• Sofia08

28 juni 2008

Hej tjejer!!

Vår tråd är stängd och jag har inte hittat någon ny, så jag drar väl igång den här! Jag har verkligen inte varit aktiv på BT på ett tag, men nu vill jag ju veta hur det går med eran planering!! Hur långt har ni kommit?
    Vi har:
    *Bestämt brudtärna, brudnäbb och bestman
    *Bestämt färgtema: Rosa
    *Bokat lokal
    *Bokat kyrka
    *Bokat DJ
    *Bokat de som ska göra tårtan
    *Köpt min klänning!!!
    *Bokat hår,smink och naglar till mig och brudtärnan.
    *Bokat fotograf
    Jag har beställt provkort i massor till inbjudningar, men det är inget som känts rätt. Funderar på att göra egna trots allt...

Jag vill ha tips på resmål för bröllopsresan! Vi åker direkt efter bröllopet!!

Puh!

• Svar på tråden 28 juni 2008
  • Ankan81

(Sofia08)Våra inbjudningskort kommer gå i rött och vara hjärt formade då vi tänkt att skicka ut dom till Alla Hjärtansdag.

• Bellanote

har aldrig hört om toalett korg. ungfär som dass tidning då fast lite fräschare

• 2008 06 28

Hejhej!
    Här kommer en till!

Vad tiden går fort, tyckte man hade all tid i världen men det bara rusar förbi! Med tanke på att vi också hade funderingar på att skicka ut inbjudningar på alla hjärtans dag så börjar det ju dra ihop sig!

Klart:
    Kyrka
    Lokal
    Toastmaster
    Prel gästlista

Kvar:
    Massor! =)

Jag tycker klänning verkar så svårt. Jag passar verkligen inte i axelbandslös och bör nog ha någon slags drapering vid midjan, men de få som jag hittar åt det hållet (med någon slags v-ringning typ, iaf så att det finns något över axlarna) ligger på närmare 10 000 och det är inte riktigt vad jag hade tänkt lägga på klänningen!
    Har någon något bra tips???

• Bellanote

ååh vad ni pratar oom inbjudningskort.. blir ju så nervös.
    när ska ni ha asap datum?? måste nästan ha inne dem till 1 maj va? sen ska de va ute ca 2 månader innan så den 1 mars ska de skickas ca då va?? ALLTSÅ FÖR MIG SOM INTE SKA SKICKA DEM TILL ALLA HJÄRTANS DAG. URSÄKTA KOM ÅT CAPS

• 2008 06 28

Bellanote:

Min karl kom med ett ganska bra förslag på osa-datum. Jag tänkte först att 1 maj är ett bra datum, eller kanske tom 2 maj då man ska komma ihåg att deklarera.
    Han kom då med förslaget med sista april istället, "för annars tänker folk att det var i maj någongång och så kommer de glömma det och svara (för) sent, om man istället sätter april så kommer svaren komma i tid!"

Jga tror han talar av egen erfarenhet eftersom han är typen som gärna glömmer liknande saker! =)

Jag skulle gärna vilja skicka inbjudningarna till 14 feb, men frågan är väl om de kommer vara klara då!

• Bellanote

2008 det var faktiskt klokt av din sambo , det har han rätt i .. ska nog sätta sista april som osa.

• MJ 2008

Hej alla ny & gamla!!

Vi ringde prästen idag och han tykte vi var ute i väldigt god tid. Han hade inte planerat så långt fram än... *s*
    Vi hade ju tänkt att vara i ett Kapell från medeltiden (som är privatägt), men han tyckte inte det. Det kostar 9000 kr att hyra och vigseln tar 40 minuter... så nu har vi tänkt om & tar en röd träkyrka kyrka i närheten.
    Det finns annat som vi kan lägga de pengarna på! :)

I övrigt spanar jag på hur våra inbjudningar, festprogram, menyer mm ska se ut. Vi ska ha lila, vitt & svart/grått med kanske något stänk av lime.
    Tittar lite på bröllopsresa gör vi också. Har tänkt oss Italien med god mat & dryck.

Klänning har jag med tittat på (mest på nätet). Har hittat Venus Bridal som verkar ha prisvärda klänningar. :) Ska ju dessutom till Usa i December så jag tänkte köpa en där.
    Vad har ni valt för klänning?

• Sofia08

Vi tänkte också skicka ut inbjudningarna lagomt till 14/2. Och det där om osa sista april var ju en grymt bra idé!!
    Åh, jag måste åka hem till mina föräldrar och ta ett kort på min fina klänning så ni får se den!!

• BlivandeFruJohansson

Nu vet ja när vårt OSA ska va åra inbjudningskort är nästan helt färdiga, Köpte lite frimäken igår, så blir de int så många att köpa sen Våra placeringskort börjar oxå närma sig färdiga. Sitter nu me häftet till festen, ska se om ja inte lyckas klura ut att göra de själv.. Hur gör ni?

• Bellanote

blivande jag vet inte hur jag ska göra med häftet. ska ju ha planerings möte den 17 nov och då får jag reda på och besluta massor.

Svar på tråden 28 juni 2008