Miamaja skrev 2007-09-14 19:37:51 följande:
Nu vet jag inte om jag missförstår dig, men tänker du gå på ett bröllop som inbjuden gäst och bara ge bort 2 badankor för 7 kronor / Styck? Det spelar väl ingen roll hur bra eller dåligt du känner dem, men en present för 14 kr? å ett bröllop? Samtidigt skriver dy att du tycker det är ok med presenter för 150-200 kr ? Jag hänger inte riktigt med här...
Nej, jag fattar inte riktigt heller. Ska du ge samma present till flera brudpar? Blir det inte väldigt opersonligt? Eller tänkte du fixa till ankorna på något personligt sätt innan? Jag tycker det ligger något i uttrycket "det är tanken som räknas" och tar mycket hellre emot en billig, personlig och genomtänkt present än en dyr som skulle kunnat vara till vem som helst. Hemmamålade Wettextrasor typ är ju en jättefin present! (Fast när det gäller bröllop och större fester tycker jag ändå att man kan ha vissa förhoppningar på presenternas penningvärde, eftersom värdparet lägger ut så mycket.)
Förresten så älskar jag paket. Jag får ofta gratisgrejer av min mormor som hon fått från YvesRocher, inslagna i paket till jul eller födelsedagar, men det är utöver icke-gratispresenter och även fast det är skräp tycker jag det är kul med lite extra paket. Och jag kan slå in ganska meningslösa saker också till min sambo - t.ex. den nya stekspaden jag köpte. (Men han var verkligen jätteless på den gamla stekspaden!) Haha, ursäkta att det blev lite OT.