• Robban69

skall fria! hjälp med ring

Hej på er!

Jag har tänkt fria till min sambo om 2 månader, vi har varti ihop i 6år. så det är ju på tiden :)

Jag behöver hjälp med hur man gör med ringar när man friar.
    hon har ingen aning om detta, men kommer med lite pikar ibland :)

Jag hadde tänkt köpa två? tillfälliga ringar så vi kan välja ut två riktiga tillsammans.

är det så man brukar göra?

Och isåfall har ni några tipps på "tillfälliga" ringar man kan köpa?

SNÄLLA BEHÖVER ER EXPERT HJÄLP

// Förvirrad kille

• Svar på tråden skall fria! hjälp med ring
  • Liinda_e

köp två släta förlovningsringa...lr en fin vigselring som du tror att hon vill ha...

• fjäskan

tycker du ska göra som du tänkt själv först
    Köp tillfälliga ringar, så ni tillsammans kan gå å välja ringar. Det är väldigt mysigt och förälskelsen hänger omkring en när man går från butik till butik.....

• yoyo78

Min fästman köpte en billig ring i accessoar-affären Glitter (du kan ju köpa två), den ser ut som förlovningsring men kostade nada. Två dagar efter frieriet gick vi sedan och kollade på riktiga ringar tillsammans. TRO MIG, det är bra att hon får gå med. Det är en djungel!! Dessutom är det smart att kolla ungefärliga vigselringar samtidigt så man vet ungefär hur tjock och bred förlovningsring man vill ha. Man kan tydligen inte ha alla sorters steninfattningar på alla sorters ringar osv osv. En djungel, som sagt var och det är ju kul om förlovningsring och vigselring passar ihop.

• Kärlek08

Jag har sett någonstans att man kan köpa en tillfällig ring med ett hjärta hängandes på som man sedan använder som en delbetalning på de riktiga ringarna så man kan välja tillsammans. har för mig att det var en kedja som hade det som idé, men vilken???

Jag tycker idén är gullig. Ska kolla om jag hittar vilka det var...

• tattar-Emma

Köp leksaksringar =). Hon vill garanterat vara med och välja de riktiga ringarna sen.

• Mummy

håller nog med ovanstående... köp oäkta ringar, typ glitter för en 50-100:- st. och ta sen med henne ut nån dag senare och välj ringar tillsammans.

• SpookyandKira

Ar det bara jag har som ville bli overraskad, och tyckte det var nagot av det mest romantiska med hela fieriet att Spooky valde ut min ring utan mig? Han designade den efter vad han tyckte skulle passa mig, och hur ratt han valde visade hur val han kanner mig!

Men kulturen ar kanske inte alls den samma i Sverige, det verkar som 98% har pa forumet har varit med och valt sin ring, eller till och med friat sjalv.

Men anyway, jag gar mot strommen och rostar pa att du valjer ut ett par fina forlovningsringar at er, sadana som passar dig och din tjej. Ni kommer ju anda att fa ga och valja ut vigselringar tillsammans senare.

Lycka till! :)

• SnartJohanson

köp en fin ring bara o sen kan hon ha den annars bara...o sen går ni o vökljer ringar tillsammans

• tattar-Emma

Spooky

Ja, det har nog med kulturskillnader att göra. I Sverige köper ju killen en ring till tjejen och tjejen köper en till killen. Då funkar inte överraskningsgrejen på samma sätt.

Svar på tråden skall fria! hjälp med ring