Datumets betydelse
Hur valde ni datum för bröllopet?
A. ni bara bestämde er för ett datum
B. datumet när ni träffades första gången
C. datumet när ni blev ett par
D. någon av er fyller år den dagen
E. datum då ni förlovade er
F. annat. vad?
Hur valde ni datum för bröllopet?
A. ni bara bestämde er för ett datum
B. datumet när ni träffades första gången
C. datumet när ni blev ett par
D. någon av er fyller år den dagen
E. datum då ni förlovade er
F. annat. vad?
Zix
Resturanger i all ära, men jag föredrar en romantisk middag hemma...
* Vi blev tillsammans den 4 februari.
* Vi förlovade oss den 4 februari.
* Vi hade planerat att gifta oss den 4 februari (en lördag) men jag blev gravid och hade BF ca 1 månad senare. Så vi tidigarelade bröllopet till den 26 november.
Vi ville gifta oss mitt i sommaren, så det blev den 14:e juli i år. Det brukar ju oxå alltid vara bra väder mitt i sommaren, kanske inte i år , men vi hade tur solen sken hela dagen och vi hade den bästa dag man kan tänka sig
Jättebra tråd! Roligt att se hur folk tänker!!
Vi valde datum av rent praktiska skäl. Vi ville ha ett sommarbröllop men inte lägga datumet mitt i allas sommarplaner. Och så avslutar jag en utbildning i början av augusti och vi ville ha några veckor emellan så jag kan åka hem och planera innan (m2b jobbar och har bara 2 veckors semester). Så vi la bröllopet ungefär 3 veckor efter jag avslutar min utbildning. Då har de flesta gäster ingen semester längre (23 aug) fast vi hoppas ändå det känns "somrigt".
Tanken är att folk ska ta en hel helg och åka upp på landet och fira med oss. En liten förlängning av sommarlovet, men inte ett klipp mitt i. Vet inte om skolor har börjat då?
Andra fördelar är att det är precis efter högsäsongen där vi ska vara. Det är lättare att få boende, fixa catering, allting. Hade vi haft det 1 eller 2 veckor tidigare hade vi konkurrerat med en massa turistgäng. Och 1 eller 2 veckor senare blir det nog ganska höstigt (det kan det bli 23 aug också förstås) så jag tror det blir bra.
Sen tycker jag om numret "23". Tycker det är "vackert" om ett nummer nu kan vara det. Och jag gillar stora tal. Och jag var faktiskt 23 när vi träffades... Och en rolig sak är att m2b alltid sagt att han ska gifta sig när han är 33. Det har han sagt sen han var liten, vet inte var han fick idén från. Och nu sammanfaller det så att han är exakt 33 när vi gifter oss! Kul grej.
Första gången jag förlovade mig så var det alternativ B. Vi förlovade oss på dagen då det var två år sedan vi träffades (vi hade då varit tillsammans i 1 år och 11 månader).
Nu ska jag förlova mig för andra gången och nu är det alternativ D. någon av er fyller år den dagen, min sambo. Kan tillägga att han friade för 5 månader sedan. Det känns verkligen rätt den här gången
F
Då vi ska gifta oss på svenska ambassaden i Tokyo och de bara viger på torsdagar kl 15 så anpassar vi oss efter det. Blir 27/3 eller 3/4.
Vi är ett sånt där par som har noll koll på vilket datum när vi blev tillsammans.. förövrigt vet jag inte hur sånt går till, vart räknas det från?? Men september är iaf månaden som vi blev tillsammans och den täcker in allt från första kyss till "jag älskar dig" och praktiskt taget bodde ilag. Datumet blev helt enkelt för att vi ville gifta oss på en lördag samt inte mitt upp i allas födelsedagar... jag tror halva min släkt inklusive jag föddes i september (men det är ju kalla vintrar här uppe så det är väl inte så underligt att det har blivit så) Iaf så var lördagen den 6 av de få dagarna som var tillgänglig utifrån de kriterierna.
Sedan föll det sig så bra med den 6 september upptäckte vi, för nästa år har vi varit tillsammans i 6 år också :o)
Vi ville ha ett vinterbröllop och valde datum utifrån när vi tror att det är som mest snösäkert här i Dalarna samt att det har hunnit bli lite ljusare eftermiddagar. Alltså blev det 23'e februari.
vi vill ha en sommar/höst bröllop. i augusti kan ju det variera på väder vilken årstid det känns att vara ;)
så vi väljer mellan två datum, ena förlovningsdatumet eller datumet då vi blev ett par.
så det finns iaf en tanke bakom valet av datum, vet inte riktigt än om det blir C eller E :)