• lottis84

Maj 2008 fortsättning

Jag såg ingen annan som hade hunnit starta upp vår tråd igen, så jag gör det... Jag hoppas ni hänger på! Vill ju fortsätta att ha våra trevliga stunder och höra hur det går för er.

• Svar på tråden Maj 2008 fortsättning
  • Syrran79

Vi ska oxå skicka med svarskort, så kan ingen skylla på att man aldrig är hemma.

• Odine

Vad ska ni bjuda på för mat? Har verkligen ideetorka här nu *suck* vill inte ha nått överdådigt iaf gärna nått enkelt men gott

• Bella30

Detta är våran preliminära meny...
    Ganska "basic"
    Förrätt: Klassisk Toast Skagen

Varmrätt: Grillad Oxfilé med portvinsglaserade smålökar, potatisterrin och messmörgräddsås

Dessert: Bavaroise på tahitivanilj med björnbärskompott & dekor

Odine skrev 2007-12-07 11:29:12 följande:
    Vad ska ni bjuda på för mat? Har verkligen ideetorka här nu *suck* vill inte ha nått överdådigt iaf gärna nått enkelt men gott
  • pandis2405

Där är fördelen med att ha festen på restaurang: de har redan ihopsatta menyer, vi får välja mellan ett begränsat antal. Att bestämma helt själv måste vara jättesvårt det förstår jag!

Jag vet dock inte vad vi ska ha än, när vi pratade med dem sist var inte menyerna för 2008 klara.

• Bella30

Vi får välja mellan ett tiotal förätter, varmrätter & desserter... Men så måste man ju fråga dem så att det passar i hop. Skall vi göra i morgon då vi skall dit!
    Kul!!

• Odine

Jag är nog inne på att ha buffe tror jag, då jag hoppas på att några i min familj är villiga att hjälpa till Men vad buffen ska inehålla det vet jag inte det får jag fundera på, några förslag?

• lottis84

Vi kommer ha buffé. Vi kommer ha festen på en resturang, så de hjälper oss med allt. Vi har kombinerat ihop olika delar av deras buffér för att få lite av varje... finns något som allla äter...

*Grillade kycklingbröst med chilimarinad
    *3 sorters kallskuret kött på fläsk-, lamm- och oxkött. Serveras med en klassisk potatisgratäng samt sallad.
    *sweetchili marinerade räkor
    *Grillade grönsaksspett
    *Krämig potatissallad med dill, tomat och vitlök
    *Ljummen potatis med crème fraiche och paprika.
    *Glasnudelsallad med räkor, chili och lime
    *Grönsallad med färska frukter
    *Smör, bröd och dressing

• Milliz81

som det ser ut nu ska vi ha

räktoast till förrätt...
    fläskfile´och potatisgratäng till huvudrätt
    glassbomb till efterrätt....

Är en kock som m2b känner... så han gör det privat...

Som sagt det är så det ser ut nu... visar sig väl på bröllopsdagen om det blev så eller om JAG hunnit ändra det... Är väldigt velig.. men det visar sig...

• Bella30

Jag är också velig... Eller rättare sagt, tokvelig, när det gäller vårat bröllop

Milliz81 skrev 2007-12-08 13:48:15 följande:
    som det ser ut nu ska vi ha räktoast till förrätt...fläskfile´och potatisgratäng till huvudrättglassbomb till efterrätt.... Är en kock som m2b känner... så han gör det privat... Som sagt det är så det ser ut nu... visar sig väl på bröllopsdagen om det blev så eller om JAG hunnit ändra det... Är väldigt velig.. men det visar sig...
  • Milliz81
    Bella30 skrev 2007-12-08 17:42:51 följande:
    Jag är också velig... Eller rättare sagt, tokvelig, när det gäller vårat bröllop
    ja det är inte kul.. men tur att det är fler än jag...
Svar på tråden Maj 2008 fortsättning