Tja... fast det rä ju en jättestor sak att säga nej. Jag har ett lite traumatiskt minne. Gäller inte mig själv, dock.
Jag sitter och väntar på pendeltåget på Stockholms Central. Det kommer ett par och sätter sig bredvid mig. De sitter och pratar en stund, och helt plötsligt sjunker killen ner på knä nedanför bänken. Och friar. Tjejen får typ panik, och börjar viska med gråten i halsen "Snälla, inte nu, inte här, sluta, inte HÄR..." Man ser att hon tycker att det är jättepinsamt att det hela händer mitt på centralen. Och förmodligen så var det ju många romantiska frieridrömmar som krossades där och då för hennes del. Men killen slutar inte, han är mitt uppe i ett inövat tal, så han bara pratar på. Och tjejen blir bara rödare och rödare, och mer och mer ledsen.
Jag kände att jag verkligen inte passade in där i den situationen, jag blev tvungen att resa mig och gå.
Jag hoppas att historien slutade lyckligt och allt sånt där.
Men, klart att det skulle varit trevligare för den tjejen om hon hade fått varit med och påverka frieriet?? Klart att hon hade rätt att säga nej. Men hon hade kanske också velat ha rätt att få ett lite mer romantiskt frieri?? Och om killen är lite trög, ja då måste man kanske planera tillsammans...