• Sofia08

28 juni 2008

Hej tjejer!!

Vår tråd är stängd och jag har inte hittat någon ny, så jag drar väl igång den här! Jag har verkligen inte varit aktiv på BT på ett tag, men nu vill jag ju veta hur det går med eran planering!! Hur långt har ni kommit?
    Vi har:
    *Bestämt brudtärna, brudnäbb och bestman
    *Bestämt färgtema: Rosa
    *Bokat lokal
    *Bokat kyrka
    *Bokat DJ
    *Bokat de som ska göra tårtan
    *Köpt min klänning!!!
    *Bokat hår,smink och naglar till mig och brudtärnan.
    *Bokat fotograf
    Jag har beställt provkort i massor till inbjudningar, men det är inget som känts rätt. Funderar på att göra egna trots allt...

Jag vill ha tips på resmål för bröllopsresan! Vi åker direkt efter bröllopet!!

Puh!

• Svar på tråden 28 juni 2008
  • järvedsullis

sofia08: ja, det blev liksom lite enklare när jag fick börja om. Tack för hjälpen!

• BlivandeFruJohansson

Va tror ni om att ha silver confetti på borden?

• järvedsullis

snyggt, vilken färg blir det på dukarna? vita?

• BlivandeFruJohansson

Vita dukar, silver confetti & röda gelehjärtan. Sen kommer de stå blockljus på borden (bara några "öar") & värmeljus.

Va ska ni ha som dekoration?
    Ni som hyr lokal, hur ska ni göra med inredningen? Våran är inte så romantisk Så vet inte hur vi ska göra.. Om man ska låta de vara & dekorera lite mer på borden me lite ljus. Nån som har nått bra förslag?

• Bellanote

har inte en aning hur du kan göra för att puffa till det..

vi ska ha block ljus och så ska jag ha som en silver tråd runt där det är sötvattens pärlor på. eller bara ett vanligt siden band runt med. blir lite rosor här och där med. men vet inte exakt hur jag ska duka. måste göra en test dukning snart.

• Sofia08

Ikväll ska jag och min blivande man ha "bröllopsmöte"!! *skratt* Det är inte så lätt att få hans intresse eller engagemang, och jag vill ju att vi ska bestämma, (iallafall vissa), saker tillsammans Så nu har jag tjatat på honom att vi ska sätta oss ner och prata igenom och bestämma lite. Får väl se hur det går..haha.
    Jag är också sugen på att göra en bröllopsdukning snart. Har inte alls bestämt hur våra bord ska se ut..måste börja fundera på det.

• järvedsullis

vi ska ju vara i en gammal loge. Vi har ett problem med porslin, det finns bara 70 kuvert! Vi skulle behöva 125, så det blir en utmaning... men jag tänkte att det kan kännas charmigt med lite olika porslin, speciellt i den lokalen.

Vi kommer att ha em björklövsportal in, sedan ska jag prata med min kompis som ska göra bukettet om hon kan fixa några blommor till borden också. Funderar om man skulle kunna ha gröna dukar, men vi får väl se. Ljus på borden, tror att det blir värmeljus.

• Bellanote

sofia vi ska med ha bröllops möte fast med alla föräldrar och tärnan och marskalken.. det är nästa helg så hoppas det blir bra och maten blir mera bestämt efter det..

• 21sept1996

Hej alla 28/6-brudar!

Här kommer en brud till som gifter sig 28/6 2008
    Vad roligt at hitta fler!

Denna tråden ska jag följa med glädje, är till mycket hjälp.

Vad har man hunnit hittills?
    Bestämmt tärnor (maskalk ej klart, vet inte vad det är med karlar och att få tummen ur
    Boka kyrka
    boka festlokal
    Fixa catering inkl tårta
    Boka DJ
    Boka fotograf
    Boka solist till kyrkan
    Boka frisör (till mig och tärnorna), make up och manikyrist
    Transport den dagen är på g

Men de är så mycket kvar, men har varit en period nu då man inte har orkat så mycket, men inspirationen börjar komma tillbaks nu så smått

Har bara smått panik över det med toastmaster och värdpar.
    Hur har ni resonerat runt detta?

//
    Johanna

Svar på tråden 28 juni 2008