Datumets betydelse
Hur valde ni datum för bröllopet?
A. ni bara bestämde er för ett datum
B. datumet när ni träffades första gången
C. datumet när ni blev ett par
D. någon av er fyller år den dagen
E. datum då ni förlovade er
F. annat. vad?
Hur valde ni datum för bröllopet?
A. ni bara bestämde er för ett datum
D. någon av er fyller år den dagen
F. annat. vad?
A, vi tog ett datum i augusti för vi ville ha bröllopet i den månaden, vilket exakt datum det sedan var spelade inte så stor roll.
Det var dett forsta datumet jag kom pa nar jag ringde min bror for att beratta att jag och Spooky forlovat oss. Han fragade nar vi skulle gifta oss, och jag sade "Den 29e september!" Bara sadar. Visade sig vara det perfekta datumet for oss, en vacker host fredag. :)
På sätt och vis stämmer alla tre. Vi träffades den 3/3 och blev ett par redan då. VI hade haft massa kontakt innan men inte träffats. Vi förlovade oss 26/5. Vår bröllopsdag blir den 3/5 och alla kanske kan lista ut hur det blev så
F! Vi tog datummet för att en vän sa att andra helgen i augusti regnade det aldrig, hon sa det när dom gifte sig för 5 år sedan och sedan dess har det iaf inte regnat andra helgen i augusti, men i år när vi stog där så började det att dugga. På kvällen vräkte det ner i ca 1,5 timme, som tur var under vår middag.
F. Vi gifter oss på midsommarafton. Vi ville båda ha ett sommarbröllop och gifta oss utomhus. Min bror bor och pluggar i Australien och jag ville absolut att hans kulle kunna vara med men han har bara tre veckors sommarlov eftersom att de har vinter där då och hans lov börjar andra veckan i juni. Så då hade vi inte många helger kvar att välja på.
Sen kom vi fram till att midsommar är en fredag och då hinner man träffa och umgås med alla som kommer långa vägar under lördagen oxå. Har alltid tyckt att det är konstigt att åka 100mil för att gå på bröllop, äta middag och köra raka vägen hem igen. På detta viset förlänger vi vårat bröllop och kan njuta lite extra länge av våra gäster =)
Plus att alla ängar och åkrar inte har hunnit torka ut utan är fortfarande gröna och vackra!!
Vi kommer gifta oss i samband med min m2bs födelsedag, det kommer bli en överraskning för alla, vi är inte ens förlovade utan slår till och gifter oss på en gång. Vi var "tvungna" att ha en annan orsak att bjuda in folk så då passade hans födelsedag bra. Men vi kommer men inte gifta oss på hans dag, för vi vill ha ett eget datum!
Vi gifter oss 28/11 2007. Vi är i thailand då, och det kändes passande. Jag fyller 30 den 24:e nov, och vi ville inte ha det samma dag! Va inne på 1 dec, men har ett x som fyller år då. Så jag tyckte inte det kändes bra!
Men för mig är inte datumet viktigt, bara det känns bra!!!
E.
fast på en dags skillnad. Vi ville gifta oss en lördag så gästerna kan roa sig utan att behöva tänka på arbetsveckan som kommer. och vi förlovade oss den 13 Juli och kommer att gifta oss den 12 Juli 2008. så tanken var på samma dag fast den inträffar på en söndag så.. det blir dagen innan..
och
Vi blev tillsammans den 7:e november 2004 och kommer nu att förlova oss den 7:e november 2007. Vi siktar på ett bröllop den 7:e november 20??
Kom just på en sak (helt onödig...) vårat förlovningsdatum blir 071107. Om man ska veckla in det lite till kan man ta bort nollorna så det blir 7117, plussar man ihop de två första siffrorna och de två sista blir det 88. Lägger man de åttorna ner så blir det två evighetstecken... =O Det är ödet! ;)
Vi blev tillsammans den 6 juni 2006.
Han gick ner och friade den 7 juli 2007
och vi gifter oss den 8 augusti 2008
Men det tog ett tag att få kyrkan att ge med sig eftersom 080808 är en fredag och då är det begravningsdagar i den kyrkan, men till slut så fick vi som vi ville!
Vi valde den 19juli för att det passade bäst, då har vi haft semester i en vecka och har tre veckor kvar.
Helgen efter blir det så nära inpå största grabbens födelsedag.
Den 14 augusti, eftersom det passade med stâllet vi skulle hyra och att 15e var helgdag.