• cool_brud

Datumets betydelse

Hur valde ni datum för bröllopet?

A. ni bara bestämde er för ett datum
    B. datumet när ni träffades första gången
    C. datumet när ni blev ett par
    D. någon av er fyller år den dagen
    E. datum då ni förlovade er
    F. annat. vad?

• Svar på tråden Datumets betydelse
  • Lena+Mattias=sant

min man valde förlovningsdagdatum för att det var en bra dag tyckte han (han friade). Sen så ville vi (mest jag) ha samma siffror i vigseldatumet så då var det oxå bestämt.

• Skottdagen 2008

Vi är inte ens förlovade utan ska vigas på en gång

• La Paloma

F: vi valde den 6:e för att siffran känns evig, man skriver den i ett svep och rundningen (cirkeln) är den delen som känns evig .....är det NÅN som fattar vad jag menar så är det ju bra är lite dålig på att förklara

• misstrixie

Vi ville ha ett helt nytt datum att fira. Vi tyckte "nionde augusti" låter väldigt vackert att säga högt, så det fick bli det!

• Tizzeltazz

C. typ.
    det är den dagen vi räknar som att vi blev ihop fast det eg var den dagen vi fattade att den andra kanske var intresserad oxå :)
    (efter att ha trånat efter varandra i två år ca)
    men som blyga datanördar tog det väl en två månader innan vi kom till skott och sen tre månader tills giftermål var bestämt. vi har hela tiden sagt att vi ska ta på ringarna på vår 2 årsdag och gifta oss på vår 3 årsdag.

• Tizzeltazz

och att 3 årsdagen är en tisdag... tja. det löser sig nog :)

• Septembercess

A och ett som passade hans familj eftersom de kommer utomlands ifrån

• Suzy

A: vi ville gifta oss på sommaren, men inte i juni eftersom jag inte ville fira födelsedag och bröllopsdag samma månad.
    Vi tyckte att 12 juli blev ett bra datum.

• Lady o Lufsen

A.....mer romantiskt än så var det inte

• anne på grönkulla

VBåde förlovnings- och bröllopsdatum valdes av praktiska skäl - när vi kunde boka in det så det funkade. Nu är de ju speciella dagar.

Svar på tråden Datumets betydelse