Grebbestad
Hej!
Har någon kolla på trevliga lokaler i Grebbestad?
Vi funderar på att vigas där och vill hitta en lokal som vi vigs i och har middag/fest i?
Tacksam för hjälp!
Hej!
Har någon kolla på trevliga lokaler i Grebbestad?
Vi funderar på att vigas där och vill hitta en lokal som vi vigs i och har middag/fest i?
Tacksam för hjälp!
Hej Loom,
tanken var vi skulle ha ett litet bröllop... Men du vet hur det är- var ska man sluta??
Det blir ngnstans mellan 40-70... Knasigt, men vi är inte klara med det ännu.
var det svårt att få "tid" på Folkets Hus? Har de ngn hemsida? kontaktperson?
Vi ska ev åka upp till landet och snart- kan vara dags att kolla lite...
30 augusti för er- spännande! Bor ni där uppe?
Vi bor i Göteborg!
RUMM, har ni kollat upp hur det är på Falkeröd? Det kanske är något som passar er? Och är det inte just precis Grebbestad som är det viktigaste. Jag menar om ni nu kan tänka er Havstensund...
då finns ju Gamla Skolan på Hamburgö, som jag fattade det kunde man ha själva vigseln hos dem.
40-70 gäster. Det var ett stort spann. Har ni svåt att sålla eller bara bestämma vilja som skall få komma?
Det verkar som vi alla bor i Göteborg, om jag inte missminner mig var Loom oxå härifrån.
Hej Lanovia,
Är inte Falkeröd bara den där stugan med café? Eller har jag missat något där?
Egentligen är det ju så att vi vill ha det med Grebbestad-anknytning- gärna nära havet...
Mmm, det där med gäster är svårt. Var ska man dra gränsen... Jag vill att det ska minnas som en jätterolig fest och med alla nära vänner och den allra närmsta släkten. Sen är det ju var gränsen går där- ska man bjuda en moster man inte gillar bara för att ens favoritmoster blir bjuden osv...
Jag tycker man ska bjuda de som man de facto VILL ha där... Inga andra.
Sen är det ju det med snefördelning av gäster- jag vill att det ska vara jämnt från min sida och jämnt från min sambos sid- inte att gästerna är 80-20 åt någons håll... I vårt fall har jag ett övertal.... Hur gör ni?
Jag bor också i Göteborg, men min sambo har sommarstuga en mil norr om Grebbestad (Raftö).
Rumm: Vad har ni för connections med Grebbestad?
De ställen jag har fått tips om i Grebbestad är Charlottenlund, Tanumstrand, Falkeröd, Terrassen och Pensionat Fjorden. Det beror ju lite på hur många ni blir.
Falkeröd är en typ hembygdsgård i närheten av Shellmacken, den ligger inte vid vattnet men det ser rätt mysigt ut.
Jag håller med om att man ska bjuda de man vill fira med! Snedfördelningen är nog vanligt, Jag har större vänskapskrets vilket gör att jag bjuder c:a 50 gäster och min blvande c:a 30, men det gör oss inget för det är ju så verkligheten ser ut
Ang Folkets Hus så har jag kontaktuppgifterna hemma, lägger in det här imorgon. Det verkar inte så svårt att få boka där och han som har hand om det är väldigt trevlig.
Om ni kan tänka er Fjällbacka så var Stora Hotellet trevligt, vi var där på bröllop i somras
Vi har ingen snedfördelning, är nästan på personen jämt mellan oss och det utan att vi har kämpat för det. han har större släkt och jag har lite fler vänner som jag vill bjuda. Vad gäller kvoten släkt och vänner är den exakt 50/50. Men hade det blivit en snedfördelning så hade det nog helt enkelt fått vara så. Men kan ju inte låta bli att bjuda sina närmsta vänner bara för att det då blir ojämt...
Vad gäller att dra gränsen, det är inte lätt. Men vi har stenhårt hållit på att det skall vara folk som vi umgås med eller bryr oss om. D.v.s min sambos släkt håller ihop, träffas på födelsedagar har gjort mycket resor ihop etc. de är så klart bjudna. Mina fastrar bjuder jag bara den ena. Hon bryr sig och ringer till mig när jag fyller, förlovar mig etc även om vi inte ses så ofta.Den andra fastern har jag inte pratat med på flera år. Varför bjuda henne? Samma med vänner. Inga gamla vänner som vi inte pratar med längre.
Stora Hotellet är jättetrevligt och mysigt, men dyrt! Vi kollade upp det när vi letade lokal men tror vi kom fram till att bara maten går på minst 600 kr/pers där. Men har man tänkt att lägga de pengarna på festen så är det helt klart värt att tänka på stora hotellet.
Loom, min sambo har sommarställe (gm föräldrar) uppe i Grebbestad så det är på den vägen. Underbart!
Lanovia, det får bli snedfördelat- som ni säger- det är ju som det är!
Underbart ska det bli i alla fall! vi ska planera lite ikväll... Försöka bestämma datum i alla fall! haha!
Har ni koll på ngn bra catering i trakten- där man kan beställa buffé?
Vi hade ett period som vi inte gjorde något, men nu har vi varit aktiva i planerandet ett tag. Är så roligt, och roligast av allt är nog att göra det tillsammans!
Det finns en cateringfirma i Tanum som heter Källaren, www.kallaren.se. De verkar bra men vi har inte haft kontakt med dem ännu. Försöker hitta billigare alternativ.
Pratade med Fjällbacka golfkrog idag, de har också catering. Fick ett bra intryck av honom. Han har inga färdiga menyer utan man får vara med och sätta ihop själv. för oss skulle buffén kosta 175kr/pers och då ingick det en himlans massa. Skall åka och träffa honom nästa gång vi åker till fjb.
jag har varit i kontakt med café Västbacken som också kan catera (stavas det så?!) mat. De verkar väldigt flexibla vad gäller meny och säger att om man bara har en budget så kan de knåpa ihop något bra utifrån den. Vi funderar på att använda de om vi inte tar Laxbutiken i Ljungskile.
RUMM: Vad siktar ni på för datum?
Hej Loom (jag tittar nog in här lite för sällan...)
Vi har snackat lite nu i hlgen, de är inte så enkelt detta med datum, men vi är nu inne lite på att det ska ske under juli månad, mitten där någonstans...
Jaså, Västbacken har catering- de har kanonmat- vi har ätit där vid tillfälle!
Usch, det känns så jobbigt att inte ha satt ett datum man kan rikta in sig på.... Känns som tiden riner ifrån en, kanske visar sig vi ej hinner till denna sommaren om vi inte kan klura ut hur vi vill ha det snart....