• ipanemagirl

Sniktråd -hur stor var den minsta gåvan ni fick?

Hehe jag tänkte verkligen inte spela sniken utan bara kolla vad som är brukligt. Jag har gift mig nu och kommer ju själv att gå på bröllop vad det lider. Vad är den minsta gåvan ni fått värdemässigt? (skamgränsen försöker jag hitta)

Själv gav jag 500per par för två år sen men det verkar inte ha "indexerats upp"

• Svar på tråden Sniktråd -hur stor var den minsta gåvan ni fick?
  • Kärlek08

Det här är en underbar tråd, här kommer mitt bidrag, lite OT:

Min otroligt snåla moster var på besök hos oss och träffade min son, då tre år, för första gången. med sig hade hon en present till honom. Inslaget i ett paket med ett så använt presentpapper att det var bortskavd fläckar och ett risigt band låg: en påse ballonger (alldeles sträva och konstiga, de måste legat i en byrålåda i minst 20 år) och en gammal tygservett med intorkade fläckar!! Underbar present, ballongerna gick sönder så fort vi försökte blåsa upp dem.

• Liinda_e

urk att ni ens försökte

tackade han ordentligt sen då

• Kärlek08

självklart, jag har en mycket väluppfostrad son... :D

• Fru Ängla

varför bemöda sig att slå in en servett och ett gäng för gamla ballonger i använt presentpapper? varför inte bara strunta att ta med sig present????

alltså småbarn är ju rätt lätta att tillfredställa, hon hade kunnat köpt NYA ballonger och "såpbubblor" eller vad det heter på ica och slagit in i deras papper och det hade sett bättre ut...

• Fru Ängla

Fröken Figo, låter som en kul idé men finns det presenter för alla plånböcker i butiken? Alltså grejer från några hundra och uppåt?

• Kärlek08

Jamen herregud!!! Då hade ju presenten kostat pengar!! Hon gör alltid sådär, tar något gammalt avlagt som hon har i lådor och skåp.

Ett annat exempel på hennes oerhörda snålhet, som är helt OT men som jag berättar ändå, hände för många år sedan medan min mormor fortfarande levde men var ganska förvirrad:

Min mamma (som är helt tvärtemot sin syrra) shoppar gärna kläder och efter att ha rensat ur sin garderob hade hon en hel påse med fina, nästan oanvända kläder som hon helt enkelt tröttnat på. Hon tog med sig kläderna till mormor och hängde upp i hennes garderob för hon tänkte att de skulle passa henne bra. När hon hälsar på hos mormor nästa gång upptäcker hon att många av kläderna hon lämnat är borta... Gissa vem som "shoppat" gratis kläder i mormors garderob?!!?? Min moster naturlisgtvis, hon har dessutom mage att ha en av dräkterna på sig vid jul några månader senare. Snacka om sniken!

• *Lilla M*

Det här är inte en present som jag fått, men ändå. Jag jobbar ibland extra på ett äldreboende. I somras hade en av de äldre damerna namnsdag. Gissa vad hon fick av en annan tant? En öppnad förpackning fryspåsar och fem tops...
    Gissa om vi fnissade...

• Äntligen dax!

*Lilla M* skrev 2007-09-21 14:10:18 följande:

Det här är inte en present som jag fått, men ändå. Jag jobbar ibland extra på ett äldreboende. I somras hade en av de äldre damerna namnsdag. Gissa vad hon fick av en annan tant? En öppnad förpackning fryspåsar och fem tops... Gissa om vi fnissade...
    *asg*

Jag tycker inte om gamlingar... Men ibland är de för söta de gamla tanterna

(Jobbar extra i ett kök ibland på ett äldreboende, det är ungefär den "gamlingskontakten" jag klarar av - och man ser mycket gulliga händelser dem emellan ibland... Hi hi)
  • Zozo

Min granne gav en toaborste till sin mamma och tops till sin pappa i julklapp.. och da var hon 18...

Svar på tråden Sniktråd -hur stor var den minsta gåvan ni fick?