• ipanemagirl

Sniktråd -hur stor var den minsta gåvan ni fick?

Hehe jag tänkte verkligen inte spela sniken utan bara kolla vad som är brukligt. Jag har gift mig nu och kommer ju själv att gå på bröllop vad det lider. Vad är den minsta gåvan ni fått värdemässigt? (skamgränsen försöker jag hitta)

Själv gav jag 500per par för två år sen men det verkar inte ha "indexerats upp"

• Svar på tråden Sniktråd -hur stor var den minsta gåvan ni fick?
  • liz_s

tur har jag alltid fafft fått fina paket i alal fall =) sånt jag önska mig =)

• Limegrön

fd Svart brud skrev 2007-10-16 14:22:23 följande:

Öh, lite OT kanske men varifrån har ni fått era enorma animerade smilisar? Är det nån plustjänst ni har eller länkar man till såna?
    www.sweetim.com/help_simie.asp
    Fungerar tyvärr bara med Internet explorer...
  • oss två

Jag hade trott att jag skulle få lägga in saker här som vi fick nu när vi gifte oss..men så fina saker vi fick. Förrutom ett kort från en kusin som jag inte haft kontakt med på mpnga herrans år...blev just därför inte bjuden, men skrev i kortet "det var ju synd att man inte blev bjuden" kul kort att spara, nej, hade varit bättre att hon inte lämnat ngt alls.men men...folk finns det till allt.

• hannis83

oss två skrev 2007-10-17 09:42:55 följande:

Jag hade trott att jag skulle få lägga in saker här som vi fick nu när vi gifte oss..men så fina saker vi fick. Förrutom ett kort från en kusin som jag inte haft kontakt med på mpnga herrans år...blev just därför inte bjuden, men skrev i kortet "det var ju synd att man inte blev bjuden" kul kort att spara, nej, hade varit bättre att hon inte lämnat ngt alls.men men...folk finns det till allt.
    hahaha! hur kan man ens vara så småsint att man skickar ett sånt kort? och sen undrar hon varför hon inte blev bjuden... (inga surpuppor på bröllop = regel nr 1)
  • Fröken Figo

oss 2: tur att ni inte bjöd henne då! Hon verkar inget trevlig.

Sniktråden måste fortsätta, den är så rolig.

En helt OT grej men ett ganska "nära" par till oss, alltså vänner i ett par som vi är vänner med, som vi umgås med privat, träffas bara vi 4 osv, har GIFT SIG och det såg vi på Facebook. De har inte hört av sig, inte mailat och sagt nåt, ingenting.

Tycker det är skitdåligt. Ok att de gifter sig och inte bjuder oss (om det var ett litet bröllop annars blir jag riktigt besviken) och ok att vi bor utomlands och inte hänger med i alla svängar där hemma. MEN!! Om man publicerar på Facebook att man gift sig kan man väl dra iväg ett mail till sina vänner??? Med ett kort också hade varit trevligt för att se hur fina de var... grrrrrrr.... Sniket!! Och vi som redan bjudit dem (muntligt) till vårat bröllop. Då nämnde de inte att de gift sig.

• oss två

Fröken Figo:
    Ja låter lite taskigt att inte ens säga ngt till nära vänner. Även om man inte bjuder så kan man ju åtminståne berätta att man ska gifta sig, eller att man har gift sig... aja..man slutar aldrig förvånas.

• Fröken Figo

Oss 2:

Ja eller hur? M2b och jag låg och prata om dem länge igår natt. Vi uppvaktade dem när de fick sin första dotter. Vi har bjudit dem på stora fester tidigare (födelsedagar och annat) där killen till o med höll ett fint & sentimentalt tal till m2b. Vi träffades för ett halvår sen och bjöd dem på lunch på restaurang. Och vi ses ofta hos gemensamma vänner och äter middag eller går ut.

Slutsatsen är: de BORDE vara riktiga vänner? Vi började undra om de kanske inte gillar oss? Men det tror jag inte. Jag tror bara de inte vet hur man beter sig socialt. De hade säkert ett litet bröllop för bara de närmaste och sen har de varit för slöa för att informera vänner... Eller så väntar de med att informera när de har bilder och sånt så de kan skicka kort. Men då borde de inte skrivit nåt på Facebook! Jag är bitter... fan vad klantiga de är.

• oss två

ne precis..en sam om man har ett litet bröllop och vill överaska vänner med bilder sen, å berätta det på det sätter..men som sagt, att berätta det på facebook är ju inte det smartaste kanske..ni får ta upp det med dom å se vad de har att säga..

• Lajsan

Fröken Figo - dom kanske skäms så och säga det till er för att dom inte bjöd er? Eller kan dom ha glömt bjuda er? Låter konstigt om det nu inte var så att det var för närmsta familjen.

Svar på tråden Sniktråd -hur stor var den minsta gåvan ni fick?