• lottis84

Maj 2008 fortsättning

Jag såg ingen annan som hade hunnit starta upp vår tråd igen, så jag gör det... Jag hoppas ni hänger på! Vill ju fortsätta att ha våra trevliga stunder och höra hur det går för er.

• Svar på tråden Maj 2008 fortsättning
  • Mica o Krille

MJ 2008 skrev 2007-12-27 18:58:34 följande:

God fortsättning till er alla!Hur går det för er med bröllopsbestyren?Vi har börjat med våra inbjudningar nu... gjorde nästan hälften igår (bild finns i mitt galleri). Idag jobbar jag med hemsidan. Inbjudningarna kommer att skickas 7/1 så då gäller det att hemsidan är klar eftersom den finns med i inbjudan.Har ni någon hemsida? Så fort vår är klar lägger jag ut länken.
    Vilka fina inbjudningar! Har du gjort dem själv?
    Här går det bra, imorn ska jag ut o pröva klänning, har inte hittat min ännu. :/
    Hoppas på det imorn, ska till södertälje, princessa. De borde ha nåt för mig.

Hemsida, det kanske vore nåt. Det ska jag fundera på.
    Härligt att skicka ut inbj, jag ska köpa lite papp o sånt o sätta mig och göra dem snarast också.

God forts alla! =))
  • MJ 2008

Jag har gjort inbjudningarna själv. När vi gick till Panduro för att köpa mtrl var tanken att de skulle se ut på ett helt annat sätt, men då de inte hade de korten var vi tvungna att tänka om. Tjejen på Panduro kom med lite nya förslag och vips så såg de ut på ett annat sätt. :) Men vi är väldigt nöjda! Ska börja titta på vigselprogram och festprogram nu. Festprogrammen vill värdparen göra, men lite har vi att säga till om. *s*

Det ska bli skönt att skicka ut inbjudningarna så att man äntligen slipper att hålla det hemligt! Mina kollegor anar ugglor i mossen då jag inte kan ställa upp i Göteborgsvarvet...

Prova brudklänning låter superkul!! Jag ska prova min igen i slutet av januari tillsammans med min tärna. Hur gör ni med betalningen av kläder till er/era tärna/tärnor?

• Godisråttan

Jag köper klänning till toastmadame och tärnan De har fått dem redan, champagne sidenklänningar till knäna axelbandslösa. Mycket fina!

• MJ 2008

Godisråttan: vart har du köpt dem och får jag fråga vad de kostade? :)

• Godisråttan

MJ 2008 skrev 2007-12-28 11:44:58 följande:

Godisråttan: vart har du köpt dem och får jag fråga vad de kostade? :)
    Klart du får fråga!Detta är ett forum Jag köpte dem på Cubus och kostade 399:- st De är verkligen kanonfina
  • JhS2008

Jag har nu köpt in delar till inbjudningskorten. Provade lite igår, men är långt ifrån klar. Hoppas på att få lite gjort ikväll. Det är för övrigt mycket roligt att pyssla

• Brud-08

Vad duktiga ni är som börjat med era inbjudningar, jag måste väll också ta tag i det, ska till london 10 -14 januari, någon som har några bra tips på roliga affärer där??

Efter de ska jag sätta fart med bröllopsplanerna, håller på att flytta nu också så det är lite rörigt just nu..

• lottis84

MJ 2008: Vi funderar också på hur vi ska göra med betalningen av kläningarna till tärnorna. De tror de ska betala det själva... men vi funderar på att betala en del eller så betalar vi deras håruppsättning, har inte bestämt oss än.

Godisråttan: Va, smart att köpa kläningen i en "vanlig" affär, blir ju betydligt billigare.

Någon som har sett någon lilakläning (helst ljuslila) i någon "vanlig" affär?

Ska förhoppningsvis åka nu i slutet av januari och titta på kläning till mina två tärnor, ska bli kul

• MJ 2008

Har någon av er bokat bröllopsresa? Vi fick en offert idag för Samoa, med 2 nätter i LA, 1 i Auckland och 2 i Hong Kong. 54000 kr inkl. vissa försäktingar som jag inte tror behövs. Det är dyrt!!!

Hur tänker ni med bröllopsresan? Vi var inne på Italien, men vi vill ha sol & bad vilket gör att Italien kanske inte är 100%. Sedan började jag resonera som så att detta kanske är sista gången vi kan resa utan barn och bara rå om varandra om man ser till 15 år framåt (om vi lyckas få till en liten efter bröllopet). Jag som älskar att resa vill passa på att åka lite länge bort som kanske inte passar att resa med mindre barn pga flygtiden.
    Det här är så svårt!! Några tips?

• MJ 2008

Hej Lottis!

Har ni lila tema också? :)

Svar på tråden Maj 2008 fortsättning