Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 5
Tråden som aldrig dör...
Tråden som aldrig dör...
FruTez: om man läser vidare i kommentarerna så är det inte riktigt som journalisten vill få det att framstå... Kommer inte in på Facebook från jobbet, så jag kan inte kolla om det är som de skriver, men jag kommer göra det ikväll när jag kommer hem... Jg tror inte att det är nåt tt oroa sig över...
Fick du förresten bilderna igår?
Addiz: Yep! Jag mailade tebax, har du inte fått det? Tack så himla mycket snälla, söta, gulliga du för bilderna! De var faktiskt tom. bättre än många av dom som "vår fotograf" tog i kyrkan! *pözz*
FruTez: jag mailade hemifrån, gmail, och den kommer jag inte åt från jobbet, men då får jag en trevlig överraskning när jag kommer hem :)
Kul att du gillade dem! Jag har dem i "bättre" kvalitet om det är så att ni vill printa ut, förstora eller så. Jag var tvungen att minska ner dem lite när jag skulle maila dem...
Lunch och kikar in en liten snabbis.
Jag undrar var bauti håller hus. Önskar svar på mitt mail till henne och Linum.
Ikväll blir det shopping på Allum hela kvällen. Ska bl a inhandla och fixa till vår tackkorg som vi ska ge till värdparet. Imorgon kväll ska vi ta med dem ut och käka också. Tycker det är kul om man hittar på något tillsammans. Det blev en del pussel med barnvakt och imorgon kväll var den bästa dagen för dem att få ihop.
Ner till verkstan igen.
Addiz: Det står bla. så här på Facebook:
"All content on the Site and available through the Service, including but not limited to designs, text, graphics, pictures, video, information, applications, software, music, sound and other files, and their selection and arrangement (the "Site Content"), are the proprietary property of the Company, its users or its licensors with all rights reserved"
bauti var åtminstone inne på FB idag eller igår för det låt ett mess fr henne
FruTez: jag lovar att kolla lite närmre på det när jag kommer hem ikväll (alt på flygplatsen om jag lyckas koppla upp mig)
FruTez: så här står det i avtalet mellan oss och Facebook:
By posting User Content to any part of the Site, you automatically grant, and you represent and warrant that you have the right to grant, to the Company an irrevocable, perpetual, non-exclusive, transferable, fully paid, worldwide license (with the right to sublicense) to use, copy, publicly perform, publicly display, reformat, translate, excerpt (in whole or in part) and distribute such User Content for any purpose on or in connection with the Site or the promotion thereof, to prepare derivative works of, or incorporate into other works, such User Content, and to grant and authorize sublicenses of the foregoing. You may remove your User Content from the Site at any time. If you choose to remove your User Content, the license granted above will automatically expire
Så, javisst skulle man kunna tolka det som om att FB "äger" våra foton etc, men jag måste nog snarare hålla med den här killen: www.falkvinge.com/2007/10/dagens-ickenyhet.html
Avgör själva.. :)
god natt och sov gott!
God morgon tjejer!
Idag är det Freeeedag!!! *tjohoo*
Igår skulle jag åkt o hälsat på en kompis, men så blev hennes lillkille sjuk så det blev avbokat. Maken gick på jouren o skulle jobba hela natten så jag var ensam hemma. Kände att jag ville mysa till det lite så jag åkte till Coop och handlade lite gott till middag. Gick förbi godishyllorna och sneglade på chokladen och tillslut så fastnade jag för ett paket tryffel. När jag satte mig i bilen för att åka hem funderade jag på om jag inte skulle provsmaka en bit, men jag bestämde mig för att vänta.
Väl hemma kunde jag inte hålla mig längre och medan maten stod på spisen öppnade jag paketet för att ta en bit. Det vattnades i munnen på mig när jag vek undan kartongen. Vad möttes jag av för syn?? Jo, grå, möglad tryffel!!!!
Åh!!! Jag som längtat så! Kollade datumet och den var inte gammal juh. Jag ska åka tillbaka till coop med tryffeln idag och byta den mot en ny. Den ska jag tom. öppna på plats och om allt vill säg väl så får jag smaska tryffel ikväll istället...
Oj Fru Tez, vilken obehaglig överraskning! :(
Idag ska jag till Make Up store och bli sminkad (Fick presentkort til min födelsedag) Ska bli superkul! Men det roligaste är nog ändå att gå och plocka smink sen efteråt!!!! =)