• cool_brud

Datumets betydelse

Hur valde ni datum för bröllopet?

A. ni bara bestämde er för ett datum
    B. datumet när ni träffades första gången
    C. datumet när ni blev ett par
    D. någon av er fyller år den dagen
    E. datum då ni förlovade er
    F. annat. vad?

• Svar på tråden Datumets betydelse
  • -Jonna-

Vi ville ha den 24:e eller 1:e (datumet vi träffades, och datumet vi kände att vi var kära och tillsammans... ;) Inget av dem inföll en lördag under sommaren, så det fick bli mittemellan: 28! :)

• cool_brud

Svårt att välja bröllopsdatum, på min födelsedag, sommarbröllop eller vinterbröllop. Kanske man kan dra lott?

• blivande fru larsed

A. Vi ville gifta oss i augusti och först hade vi velat ha 080808, men vi vill inte gifta oss på en fredag.. Och sen kollade vi datumet 1:a (då vi blev tillsammans i februari för fem år sen) och sen kollade vi 12:e (då gustav friade i maj i år), men inget av dom var på en lördag.. Så då bestämde vi början av augusti och 9:e fick det bli!

• tattar-Emma

Skulle inte våga välja födelsedagen... tänk om det tar slut, då blir det inga roliga födelsedagar framöver.

• JO-OL

Vi ville ha datumet vi träffades, men det infaller inte på en lördag nästa sommar. Då ville vi ha ett datum som låg nära, men ändrade oss då vi ville ha det i Juli...

Men datumet vi har nu är dagen vi träffades (24) delat med 2 (=12) Hahahaha! ;)

• Zix

B eller E/F

Antingen datumet vi träffades (14 februari!)

eller en datum som matchar den vi förlovade oss på...
    070707 - 080808

• fru Trul

Vi har valt Alla hjärtans dag så att min virriga m2b får ett datum han kanske kan komma ihåg . Dessutom så är det ju toppen när man har jubileum, för alla affärer kryllar av gulliga kärleksförklaringar som man kan köpa

• soon 2 b mrs T

C och E =)

vi blidde tillsammans den 21 december - han friade 1 år sednare den 21 december och nu 1 år ytterligare så gifter vi oss den 21 december.

• Zix

fru Trul skrev 2007-09-30 12:12:43 följande:

Vi har valt Alla hjärtans dag så att min virriga m2b får ett datum han kanske kan komma ihåg . Dessutom så är det ju toppen när man har jubileum, för alla affärer kryllar av gulliga kärleksförklaringar som man kan köpa
    Finns dock ett problem med att fira bröllopsdagar på Alla Hjärtans Dag..... man måste vara ute i god tid om man vill äta ute på restaurang! Och (i alla fall där jag bor) brukar de försöka trycka in två sittningar på de flesta restauranger så man får bara vara där i max 2h.
  • fdLadye

Vi bara tog ett datum.
    Datumet är inte så himla viktigt igentligen. Det viktigaste är att vi vill gifta oss. inte när.
    Bara att det blir av

Svar på tråden Datumets betydelse