Lindalii skrev 2007-10-13 05:21:57 följande:
Jag har själv erfarenhet av kattallergi, och det är helt omöjligt att peka ut en kattras som alla tål, för några sådana finns inte. Vet de som är jäteallergiska mot siames och rex, min kompis och hennes pojkvän bodde aldrig ihop för att hon hade en skogskatt han var allergisk emot osv.osv. Vill inte vara elak nu, men TS verkar inte ens vara mogen för att ha djur: Tycker illa om pudlar, skulle dö av att vakna med en nakenkatt och vill inte ha en sur finkatt Jag har bara träffat goa, snälla, pudlar och nakenkatter, några sura finkatter har jag aldrig hört talas om. Jag tror att det blir jobbigt öht att ha djur om man har den inställningen.
Jeeeez! Orkar egentligen inte längre engagera mig i den här frågan mer, eftersom vissa människor bara "måste" missuppfatta, och sedan börja kasta moralkakor hej vilt omkring sig...
Lite ironi verkar inte heller gå hem hos alla
Lindalii
Jag har redan varit kattägare i MÅNGA år, så jag skulle gärna undanbe mig dina åsikter vare sig jag är olämplig som djurägare eller inte. Dessutom grundar du ditt uttalande på att jag är av den åsikten att ALLA djurraser inte är fina?! Du menar inte att du tycker att varenda katt- eller hundras är fin??
Jag står i alla fall fortfarande för att det finns en hel del raser som jag inte tycker om utseendemässigt, däribland nakenkatter och pudlar!
Vad jag inte fattar är varför detta skulle göra mig till en sämre djurägare som inte "är mogen att ta hand om ett djur"?
Jag gillar inte nakenkatter, därför skulle jag aldrig skaffa en, just pga att den förmodligen inte skulle trivas hemma hos mig eftersom jag inte skulle tycka om den.
Varför i hela friden skulle man vilja skaffa ett djur som man ogillar, eller anser är fult?!