• SmulStella

Varför förlovade ni er?

Precis som rubriken säger är jag nyfiken på varför ni förlovade er. Och hur.
    Antar att många fått frågan flera gånger förut, men det är kul och veta andras "anledningar" till att förlova sig.

• Svar på tråden Varför förlovade ni er?
  • MajoJonas

När vi förlovade oss var vi inte 18 år och då var det inte tal om att gifta sig ännu. Vi lovade varandra kärlek och att det för alltid skulle vara vi. Nu fyra år senare har giftetankarna kommit och vi gifter oss i juli nästa år.

• SlottsBrud2008

Hrmn... vi förlovade oss på ett busstak på hultsfredsfestivalen, 3 veckor efter att vi träffats.
    Impulsivt och totalt oplanerat. Köpte ringarna där, jag hade bikini på mig och vi skålade i grogg (jag) och öl (han).
    Totalt underbart och hela festivalen blev som en enda lång förlovningsfest Väldigt typiskt oss...

Frieriet å andra sidan var mycket mycket mer seriöst, tv3 fixade vårat drömfrieri och det var även då det blev offentligt att vi ska gifta oss.

• lill malin

SlottsBrud2008 : tv3? nu får du berätta!

• SlottsBrud2008

lill malin

Ja, dom kontaktade mig här på BT faktiskt ^^
    Så vi var med i "lustgården" som gick på tv3, avsnitt 6 (finns på deras webbtv). Jag kan dock inte titta på det.. blir toknervös bara jag tänker på det :-P

• lill malin

SlottsBrud2008 : ååh, häftigt =) måste ta en kik då!

• Joji

Amen gud, jag kom just på att jag minns ju det programmet!!! Jasså det var ni! Igen: coolt!!!

• SlottsBrud2008

Det var verkligen heelt otroligt, Jon hade verkligen fått med allt som jag älskar. Höga höjder (jag blir som ett barn på julafton), GOD choklad, låten han skrev till mig...
    Och dom som filmade och sådär var värsta gulliga!
    Och det var ju inte helt fel att få bo i en svit på clarion helt gratis heller

• generalskan

vi förlovar oss för att vi älskar varandra och för att vi ska gifta oss, min fästman friade när vi träffades för första gången öga mot öga, vi träffades på internet, vi visste att det var vi när han klev in genom min dörr.

• Moonlightshadow

För att vi älskar varandra o för att vi ska gifta oss :)

• jensson o jag

Han friade, jag sa ja, vi köpte förlovningsringar. Och det är underbart att vara förlovad! Har aldrig varit lyckligare. Bröllop blir om ett år såklart, traditionsenlig som man är.

• Skottdagen2008

Lång historia kort. Var förlovad med min m2b av fel orsaker (vi var lite väl unga och ville ha någon sorts säkerhet när han gjorde lumpen vid 23-års ålder), tog sedan en paus i förhållandet, insåg efter 4 månader att det nog ändå var vi och började om och bestämde oss att aldrig förlova oss igen. Skaffade barn och nu ska vi gifta oss utan förlovning. Har hängt ihop i 12 snart 13 år totalt.

• felines

Har inte läst hela tråden men min spontana reaktion är:
    Vilken konstig fråga. Förlovning följer frågan vill du gifta dig med mig och ett ja innebär att båda vill leva hela livet ihop. Men jag är kankse gamaldags.

• pojomo

Minns inte hur vi kom fram till att vi skulle förlova oss men vi gjorde det 3 mån efter att vi blev ihop. Det är nu 11½ år sen och till sommaren ska vi gifta oss

Svar på tråden Varför förlovade ni er?