• Anonym

Jätte jätte svagt streck ???

Är det någon som fått jätte jätte svagt streck på grav.testet, knappt att det syns, eller är det då bara inbillning ???

• Svar på tråden Jätte jätte svagt streck ???
  • lalla

Tihi, jag är också såååå nyfiken!!!

Kram kram!!!!

• Anonym

Jag ochså, kommer att berätta så fort jag testat, håll tummarna för mig !
    Tack för all uppmuntran från er, ni är bäst! KRAM!

• Josse

Anonym som skrev inlägget, hör av dig. Om testet visar att du inte är gravid kanske du vill prata av dig om det då lyssnar vi också.

• Ink

Jag är också nyfiken!!! Håller tummarna för dig

kramisar

• Anonym

Idag har min sambo varit och köpt grav.test, skall testa i morgon bitti. Vi hoppas så att det är TVÅ STRECK !
    Mensen försenad 7dgr, och känner inte av att det är nån tant på G heller.
    Min älskling är alldeles sprallig, varje dag han kommer hem från jobbet frågar han -inte har det kommit nån mens än..... hi hi hi..

• Anonym

Ingen mens, inte gravid. Inte två streck.
    Grin, snyft och blä vilken fredag. Min älskling och jag bara grinade när vi såg test resultatet, vi hade hoppats så.
    Jag har alltid haft regelbunden mens, och nu har jag gått 1 v. över tiden. Jag vet att jag hade ägglossning och det är väl nu ung. 3 veckor sen, borde inte mensen komma då, om man inte är gravid. eller kan man ha ägglossning utan att man får mens ????
    Tusen frågor, skriv gärna och förklara ni som kan och vet. Just nu känner jag mig bara så trött och ledsen och helt nollställd, vet inget om min kropp just nu, som man hade så bra koll på tidigare,,

• Anonym

Ge inte upp riktigt än. Vissa testar inte positivt förrän 14 dagar efter mens. Jag antar att det har med hur snabbt kroppen börjar producera gravidhormon i några större mängder.

Hade du ägglossning när du tror är sannolikheten i alla fall hyfsad hög för att du verkligen är gravid, trots test.

Ta ett glas gott vin och lite dessertost, kanske blir det ditt sista på länge.

...för innan man testar positivt ska man inte äta som om man vore gravid! Fostret tar ingen näring från mamman under de allra första veckorna.

• Karolin

Det är inte sant!

Från tredje veckan efter ägglossningen är det extremt viktigt att man inte dricker någon alkohol. Man kan räkna med att från den dagen man skulle ha mens ska man undvika alkohol. Visst det kan vara så att barnet inte är uppkopplat, men det kan också vara så att det är det, och vill man verkligen ta den risken?

• Anonym

Men man kan ju inte gå och tro att man är gravid, och leva på det sättet, när man fått negativt resultat på testet.

• jelena

Karolin, varför skall det vara EXTREMT viktigt att inte drycka ngt?! I hela södra Europa avstår gravida kvinnor inte från ngn glas vin/öl då och då och ändå föds det inte mer sjuka barn än i Sverige. Jag förstår inte denna hysteri i Sverige kring graviditet. Man skall inte äta/drycka...till slut skall man väl behöva sluta andas!?
    Tur att man kan gå på graviditetssidor i andra länder. Jag skulle bli galen ifall jag följde blint listan som min BM gav mig på första kontroll.

En i vecka 14!

Svar på tråden Jätte jätte svagt streck ???