• Gotland08

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...

• Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...
  • Akvavit

Vi kommer nog ha korv och bröd som vickning, kanske med tunbröd och gustavskorv också för det är så gott! Vi kommer inte behöva förbereda något själva, så korv med bröd känns lagom.

M2b kommer ha frack på sig, han har en redan sen han var best man på sin brors bröllop.

Tror jag ställt denna fråga förut, men med lite fler folk i tråden nu:
    När har alla OSA? Relativt till sina bröllop, dvs hur långt innan bröllopet? Särskilt ni som inte har någon särskild stans där folk behöver boka flyg och så till är jag nyfiken på. Kan inte riktigt bestämma mig när vi ska ha vårt....

• Qozze

Nu har den kommit!!! M2b är en riktig retsticka. Han ringde i morse när jag var på jobbet. Han lämnade barnen och var hemma senare. Så han ringde för 9 i morse för att berätta att jag hade fått ett stort paket med en massa kinesiska tecken på! Sen fick jag gå och längta hela dagen för att få se den (jag klarade mig alltså från intullning, de hade skrivit "clothes samples" för 8 USD på paketet). Men nu har jag öppnat paketet och klänningen är verkligen jättefin. Tyget är av bra kvalitet och paljetterna på ser ut att vara bra fastsatta. Längden är också tillräcklig så nu är jag lugn igen. Men tyvärr har jag inte kunnat prova den ännu. Vill inte göra det när barnen är vakna och helst inte så att m2b ser mig i den heller. Ska försöka få hit syrran nån kväll senare i veckan, när m2b är ute och reser, för att hjälpa till (den har ju korsettsnörning) Jag ska lägga ut bilder i galleriet när jag lyckas prova den

Apropå vickning så har vi inte bestämt något ännu. Vi kommer nog att ha nån sorts enklare vickning, det låter ju som en bra ide med något kallt.

Sarah: M2b har inte bestämt kläder ännu, men det lutar åt en ny snygg kostym med väst och plastrong. Vi var inne på frackcoat tidigare men han vill köpa något att behålla och då är det ju vettigare med en kostym som han kan använda igen.

Akvavit: Vi kommer att ha OSA ca 2 månader innan bröllopet. Men vi har också relativt långt för alla gästerna att åka.

Våra inbjudningar går iväg denna vecka också (m2b fick skaffa lite extra material idag som tagit slut). Väntar bara på svar från hotellet om tiden och en bekräftning av boendepriserna. De ska komma tillbaka denna vecka om det.

Annars håller jag på att göra omslag till festprogrammet, i samma stil som inbjudningarna.

Åhhh, vad roligt allt känns just nu!! (har säkert inte alls något att göra med att klänningen kom :-P )

• c t

Åh vad roligt gumman! Hoppas klänningen sitter som en smäck!

• ~vinterbrud~

c_t: hade också blivit riktigt sur! Men är du säker på att han minns vilket datum det är? Män har en synnerlig förmåga att glömma alla "viktiga" datum.

Qozze: vad kul att klänningen kommit!! Jag hoppas vi får se bilder sen?!

NU ligger inbjudningarna på brevlådan!!!
    Vi har satt osa ca 7-8 veckor innan vilket är tidigt men blev så pga julen kommer emellan. Misstänker att folk annars glömmer bort att svara i julstressen.
    Hade det inte varit just december månad så hade jag satt OSA ca 4 veckor innan.

• c t

Vi har valt den 25/2 som bröllopsdag bara för att det ska vara lätt att komma ihåg eftersom 25/9 är vår årsdag.
    Ändå så har han "gissat" på varenda jävla dag i september förrutom den 25. Sen går han och bokar in en golftävling med jobbet idag och tack vare det så måste han jobba över ikväll.
    Jag är så sjukt besviken på honom så jag vill inte ens se honom Det som stör mig mest är att han tagit bilen så jag kan inte ens åka och shoppa!

sorry om jag är en bitterfitta men ibland blir man bara så jävla less. Har tom sagt att jag ville gå ut och äta ikväll men det var tydligen roligare att dra iväg och golfa med jobbet och min brorsa.

• Qozze

Ja, jag ska prova den så fort jag bara kan. Bilder läggs ut såklart!

~vinterbrud~: Vi tyckte också att det vore dumt att lägga OSA mitt i allt julstök - folk glämmer så lätt. Sen tror jag nog att vi kommer att få en del eftersläntrare i alla fall men de flesta kommer säkert att svara i tid.

• Qozze

c t: Fy vad trist, förstår att du blir irriterad. Karlar (ja, faktiskt generellt) är urdåliga på sånt där. Frågade just m2b om han visste när vi träffades - han bara skrattade (dvs kommer inte ihåg!) Han verkar inte ens veta vilken månad det är...

• Qozze

Och då ska ändå tilläggas att vi träffades samma dag som är min namnsdag (dvs 22 november), så det borde inte vara så svårt att lista ut...

• c t

Jag tänkte att eftersom han dragit iväg och totalt nerprioriterat vår årsdag så kanske han skickat blommor till jobbet men icke då.
    Ska tillägga att han fick en splitterny Callaway golfbag för nästan 3000 i årspresent av mig!

• Qozze

Hmmm, förstod han inte varför han fick presenten då?

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...