• Sofia08

28 juni 2008

Hej tjejer!!

Vår tråd är stängd och jag har inte hittat någon ny, så jag drar väl igång den här! Jag har verkligen inte varit aktiv på BT på ett tag, men nu vill jag ju veta hur det går med eran planering!! Hur långt har ni kommit?
    Vi har:
    *Bestämt brudtärna, brudnäbb och bestman
    *Bestämt färgtema: Rosa
    *Bokat lokal
    *Bokat kyrka
    *Bokat DJ
    *Bokat de som ska göra tårtan
    *Köpt min klänning!!!
    *Bokat hår,smink och naglar till mig och brudtärnan.
    *Bokat fotograf
    Jag har beställt provkort i massor till inbjudningar, men det är inget som känts rätt. Funderar på att göra egna trots allt...

Jag vill ha tips på resmål för bröllopsresan! Vi åker direkt efter bröllopet!!

Puh!

• Svar på tråden 28 juni 2008
  • järvedsullis

sofia08 ledsen för din tenta, om det är ngn tröst så går mitt uppsatsskrivande inte så bra heller. Det är lite tungt att jobba heltid och plugga samtidigt. Det blir så svårt att prioritera...

MJ det behöver väl inte vara fel med en bygdegård. Vi har ju hyrt en hembygdsgård och allt är utspritt på ett relativt stort område och det känns så där... men vi vill ha detta ställe för att vi tycker om atmosfären. Så då fick det styra.... Rundlogen som vi ska ha middagen i behöver ganska mkt tlc för att det ska kännas ok, men vi fixar det...

• Sofia08

Vi ska också vara i en bygdegård. Man får piffa till lite, så blir det mysigt!!

MJ 2008: lycka till på fredag!
    Ja, lite irri med tentan, men det går ju fler tåg..
    Jag har tenta på tisdag nästa vecka OCH på lördag nästa vecka!! (helt sjukt!!) Den jag gjorde igår var iofs en omtenta. Jag läser psykologi, och behöver väl knappast nämna att vi har sjukt mycket att göra!!???
    Järvedsullis: grymt att kunna jobba heltid och skriva samtidigt. Det hade jag aldrig klarat! Kämpa på!!

• järvedsullis

sofia08 - jag läser också psykologi, men det funkar gör det ju inte... har skrivit på uppsatsen i snart 2 år.... nu vill jag bli klar! Jag vet ju hur mycket läsning jag behövde för psykologitentorna, det kändes som väldigt mkt med så mkt tentor så tätt....
    du råkar inte vara bekant med statestikprogrammet SPSS. Har lite problem med att få det att funka. Det är kanske inte riktigt rätt forum...

• BlivandeFruJohansson

Ja e glad för att ja inte pluggar! tycker synd om er nu som måste sitta & skriva me de istället för att planera bröllop Men skönt för er när de e klart! Bokade igår fotografen, skönt!

• Bellanote

köpte en bröllops bk igår på tradera.. en som man kan sätta in bilder i och sen skriva hur långt man är i planeringen och lite så där.. har inte fått hem den än.

• Sofia08

järvedsullis: Ha,ha!! Fyyy fasen. Vet du att jag har suttit och kämpat med SPSS hela dagen!!! Komiskt att du just nämnde det. Ingen höjdare. Vi har en inlämningsuppgift om just att kunna behärska det programmet som ska lämnas in på måndag. Vad undrar du? Uppsats i två år låter tungt. Förstår verkligen om du vill bli klar nu.

• MJ 2008

Nu lämnar jag er!! Men bara för att vi flyttat bröllopet till den 24/5 -08. :)

Den 28/6 var kyrkan ledig när jag ringde för 2 veckor sedan, men nu skulle de eventuellt ha kurser hela den veckan så vi kunde inte boka den. :( Vi skulle kunna vänta till i december och se om det blir något, men vi vågar inte chansa. Då kanske de andra datumen har blivit uppbokade också.

Så nu blev det 1 månad mindre att göra färdigt allt på!! Stress... vad är det?! ;)

• Bellanote

mj det kommer ni nog klara galant endå.. är ju bara en månad kortare

• Sofia08

MJ 2008: åh. lycka till!!! Det kommer att gå jättebra! Snart ett halvår kvar bara för er!! Hehhehe- Inte alls stressande va? Lycka till igen!

• Bellanote

har ni börjat med era inbjudningskort?? jag funderade på om jag skulle ta och köpa papp så jag kan börja jag ska ju ha på ett vanligt ark bara fast med krussiduller ja svårt att beskriva.. sen tänkte jag ha som ett mini kort med där det står värdparets telefon nummer om de vill göra spex och om de är allergiska och sen att vi tar en 10 el 20 i baren har inte bestämt oss ännu. mamma tycker vi ska bjuda men vi ska ju ha budget och då behöver vi vända på varenda öre. och en tia är inte farligt.. fasen man får ju 10 drinkar för en hundra lapp

Svar på tråden 28 juni 2008