• Robban69

skall fria! hjälp med ring

Hej på er!

Jag har tänkt fria till min sambo om 2 månader, vi har varti ihop i 6år. så det är ju på tiden :)

Jag behöver hjälp med hur man gör med ringar när man friar.
    hon har ingen aning om detta, men kommer med lite pikar ibland :)

Jag hadde tänkt köpa två? tillfälliga ringar så vi kan välja ut två riktiga tillsammans.

är det så man brukar göra?

Och isåfall har ni några tipps på "tillfälliga" ringar man kan köpa?

SNÄLLA BEHÖVER ER EXPERT HJÄLP

// Förvirrad kille

• Svar på tråden skall fria! hjälp med ring
  • Ernhake

Kärlek08

Tror inte man kan egendesigna hos dem. Jag ville ha en av deras ringar men inte fullt så hög som de gör dem men det kunde de inte ordna. Jag fick så dålig service av dem via telefon och deras återförsäljare så jag lagt det på hyllan. Hittade en annan guldsmed som känns mycket bättre och som vill kundens bästa. Men de har väldigt mycket snygga saker på sandbergs!!

• Awen

Jag tycker absolut att du skall köpa en "riktig" tillfällig ring till henne, ingen leksaksring. Min sambo hade köpt en supersöt titanring till mig för en billig penning som han tog fram när han friade till mig. Vi gick tillsammans och valde ut våra förlovningsringar senare. Det var mysigt att ha en ring på fingret under tiden mellan han hade friat och vi fick de färdiga ringarna. Dessutom är ringen jättefin och jag använder den på högerhanden ibland.

Mitt förslag är; någonting nätt och fint i silver, titan, stål eller liknande för några hundralappar.

För att hon skall veta att det är en tillfällig ring kan det ju vara bra att du ser fram emot att gå och välja ringar tillsammans med henne eller någonting liknande.

• Mrs Hearn

Awen skrev 2007-09-18 13:56:13 följande:

Jag tycker absolut att du skall köpa en "riktig" tillfällig ring till henne, ingen leksaksring. Min sambo hade köpt en supersöt titanring till mig för en billig penning som han tog fram när han friade till mig. Vi gick tillsammans och valde ut våra förlovningsringar senare. Det var mysigt att ha en ring på fingret under tiden mellan han hade friat och vi fick de färdiga ringarna. Dessutom är ringen jättefin och jag använder den på högerhanden ibland. Mitt förslag är; någonting nätt och fint i silver, titan, stål eller liknande för några hundralappar. För att hon skall veta att det är en tillfällig ring kan det ju vara bra att du ser fram emot att gå och välja ringar tillsammans med henne eller någonting liknande.
    Instammer!
  • Fru Holmberg

Vi har gjort som tinlan ung.

Min sambo friade och hade köpt en väldigt fin guldring, med bara en enda sten i. Och då först bestämde vi när vi skulle förlova oss, vilket vi gjorde 3 månader senare. Dessa ringar är samma modell, jag har dock rött guld och min är inte ens hälften så bred som min blivande makes som i sin tur är i vitguld. När vi gifter oss kommer vi båda att byta ringar och jag kommer då att ha alla 3 på samma finger

• Sirlgrid

Min kompis fick en Silverring där hennes blivande man specielbeställt en med texten "FRIERI" på.
    Det tycker jag var stencoolt! Här var det; www.alskadebarn.se

• Kärlek08

Srilgrid: Det var typ coolaste idén hittills, Robban glöm allt jag sagt tidigare!! Det är klart hon ska ha en sådan kaxig ring!!! Jag hade blivit överlycklig!

• Myzzan

Min sambo friade till mig utan ringar, otroligt romantiskt var det ändå!! Förlovning blir det nu till helgen, med ringar som vi valt ut tillsammans!

• Annim

Grattis Robban69! Spännande!

Håller med om att du köper en låtsas-ring (leksak) De brukar ju ofast gå att reglera i stl! Eftersom det är svårt med storlek om du inte vet hennes exakta ringstorlek.

Ett tips! Du kan ju kolla om du inte har en själv om du i en smyckesbutik kan få eller få köpa en ringask att lägga ringen i.
    När du sedan friar tar du fram asken och hon lär nog fatta vad som är på G. Kanske går du ner på knä samtidigt och när hon öppnat asken säger du någonting som att hon ska få en äkta ring sedan om hon säger ja till dig.
    Berätta gärna hur det gick sedan! Lycka till!

Svar på tråden skall fria! hjälp med ring