• SmulStella

Varför förlovade ni er?

Precis som rubriken säger är jag nyfiken på varför ni förlovade er. Och hur.
    Antar att många fått frågan flera gånger förut, men det är kul och veta andras "anledningar" till att förlova sig.

• Svar på tråden Varför förlovade ni er?
  • Alvaereva

vi förlovade oss för att vi ville gifta oss
    folk får göra som dom vill såklart men jag skulle inte förlova mej om det inte var meningen att vi skulle gifta oss. samma sak för min sambo.

• Sanasol

För att vi skulle gifta oss, det var liksom bara en inledning i planeringen av bröllopet!

• Troll-P

För att vi älskar varandra och vill gifta oss! Han friade = förlovning. Bröllop = fest, vilket vi båda gillar skarpt och bättre anledning får man leta efter!

• AnnaochHenrik

Vi förlovade oss som ett tydligt tecken på att vi tog förhållandet på allvar, och sa då att vi skulle gifta oss "inom en femårsperiod"... betänketiden halverades dock, när vi gifter oss har vi varit förlovade i 2,5 år...

• Hedebris

vi förlovade oss för att vi ska gifta oss.

• Fröken Figo

Vi ska nog inte förlova oss utan gifta oss direkt pang-på ist. Säkert delvis för att mina föräldrar gjorde så men också för att jag tycker hela "förlovningsgrejen" känns urvattnad numer. Många av mina vänner har förlovat sig och sen brutit det, eller sagt "ja vi är förlovade men det betyder inte att vi ska gifta oss". Därför vill vi skippa det...

• Zix

Vi hade tänkt gifta oss 070707 men det blev aldrig av och vi ville ju ha datumen så vi gick på restaurant och förlovade oss med 50krs ringar. Sen gick vi hem och beställde riktiga ringar över nätet.

Har varit ihop i 6 år och ska gifta oss för att det är lite mer praktiskt så. Håller på att fundera på vilken datumn vi ska gifta oss, lutar åt 080808

• Fejs

Vi ska förlova oss i december. Lite som *Lilla M* säger att det är "klara färdiga gå" samt att man ska gifta sig inom ett år.

• Morr

vi förlovar oss för att det för oss är det första naturliga steget för att gifta oss. inget har förändrats egentligen eftersom vi länge vetat att vi ska gifta oss, men mer som ett statement gentemot oss och andra! och ytterligare en dag att fira!

• Tyche

Att förlova sig är väl att komma överens om att gifta sig, så alla som planerar bröllop härinne lär vara förlovade
    Jag tror många tror att man bara är förlovad om man säger det rakt ut, men i självaverket har det väl inget med det att göra eller?

Vi förlovade oss, dvs bestämde oss för att gifta oss på vår ett årsdag. Om ett par dagar, 10 år senare , gifter vi oss!

Svar på tråden Varför förlovade ni er?