• RUMM

Grebbestad

Hej!
    Har någon kolla på trevliga lokaler i Grebbestad?
    Vi funderar på att vigas där och vill hitta en lokal som vi vigs i och har middag/fest i?
    Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Grebbestad
  • lanovia 08

Klart ni hinner. Det är kanske dags att bestämma datum snart, så att ni kan få tag på en lokal. Men det är väl det enda som det är "bråttom" med. Det andra tror jag nog går att fixa på kortare tid om man vill.

• LOOM

Hur gör ni med musik till festen? Har ni hyrt in Dj eller band? Eller kör ni musik från dator?

Helst skulle jag vilja ha en DJ som är duktig på att läsa av vad folk vill lyssna på. Vet inte riktigt vad en sådan kostar för en kväll eller vart man får tag på en. Vet ni?

• LOOM

Har ni börjat prata färgtema eller annat tema än?

Vi har börjat klura lite på det... Lokalen vi ska vara i är ljust blå på väggarna inne, så det mest naturliga borde nog vara att ha blått som färgtema. Dock hade vi helst haft rosa och grönt för vi hade tänkt att ha kaprifolen som symbol på inbjudningskort, på borden och kanske i en hjärtformad krans bakom oss vid middagen...

• lanovia 08

Vi tänkte försöka få ett band till festen. Jag spelar i en orkester så förhoppningsvis skall vi kunna få några i denna att ställa upp.
    Vet tyvärr inte vad en DJ kostar.

Färgtema... Jag och min sambo tittade frågande på varandra när vi hörde talas om detta och enades snabbt om att NEJ!
    Visst man behöver väl kanske inte försöka matcha rött och rosa. Men vi har gröna inbjudningskort, förmodligen kommer placeringskorten vara detsamma. Men om vi sedan skulle vilja ha röda blommor och blå servetter. då kommer vi ha det så länge färgerna gå ihop med varandra.
    Tärnan kommer vi inte tvinga till att köpa en ny klänning bara för att den måste vara grön som våra inbjudningkort.
    Men det är det vi. De flesta tycker ju att det är viktigt.

• LOOM

Hur går det för er tjejer? Har ni kommit lite längre i er planering?

Har ni kontaktat någon frisör i Grebbestad/Tanumshede?

Jag träffade en gammal arbetskamrat igår som också ska gifta sig till sommaren, två veckor innan oss, och de hade bokat DJ, fotograf, frisör och cateringfirma. Blev lite halvstressad när jag hörde detta och sprang hem till min m2b och stressade upp honom lite också Så nu ska vi se till att få några saker ur händerna, så som catering och kanske bestämma hur inbjudningskorten ska se ut. m2b har införskaffat en ny skrivare till sin firma så förhoppningsvis kan vi skriva ut snygga inbjudningskort där.

Hur långt innan ska ni skicka ut inbjudningskorten?

• lanovia 08

Nej, så väldigt mycket längre har vi inte kommit. Skall träffa killen som vi ev skall använda till cateringen när vi åker upp till fjällbacka i helgen. han verkade bra över telefon men vi får väl se när vi träffar honom.

Jag pratade med Frisör GE i Grebbestad för ett tag sedan. Jag skall nog höra av mig till dem igen för att se om jag uppfattat allt rätt. För som jag skrivit upp infon tar de 900 kr för frisyr och smink. Känns ovanligt billigt.... eller?
    Noblesse i Fjb tar 2500 kr...
    Har du haft kontakt med någon frisör?

Inbjudningkorten tänkte vi skicka ut någon gång i mars, 6 mån innan. Känns som lika bra att få ut dem så att alla kan boka in det.

Hur går det för er med planerandet då? Och få inte panik för att andra kommit längre. Det får jag också ibland här på BT, men ni hinner. Det är ju gott om tid än så länge.

• LOOM

Frisör GE låter väldigt billigt! Det är ju toppen i så fall, då ska jag också kontakta dem Jag tänkte ta kontakt med Ann-Charlottes hårservice i Tanumshede, www.anns-harservice.se/, bilderna på hemsidan ser bra ut tycker jag. Vet dock inte om de kan sköta make-up eller har kontakter.

Vår planering är lite ostrukturerad känns det som Vi har ju de största bitarna bokade, kyrka lokal och transport. Vi håller på att kolla catering, dels med Västbacken och dels med Laxbutiken, har inte fått priser än.
    Jag fick en CD med bröllopsmusik av min mamma igår så den lyssnade vi på igår och började bestämma musik, lite tidigt och i fel ordning men det är så vi håller på hela tiden...hahaha
    Vi har även börjat titta på inbjudningskorten, vilken stil vi ska ha och vad vi vill ha för tema för festen och så.
    Någon jättepanik har jag inte men det hade känts gott att få vissa saker på plats så man kan ägna sig åt de roliga sakerna

• Schatzilein

Hur kommer man i kontakt med Västbackens café? Har någon erfarenhet av catering genom dem?

• lanovia 08

LOOM, jag pratade med Salong GE i fredags. Fick ett bra intryck av henne jag pratade med. Priset hon sa till mig för frisyr med tiara och smink var 800-1000 kr(stannar oftast på 800). Kändes ju helt ok. Jag kommer nog boka henne. För tärnan skulle hon ha 300 kr för håruppsättning

Vi träffade vår cateringkille i helgen han verkade kanon, så nu har vi bestämt oss för honom också.

Schatzilein, tror att LOOM varit i kontakt med Västbackens café så hon borde kunna ge tips. Annars borde väl deras nummer stå på eniro?
    Välkommen in på sidan, stanna gärna här om du vill byta tips och idéer med oss. Vart skall ni gifta er?

• Schatzilein

lanovia 08 skrev 2007-12-03 13:59:12 följande:

Schatzilein, tror att LOOM varit i kontakt med Västbackens café så hon borde kunna ge tips. Annars borde väl deras nummer stå på eniro?Välkommen in på sidan, stanna gärna här om du vill byta tips och idéer med oss. Vart skall ni gifta er?
    Hittar inte Västbackens på webben alls, men LOOM kanske kan hjälpa?

Jättekul att höra hur andra tänker, som planerar bröllop i samma trakter! Vi ska gifta oss i augusti '08 och det lutar åt Grebbestad kyrka och Havstenssunds Folkets hus! Hade hoppas på Lunden, men det verkar väldigt osäkert... Folkets hus är jättefint, har varit där på fester tidigare, men litet - även för 90 pers och vi skulle helst ha plats för ännu fler. :( Såg att någon annan också tänkt på M/S Donalda för färd till festlokalen, men de tar nu bara 80 pers och är dessutom upptagen på "vår" dag. Har någon tips om annan båt?
Svar på tråden Grebbestad