• lottis84

Maj 2008 fortsättning

Jag såg ingen annan som hade hunnit starta upp vår tråd igen, så jag gör det... Jag hoppas ni hänger på! Vill ju fortsätta att ha våra trevliga stunder och höra hur det går för er.

• Svar på tråden Maj 2008 fortsättning
  • lottis84

MJ 2008 skrev 2007-12-28 19:09:50 följande:

Hej Lottis!Har ni lila tema också? :)
    Ja, lila och rött.
    Har ni också lila?
  • MJ 2008

Jag var inne på rött & lila, men mannen var inte så förtjust i det. Vi har istället valt lila/lime(grönt)/vitt.

• Godisråttan

MJ 2008 skrev 2007-12-28 19:09:00 följande:

Har någon av er bokat bröllopsresa? Vi fick en offert idag för Samoa, med 2 nätter i LA, 1 i Auckland och 2 i Hong Kong. 54000 kr inkl. vissa försäktingar som jag inte tror behövs. Det är dyrt!!!Hur tänker ni med bröllopsresan? Vi var inne på Italien, men vi vill ha sol & bad vilket gör att Italien kanske inte är 100%. Sedan började jag resonera som så att detta kanske är sista gången vi kan resa utan barn och bara rå om varandra om man ser till 15 år framåt (om vi lyckas få till en liten efter bröllopet). Jag som älskar att resa vill passa på att åka lite länge bort som kanske inte passar att resa med mindre barn pga flygtiden.Det här är så svårt!! Några tips?
    Vi tänker också så. Detta blir nog sista långsemestern innan man får barn mm
    Italien är nog lite kallt i maj?Inte ligga och steka på en madrass i havet allafall..Vi ska till mexico. Priset varierar fr 25 000- 50 000 Vi kommer nog lägga oss mittemellan där.
  • MJ 2008

Godisråttan: Vi har också kollat på Mexiko, men vi var på Cozumel i December 2007 när vi kryssade så vi ska nog satsa på något annat. Har dessutom Eurobonuspoäng med SAS som vi behöver använda...
    Kollar även på Hawaii, Kuba och andra öar i Västindien med en ev. kombination LA eller New York. Jag som är velig i vanliga fall, har det inte lätt nu! *s*

• FruFA

Vi tänker i sammma banor som Er
    Vi älskar att resa, gärna långt, och vill¨åka på en bröllopsresa som garanterar sol.
    Vi var inne på Italien (Tropea) först, pga bra priser osv. Men, eftersom vi gifter oss i början av maj & vill åka direkt så valde vi ett varmare resmål till sist.
    Maldiverna! Dit har vi velat åka, och efetrsom det är en lång flygning med sjöflyg bl.a så vill vi göra denna resan nu innan vi får barn.
    Så mitt tips - välj ett resnål som känns 100%!

Har någon av er bokat bröllopsresa? Vi fick en offert idag för Samoa, med 2 nätter i LA, 1 i Auckland och 2 i Hong Kong. 54000 kr inkl. vissa försäktingar som jag inte tror behövs. Det är dyrt!!!Hur tänker ni med bröllopsresan? Vi var inne på Italien, men vi vill ha sol & bad vilket gör att Italien kanske inte är 100%. Sedan började jag resonera som så att detta kanske är sista gången vi kan resa utan barn och bara rå om varandra om man ser till 15 år framåt (om vi lyckas få till en liten efter bröllopet). Jag som älskar att resa vill passa på att åka lite länge bort som kanske inte passar att resa med mindre barn pga flygtiden.Det här är så svårt!! Några tips?
  • lottis84

Oj, vad alla verkar vara vana att resa. Det e inte jag å min blivande. Som längst bort vi har varit e london... Men vår resa är bokad För oss har Paris hela tiden varit vårt mål. Vi vill se så mycket som möjligt av Paris och samtidigt kunna koppla av till max, vill även vilja se mer av Europa än bara Paris, därför har vi bokat en bussresa, vilket vi ser framemot. Den 12 juli åker vi till Paris å e borta en hel vecka
  • sommarbröllop2008

Hallåjsan,

Har läst tråden ett tag och känner att det kunde vara kul att även vara lite aktiv och inte bara smygläsa.... Är helt ny när det gäller inlägg på forum. Vi ska gifta oss 31 maj och håller på att planera för fullt. Lägger till mig i listan.

Milliz81- 3 Maj - Guldsmedshyttans kyrka
    Champis_Sanna - 3 Maj - Lerbo Kyrka, Katrineholm.
    SSM - 3 maj *** kyrka (hemligt) kl 14, Linköping
    sope- 3 Maj kl:14 - Vårdsbergs Kyrka,Linköping
    Brud våren 2008 - 3 maj kl 16.30 - Stockholm
    Godisråtta 3maj- Bromma kyrka 15.00-Stockholm
    3 maj 08 - 3 maj - Linköping
    Odine - 3 maj - ***kyrka, Västervik
    Mica o Krille - 3 Maj - Angarns Kyrka, brottby/Vallentuna.
    Barbabruden - 10 Maj kl: 14 - Masthuggskyrkan, Göteborg
    Fållan - 10 Maj kl: 14:00 Sofia Kyrka, Stockholm
    Jessie77 - 10 maj kl 15 - Eds kyrka, Upplandsväsby
    Eliasbrud- 10 maj kl 15- björkö-arholma kyrka, norrtälje
    Trassel - 10 maj kl 15.30 - Masthuggskyrkan, Göteborg
    Hannafia- 10 maj _ Stora Skedvi kyrka, Säter
    ntlove83-10 maj kl 16:00 - Kiruna Kyrka, Kiruna
    FruFA - 10 maj kl:15.00 - Våmbs kyrka, Skövde
    Pingstbrud 2008 - 10 Maj - Varberg
    ankie78 - 17 maj - Tyringe kyrka, Tyringe
    Syrran79 - 17 maj - Vinslövs kyrka, Vinslöv
    lottis84 - 17 maj -Fässbergs kyrka, Mölndal (GBG)
    Offis - 17 maj - Hedvigs kyrka, Norrköping
    Samos07 - 17 Maj - Falsterbo Kyrka
    Jelan - 17 maj - Brunnskyrkan, Söderköping
    0205 - 24 Maj kl:13 - Utomhus Tantolunden, Sthlm.
    Visa08-24 maj, 15.30-Djursholmskapell
    Brud-08 - 24 maj kl14:00 - Stockholm
    JhS2008 - 24 maj - Linköping
    24 maj 08 - 24 maj- Rya Kyrka, Örkelljunga.
    Majjsan74 - 24 maj - Stockholm.
    Pandis2405 - 24 maj - Täby kyrka, Stockholm
    MrsTom - 24 maj - Täby Kyrka, Stockholm
    bridetobe maj08 - 24 maj - Rytterne kyrka, Västerås
    Maj2008 - 24 maj - Råda kyrka, Mölnlycke
    Luuna- 24 maj- Lönneberga kyrka, Lönneberga
    MJ 2008 - 24 maj - Kyrka+ort uppdateras i januari
    Peters Fridelina - 31 mal kl: 13.30 - Södra Sallerup - Malmö
    majbrud2008 - 31 maj kl:14.30 - Badelunda kyrka, Västerås
    Majsis2008 - 31 maj kl:15.00 - Rådhuset Göteborg
    Starchick - 31 Maj kl 15.00 - Herrljunga Kyrka, Herrljunga
    sommarbröllop2008 - 31 maj kl 15.00 - Rådmansö kyrka, Norrtälje
    Fru Hennerdal - 31 Maj - Tysslinge Kyrka, utanför Örebro
    mika o jerry - 31 Maj kl 16.00 - Högalidskyrkan, Södermalm Stockholm
    RangaTanga - 31 maj - Varbergs Stadshotell

• MJ 2008

Lottis: Paris är underbart! :) Har varit där många ggr då mitt jobbs huvudkontor ligger där. :)
    Kan rekommendera de Latinska kvarteren och St Germain.

sommarbröllop2008: Välkommen! :)

FruFA: Regnar det inte rätt mycket på Maldiverna i maj/juni? Jag skulle också gärna vilja åka dit, men har mer eller mindre uteslutit det pga vädret.

Jag har skickat en förfrågan till Limetravel oxå. De ska återkomma i nästa vecka. Väntar med spänning! Men tills dess fortsätter jag nog att surfa runt efter resmål. För mig är letandet halva nöjet. :) Sambon tycker jag är galen! *s*

• FruFA

Nej, maj är inte alls så regnigt. Och OM det kommer en regnskur så går det över snabbt, pga att det är så "platt" land där.
    I juni är det däremot ökande risk för regn...

MJ 2008 skrev 2007-12-29 15:48:20 följande:

Lottis: Paris är underbart! :) Har varit där många ggr då mitt jobbs huvudkontor ligger där. :)Kan rekommendera de Latinska kvarteren och St Germain.sommarbröllop2008: Välkommen! :)FruFA: Regnar det inte rätt mycket på Maldiverna i maj/juni? Jag skulle också gärna vilja åka dit, men har mer eller mindre uteslutit det pga vädret.Jag har skickat en förfrågan till Limetravel oxå. De ska återkomma i nästa vecka. Väntar med spänning! Men tills dess fortsätter jag nog att surfa runt efter resmål. För mig är letandet halva nöjet. :) Sambon tycker jag är galen! *s*
  • MJ 2008

Har ni bokat och i sådana fall med vem, hur länge och vad gick kalaset på? :)

FruFA skrev 2007-12-29 19:30:11 följande:
    Nej, maj är inte alls så regnigt. Och OM det kommer en regnskur så går det över snabbt, pga att det är så "platt" land där.I juni är det däremot ökande risk för regn...MJ 2008 skrev 2007-12-29 15:48:20 följande:
Svar på tråden Maj 2008 fortsättning