Grebbestad
Hej!
Har någon kolla på trevliga lokaler i Grebbestad?
Vi funderar på att vigas där och vill hitta en lokal som vi vigs i och har middag/fest i?
Tacksam för hjälp!
Hej!
Har någon kolla på trevliga lokaler i Grebbestad?
Vi funderar på att vigas där och vill hitta en lokal som vi vigs i och har middag/fest i?
Tacksam för hjälp!
Vi skall ockå till stugen i helgen, Fjällbakca. Tänkte passa på o besöka en fotograf i Grebbestad och se hur han verkar.
Nej jag vet inte så mycket om var de ställena. Visor på Falkeröd har man ju hört talas om några gånger Men jag har aldrig varit där själv.
Va bra, då kanske man kan få tips om en bra fotograf efter helgen
Vi ska till m/s Donalda och titta hur hon ser ut, vi tänkte använda henne som transport från kyrkan till festlokalen. Tänkte även passa på att besöka Tanums pastorat, har hört att de har en brudkrona att låna ut så jag är lite sugen på att se hur den ser ut... vad verkligt det blir nu! hahahaha
Ja föhoppningsvis är det en bra fotograf. vi träffade en annan för några helger sedan som verkade bra. Men vi får väl se vem som verkar bäst. Det är Maxi Foto i Grebbestad vi skall till nu.
Jo... det kommer verkligen nära inpå en ibland när man planerar och bokar saker. Däremellan känns det mer som en overklig men underbar dröm.
Transporteras i båt låter underbart. Det var något jag försökte föreslå också, men vi fick lägga ner det. Vi skall ju färdas lite inåt landet till festlokalen... kan bli sårt med båt.
Imorgon ska vi titta på Folkets Hus i Havstenssund! Det verkar toppen, billigt (hörde en summa på 800 kr?!!), bra med plats för 90 pers, bord, stolar, porslin... Så spännande! Hoppas hoppas...........
Lanovia 08: har ni hittat någon bra cateringfirma med serveringspersonal? Eller hur gör ni med mat?
800 kr kan nog stämma. Det är vad vi får betala som grundsumma för hembygdsgården. Sedan får vi lägga till 150 kr för att hyra allt deras porslin. Hoppas lokalen känns bra! Lokalen är ju minst sagt viktig känns det som.
Vi har inte bestämt cateringfirma än, men mycket lutar åt Källaren i Tanum. Om vi inte hittar någon bättre. Vi har funderat på Rasta i Munkedal, de är mycket billigare. Men igengäld fick man mindre alternativ i buffén.
Har inte pratat med Källaren än men stod på deras hemsida att de kunde bidra med serveringspersonal, vet dock inte vad det kostar. Vi tänkte nog försöka skrapa ihop några bekanta som vill hjälpa till med serveringen. Sådana som ändå inte räknat med att bli bjudna på festen.
Hur verkade Folkets Hus i Havstenssund?
Vi kan tyvärr inte uttala oss om fotografen vi skulle träffa. Pratade med honom förra veckan, då sa han att han skulle ha öppet på lördag mellan 10-14. vi var så välkomna. När vi kom till Grebbestad på lördagen var det stängt. För vår del ledsnade vi och kommer ta den fotograf vi redan träffat. Men tror säkert att den här också är bra. Bilderna han tagit som stod i fönstret såg bra ut i alla fall.
Folkets Hus i Havstenssund var toppen!! Det är bokat och klart för 30/8, känns helt underbart för det har verkligen varit ett stressmoment att inte ha någon festlokal. Det var ljus och fint, en ganska enkel lokal men fräsch. Ligger vid vattnet men det är c:a 5 min att gå från hamnen där m/s Donalda ska lägga till. Finns bord, stolar och porslin till 90 pers och den kostar 800 kr att hyra. Kanske att vi får lägga till pengar om vi vill ha den hela helgen. ´Man vill ju gärna ha tid att duka och så...
Trist att fotografen var så opålitlig. Skönt ändå att ni har en back-up plan. Vi tänkte höra med en bekants son om han kan tänka sig att vara fotograf/dj. Han har gjort en del jobb som fotograf och verkar väldigt duktig.
Vad skönt att lokalen är bokad och klar! Vi får också evetuellt lägga till några hundralappar (oklart hur mycket) för att ha lokalen från fredagen. Det beror sig på hur högt tryck det är på den då.
30/8 då gifter ni er en vecka före oss. Insåg just att det är "bara" 10 månader kvar. Känns som tiden går fort!
Vad kul om ni får en duktig men billig fotograf. Vi har också pratat på ta någon duktig amatörfotograf. Men vågar inte riktigt då vi vill var säkra på att få bra bilder.
Lanovia 08- Heeeej!
Trodde aldrig ngn skulle svara på mitt inlägg så jag har inte kollat på rätt länge! I´m sorry!
Vi har ännu ej satt ngt datum- vi har dock tänkt sommaren -08.
jag veeet- det är sjukt- vi har ingen direkt framförhållning....
Vi har tänkt oss en borgelig vigsel och det är just Grebbestad som lockar. Har mailat lite med Cajutan, avvaktar besked från dem om pris...
Helst skulle jag vilja ha en lokal nära havet där man kan köra allt i egen regi, så att säga....
Ser ni tidigare snackat om Folkets hus i Havsstensund- kan man hyra det för "the whole shabang"?
TACK så länge!!
RUMM:
jag har bokat Folkets Hus i Havstenssund, men det är bara lokalen. Man kan ju hyra in catering och få hela "shabanget" det är så vi tänker göra.
Hur många gäster har ni tänkt er?