Varför förlovade ni er?
Precis som rubriken säger är jag nyfiken på varför ni förlovade er. Och hur.
Antar att många fått frågan flera gånger förut, men det är kul och veta andras "anledningar" till att förlova sig.
Precis som rubriken säger är jag nyfiken på varför ni förlovade er. Och hur.
Antar att många fått frågan flera gånger förut, men det är kul och veta andras "anledningar" till att förlova sig.
Vi förlovade oss tidigt (efter 9 månader) för att vi visste på en gång att vi ville leva ihop och detta var ett sätt att visa hela världen hur mycket vi älskade varandra.
Sedan gick han ner på knä nästan 4½ år senare och friade. Väntade eftersom vi först inte hade åldern inne och sedan hade vi inte råd plus att det hände väldigt mycket där emellan som gjorde att vi inte kunde/orkade/ville gifta oss tidigare.
När han friade så ropade han på mig från hallen och när jag kom dit så stog han på knä med hela famnen full av rosor och frågade om jag ville bli hans fru
(fel svar på frågan iofs)
det gjorde vi inte..(förlova oss alltså)...vi har inte förlovat oss och kommer inte göra det....
Jag och min kille har varit tillsammans i 3 år ganska precis. Har pratat hit och dit om att förlova oss och att det i så fall kanske blir nästa sommar då vi ska ned till min släkt i Danmark. Jag tycker de är så fint där..(Ebeltoft på Jylland) Vi vill förlova oss för att vi menar allvar med vårt förhållande och att vi en dag ska gifta oss. Vi vill visa varandra och andra att vi älskar varann..
Vi förlovade oss eftersom vi ville gifta oss med varandra. Jag har alltid tänkt att det är det som är tanken även om jag härinne på BT har hört en massa andra anledningar och syften med förlovning.
Men min älskling gick ner på ett knä och frågade om jag ville gifta mig med honom och dämed förlovade vi oss.
Vi förlovade oss för att vi båda var säkra på att vi ville gifta oss. Förlovningen blev lite som ett "klara färdiga gå!" för bröllopsplanering och drömmar. Och så var det ett romantiskt steg, en grej att fira (och man behöver alltid mer fest i tillvaron) och en del i processen att bli mer och mer "enade".
Jag var nog lite praktisk och tyckte det var dags med förlovning när jag var gravid. Särskilt romantisk är jag inte, men min sambo är det desto mer, så nu får han sitt fina bröllop ändå, och sen vi började planering är jag nästan mer "på" än han!
Vi förlovade oss för två veckor sedan för att vi älskar varandara, vill leva resten av våra liv tillsammans, visa detta för hela världen samt att vi en dag vill gifta oss och vill då vara förlovade innan.
Vi förlovade oss efter vi hade besämt att vi skulle gifta oss.
Inget romantiskt frieri, det är tyvär inte Daniels grejj... Utan det var bara något vi kände var självklart.
Vi tänkte först skippa förlovning, men så bestämde vi oss för att förlova oss precis 1 år innan vigsel.
Vilket vi gjorde... Och nu är det bara 11 månader och 3 dagar kvar!
Vi båda är mycket för traditioner och förlovade oss för bröllop, inom 1 år.. Förlovning = frieri alltså.
Och självklart för att vi älskar varandra och vill leva livet ihop, som man o hustru.
Han planerade förlovningen helt själv och helt oväntat gick han ner på knä på sandstranden i solnedgången, som taget ur en film..
Det var startskottet för bröllopsplaneringen!
Lycka glädjetårar och rosa moln!
Vi förlovade oss för att han friade :) och för att vi älskar varandra och vill leva resten av tiden med varandra. Fem månader efter han friade ska vi gifta oss så det är mycket nu men gud så himla skoj det är!