Varför förlovade ni er?
Precis som rubriken säger är jag nyfiken på varför ni förlovade er. Och hur.
Antar att många fått frågan flera gånger förut, men det är kul och veta andras "anledningar" till att förlova sig.
Precis som rubriken säger är jag nyfiken på varför ni förlovade er. Och hur.
Antar att många fått frågan flera gånger förut, men det är kul och veta andras "anledningar" till att förlova sig.
För att vi skall gifta oss
Vi förlovade oss för att lova varann kärlek och gemenskap, och att vi lovade att vi ska gifta oss. Dock kommer det inte ske inom ett år pga husrenoveringar och pengabrist. Men det spelar inte så stor roll, nu har jag bara längre tid på mig att planera.
Därför att det kändes som att det vi hade verkligen var något äkta och hållbart.
Vi ville visa att vi hörde ihop och att vi menade allvar.
Något prat om bröllop var det inte, att förlova sig räckte gott ett tag framöver.
Det var först förra året vi började prata om att gifta oss.
oj glömde skriva att vi förlovade oss den 7 oktober-02
Första gången jag för lovade mig, då blev det bara för att alla andra kompisar gjorde det.
Nu är jag 24 år och förlovade mig med min sambo för att vi älskar varandra och vi vill gifta oss innan vi skaffar barn.
Plus att han vill gifta sig inom ett år... vilket det inte riktigt blir men nästan.
Helt klart för att vi skulle gifta oss, men oxå för att visa alla att vi hör ihop.
För att han friade.
Tja, vi var de facto förlovade eftersom han friade och vi bestämde oss för att gifta oss. Däremot sa hoppade vi över grejen med förlovningsringar eller annonser etc. Det känns liksom lite passé och är inte alls var grej. (Maste erkänna att vi knappt använder vara vigselringar heller.)
Varför vi gifte oss kan man ju da fraga istället; na det var för att vi hade lust att pa nagot sätt offentliggöra att vi bestämt oss för att fortsätta tillsammans.. efter 13 ar Och för att ställa till med fest för de käraste.
han friade = vi blev förlovade. Jag ser ingen direkt poäng med själva förlovningen, det är giftermålet som är den stora ändringen från dagens status som sambos.
vi förlovar oss på torsdag, och vi gör det för att visa att det är allvar mellan oss, vi hör ihop och vi tycker att det vi har är något äkta. Giftermål är det verkligen inte tal om eftersom vi är så pass unga än, jag 17 och han 22. Men det kanske kommer så småningom?