• Candys

varning för telenor !!!

Vill varna alla i landet att ALDRIG lita på en säljare från telenor! Jag har precis blivit grundlurad av en säljare och har ingen rätt att upphäva mitt kontrakt. Han fick mig att skriva på med felaktig information, och nu finns ingen återvändo.
    Vill bara varna alla för dessa bedragare, dom tjänar på att luras, det är fakta. Är fruktansvärt arg, ledsen, förtvivlad att jag inte tas på allvar. ord mot ord, och säljaren blånekar till dom fel han har gjort. Jag som någonstans trodde att dom var rädda om sina kunder. Men nej, jag hade verkligen fel.

• Svar på tråden varning för telenor !!!
  • Candys

Det gjorde jag igår, men jag har inte lagen i ryggen eftersom det är utfört i butik...helt sjukt.
    och när det är ord mot ord så vinner säljaren eftersom jag har skrivit på...jag är sååå besviken och lurad. tänkerALDRIG mer tala gott om telenor, småkillar som lurar till sig provision med "lagen" i ryggen till att göra det också. fy fan säger jag bara. (ursäkta språket men jag är så arg)

• rocketqueen

Lurad och lurad, du har ju själv tagit ett ansvar att skriva på. Kan du inte lagen får du ju skylla dig själv.

• Lucia05

Visst är det irriterande med dessa påträngande försäljare. Dock tror jag inte det är något specifikt för Telenor.

• storågrovare

Jag skulle nog rekommendera dig att prata med buriken i första hand och med telenor i andra hand.
    Börja lugnt och metodiskt att eskriva hur din version är, förklara vad som sagts och be dem om hjälp att lösa det på nåt sätt.
    Du säger att du läste genom vad du skrev på, har du fått nått annat än vad som du läste?

• mazaba

Vad tråkigt sånt får ju bara inte hända, jag ska själv bya från telenor till telia igen när mitt abonnemang går ut, pga att telenor har så dålig teckning,
    Mn jag käste i tidnigen för ett par veckor sen att det börjar gå dåligt för telenor så de gör väl allt för att få kunder....
    Men man ska ju inte bli lurad för att ta telenor....

• snofsan

Det var samma till en kompis till mej, dom hade ringt ifrån 3 till honom å frågade om han ville ha ett extra abonemang med en telefon, han sa att det behövdes inte å vips nåra dagar senare fick han hem en mobiltelefon + ett till abonemang han ringde till 3 men de måste ha abonemanget iaf... grejen v att han hade fått en exakt likadan mobiltelefon som han redan har..

• liz_s

prata med buiksägaren! men sen måste du som kund vara mer uppmerksam med vad du skivit på, för det är ju så att du ha skyldighet att läsa nogant! sen vet jag inte hela fallet men om den verkligen har lura dig så gör en polisanmälan!!!

• fru Trul

Enligt konsumentsköpslagen så har du 2 veckors ångerrätt.

Jobbar själv på Telia å sånna här saker brukar gå att lösa om du tar dig ett snack med butiken, även om de två veckorna skulle ha gått ut...

• Hedebris

har jobbat på tele2. vi hade ingen ångerrätt i butiken om det inte var något fel på telefonen. Dock om det är obruten förpackning kan butikerna göra ett undantag. det har vi gjort i vissa fall. Ta reda på vem som är ansvarig för telenorbutiken (då det ibland är en privat återförsäljare till telenor) om de inte gör något så kontakta telenors huvudkontor för att diskuttera deras oseriösa återförsäljare. så hjälper de nog dig.

lycka till

• mazaba

JAg prata med en vän till mig som oxå har telenor hon skulle för länga sitt abonnemang nu så skulle hon få en telefon sa de hon hade telefon konrakt med. I onsdags kom telefonen men inte den hon blev lovad, Så hon ringde upp, hon sa att hon ej fått rät telfon mm och att de hade den på telenors hemsida Men då svara telenor typ att hemsidan inte jämt stämde o att telefonerna kunde variera. Men någon annan skulle ringa upp vännen i fredags från telenor men ingen ringde. Farligt att ta saker även via telefon när man inte ser telefonen ihanden. Se om hon får svar denna vecka.

Svar på tråden varning för telenor !!!