• Anonym

Jätte jätte svagt streck ???

Är det någon som fått jätte jätte svagt streck på grav.testet, knappt att det syns, eller är det då bara inbillning ???

• Svar på tråden Jätte jätte svagt streck ???
  • Jennie med ie

Kastar mig in i alkoholdebatten.

Jag anser att om man dricker under bebisverkstaden så ser jag inget fel i det (såvida man inte överdriver det hela). Att leva varje dag som om man vore gravid, om det vill sig illa under flera år, verkar inte så kul *ler* Dessutom lär inte embryot ta större del av det du äter och dricker förrän 2-3 veckor efter befruktningen, dvs då mensen uteblir och de flesta misstänker graviditet.

Men efter att man vet att man är gravid: varför chansa?? Man vet inte när och i vilken mängd det börjar skada.... så jag förstår inte varför man vill ta risken.

• Anonym

Hmm jag undra en sak. Hur viktigt är egentligen alkohol för er? Förstår inte ens att det ska behöva vara ett problem att vara utan även fast man inte försöker få barn.

• jelena

Mamma Jen, vilken bra komentar Det tillför inte så mycket disskusionen (som du antagligen inte förstor), men vissa brukar prata utan att ha ngt att säga.

• MamaJen

Jag har aldrig varit ute efter en diskussion heller. Det är svårt att ändra någon annas åsikt. Jag skrev bara vad jag tyckte ang ämnet.

• Tess 13/9 2003

Du kommer förmodligen att ångra vartenda glas du tog, Jelena, om ditt barn föds och har några skador. Är det verkligen värt att riskera det bara för att du inte kan avstå från att dricka alkohol i nio månader? Enligt vad jag vet så är det bara de som är alkoholberoende som inte kan låta bli och det är du väl inte? Eller?

• jelena

Mamma Jen, du behöver inte ändra andras åsikter, men inte heller kalla dem för dumma(det säger ju mer om dig då)Men om du ger bra argumeter kan folk börja tänka om.
    Tack Tess, väldigt empatiskt av dig, jag blir nästan tårögd. För att vara ärlig så drycker jag faktiskt inte jag är fr. ett land där man vet hur alhohol skall användas! Det finns helger då man inte drycker alls ) (tro eller ej)
    Jag försökte prata om att det är "lite" överdrivet att sluta leva när man blir gravid, att det inte kan vara bra för barnet för det kommer ändå ut! Msn måste ifrågasätta visa saker, men för det krävs ju kunskap, utbildning och vetenskap, som tyvär inte all har.

• felicia6

Jag tycker att ni ska sluta prata om alkohol då man är gravid eller så starta en ny tråd om det.. Den här tråden handlar om huruvida Anonym var gravid eller ej då det var ett jättejättesvagt streck på hennes clearblue!

Så lägg ner snacket om alkohol och gravid, i alla fall i den här tråden..!

jag går in med förväntan varje gång jag ser nåt nytt är skrivet här, och hoppas på att anonym ska ha gjort ett test och vara gravid, och i stället ser jag en massa diskussioner om man ska dricka eller ej då man är gravid. SKÄRPNING TJEJER!

/en som har en åsikt om det, men inte tänker skriva den här, för det är fel tråd!

• MamaJen

Vaddå sluta leva? Är alkohol hela livet?
    Och du har då rätt att kalla mig dum?? Jag är kanske inte världens bästa mamma men jag anser iaf att mitt barn är viktigare än ett glas vin.
    Och om du inte dricker så förstår jag inte varför du blir så upprörd.
    Skulle du kunne ge ditt nyfödda barn vin i en nappflaska?
    Alkoholen går ju över till fostret som t.o.m. blir mer berusat än mamman eftersom att den pga outväcklad lever mm inte kan bryta ned alkoholen på samma sätt som vuxna.

• MamaJen

Felicia!
    Hade jag hunnit läsa ditt senaste inlägg så hade jag självklart inte skrivit detta inlägg. Är precis lika less som du men jag blir så j*kla upprörd och nästintill gråtfärdig

• felicia6

MamaJen--> Men om du nu blir så upprörd och ändå känner som jag att det blir fel.. Gör en ny tråd med rubriken alkohol medan gravid eller nåt och fortsätt diskussionen där?

Anonym--> har du provat nåt mer om du är gravid? Du ska veta att jag håller tummarna för dig!

• Tess 13/9 2003

Jelena:
    Varför svarar du inte på mina frågor? Är det verkligen värt att riskera sitt barns hälsa bara för att man inte "vill sluta leva" (dvs sluta dricka alkohol)? Hoppas på ett svar denna gången istället för något ironiskt blaj.

• Tess 13/9 2003

Förlåt, jag såg inte att det skapats en ny tråd om detta. Ställer frågan där också och slutar att debattera här.

• Anonym

Fortfarande ingen mens, känner mig bara trött och har kommit in i någon "depp period", gråter för vad som helst och bara går och tänker på detta hela tiden..
    Jag tar ett nytt test i morgon igen, får vi se om det blir bättre resultat..

• felicia6

Anonym--> Då ska jag hålla tummarna i morron hela dagen för att det ska vara positivt, och jag tror på att det är positivt oxå..
    Kanske är gaviditetshormonet som spökar redan så du gråter..

• cycy

Jag holler tummen för dig Hoppas det blir ett tudligara streck. jag var med om samma sak och tyvärr så var det inte ett tecken på graviditet utan bara att det hadde gått för lång tid så de på apoteket så jag tog nya tag och efter ett par månader blev det ett kryss i mitt fönster, Jag hoppade högt av glädje och gör fortfarande när jag tittar på min son. så tappa inte modet

• Anonym

Nej, nej, nej, mensfan är nog här.
    Å 1 1/2 v för sent.. Hur ska man räkna nu då allt från 31 dgr till 41 dgr:s cykel. Typiskt och vi som har beställt utlandsresa, då kommer säkert mensen så lagomt när man är där... Å jag som hade räknat fram att jag skulle ha ägglossning då.... Å, snyft, grin och blä. Varför vill ingen baby gripa sig fast inne i min mage, jag vill ju så.

• Jj?

felicia, precis som inriktning på samtal förändras under den tid ett samtal pågår så händer det att trådar vidarutvecklas från orginalfrågan. Det är inget fel i det. Man startar inte en ny tråd när man vill bemöta en åsikt någon har haft i ett svar till den ursprungliga frågeställaren för då vet man aldrig om den personen hittar inlägget.

• felicia6

Om du kollar noga så ser du nog att de flesta som debatterade här friskt har ni skrivit i den andra tråden, så jag förstår inte riktigt varför du hackar på mig för en sån sak?

Eftersom det blev precis som min tanke var..

• Busan Lydebring

helt klart kan man inbilla sig streck! men kryss är svårt att inbilla sig.... eller? Jag har använt apotekets test och det visar KLART och TYDLIG antingen ett -(minus) eller ett +(plus)! Testa det om du inte vet än!

Lycka till!

• Anonym

Som jag skrev innan, 08:28, mensen har kommit. .... Jag behöver inte köpa nå mer test denna gång...

Svar på tråden Jätte jätte svagt streck ???