• Candys

varning för telenor !!!

Vill varna alla i landet att ALDRIG lita på en säljare från telenor! Jag har precis blivit grundlurad av en säljare och har ingen rätt att upphäva mitt kontrakt. Han fick mig att skriva på med felaktig information, och nu finns ingen återvändo.
    Vill bara varna alla för dessa bedragare, dom tjänar på att luras, det är fakta. Är fruktansvärt arg, ledsen, förtvivlad att jag inte tas på allvar. ord mot ord, och säljaren blånekar till dom fel han har gjort. Jag som någonstans trodde att dom var rädda om sina kunder. Men nej, jag hade verkligen fel.

• Svar på tråden varning för telenor !!!
  • JosieAdde

Klart du har... Konsumentköpslagen skyddar dig, inget i avtalet som är till nackdel för dig kan de göra gällande... Kontakta din konsumentombudsman i din kommun på måndag.

• rocketqueen

Jag kan lägga till att det allra bästa är att läsa igenom det man faktiskt skriver på innan man sätter sin signatur på något bindande.

Visst har säljare ofta luriga knep, därför får man som komsument ta sitt ansvar och vara på sin vakt! Det är heller inte exklusivt för Telenor. Kontakta konsumentombudsmannen som sagt - eller Sverker... Lycka till!

• Candys

Jag har kontaktat konsumentverket, jag får ingen hjälp eftersom jag skrev på kontraktet i butik.
    Säljaren talade ej om att det var ett nytt abonnemang utan sa att han skulle sänka mitt befintlliga pga att jag betalade på tok för mkt på min gamla, fick även ny mobil som jag inte behöver utan ville att dom skulle ta in min på service, då jag endast haft den i 8mån....
    det var aldrig prat om ett "nytt" abonnemang, men säljaren skrev ut ett helt nytt så nu sitter jag med 2...
    vad faaaan gör jag????

• JosieAdde

Men nu måste jag ha missförstått. Hur kan de lurat dig? Läste du inte igenom avtalet du skrev på?
    Har du pratat med butiken? Om du inte använt telefonene eller abonemanget måste du kunna lämna tillbaka den och avbryta avtalet...

• Candys

ska då lägga till att jag betalade 320:- för att "behålla" mitt nummer på nya telefonen...i verkligheten betalade jag 320 i uppkopplings avgift på ett nytt abonnemang....
    Jag känner mig lurad eftesom han inte nämde 2 abonnemang, att jag inte fick utnyttja garantin och att det nu är JAG som betalar ÄNNU mer och för 2 telefoner...
    blir tokig!!!!!!!!

• Candys

Jaf har inte öppnat telefonen, inte öppnat simkortet allt är kvar i sina förpackningar som jag fick dom.
    Lurad eller "missförstånd" jag har INGEN rätt att lämna igen det.
    Och JAA jag läste kontraktet, men säljaren sa att det var en sänkning på mitt redan befintliga abonnemang, inte att detta var ett nytt och att jag skulle dras med båda....

• Candys

ska min inte ha rätt att häva avtal om det är på felaktiga grunder? eller är jag helt fel på det? jag skrev på det i tron om att det var något annat, och gick på vad säljaren sa.
    är det någon som kan lite lag o rätt snälla hjälp mig jag är förtvivlad!!!

• felines

Är det inte x antal dagars öppet köp?

• Candys

nej inte på telenor...14dagar om man köper av express-säljare men ej i butik

• rocketqueen

Varför kontaktar du inte bara en ombudsperson som kan hjälpa dig?

Svar på tråden varning för telenor !!!