

Sedan kan man ju även prata med folk via Skype och MSN och liknande om man vill. Det är ju gratis att via datorn prata MSN-MSN eller Skype-Skype.

Sedan har jag och familjen samma mobiloperatör (halebop) så vi pratar alla gratis (förutom startavgift) med varandra obegränsat.

Det gäller att kolla runt lite och tänka på vad man har för individuella behov. Det kan man ofta spara mycket pengar på.
  • pickolina78

Candys - Jag vill alltså inte påstå att det jag använder är det bästa man kan ha. Det hela beror ju helt och hållet på ens egna behov. Det är det bästa jag hittat för MIN del i alla fall. Vissa månader ringer jag kanske bara för ett par kronor och då kostar det mig inte mer än dom kronorna.. Det passar mig perfekt. Men om man har andra behov så kanske ett annat företag/ett annat alternativ passar mycket bättre. Skype kan tex passa bra om man har många vänner som har Skype, om man ringer mycket, om man ringer mycket till utlandet osv osv...

Men kan absolut spara pengar på att bli en medveten kund. Att se över vilka behov man har och leta upp vilka alternativ som finns och passar en själv.

• pickolina78

Det är mitt råd i alla lägen. Jag tecknar inte ett avtal utan att först kolla upp vad som gäller. Oavsett vad säljaren säger så vill jag se själv. Genom tex att kolla deras hemsidor osv.. Står man i butik och inte har tid/möjlighet att sitta i lugn och ro själv så kan man alltid be säljarna ta fram hemsidan på datorn och/eller ta fram papper på vilka villkor som gäller.

Jag har själv gått på nitar genom åren, det gör nog dom flesta.. Men förhoppningsvis lär man sig av sina misstag.. Jag som säljare borde veta bättre men det är nog rätt mänskligt att gå på dessa nitar tror jag.

• Candys

Ja, det blev en dyr läxa vill jag lova...och en lång...18månader....tack för fina råd pickolina78!

• Candys

puffar, vill att ALLA ska bli varnade för detta!

Svar på tråden varning för telenor !!!