• Anonym

Jätte jätte svagt streck ???

Är det någon som fått jätte jätte svagt streck på grav.testet, knappt att det syns, eller är det då bara inbillning ???

• Svar på tråden Jätte jätte svagt streck ???
  • Martina

Hej,
    Testen fungear så att de reagerar på ett hormon som endast finns i gravida kvinnor.
    Jag vet inte om det stämmer men jag har hört att ett svagt streck betyder att det är låga halter av hormonet.
    Hur många dagar försenad är din mens?
    Du kanske kan göra ett nytt test om några dagar (och helst då på morgonen då hormonhalterna är högst).
    Jag gjorde mitt först test när min mens var försenad med åtta dagar. Jag hade då mått illa i flera dagar och strecket syntes väldigt starkt.

Lycka Till!

m

• Anonym

Min mens är försenad 5dgr, och jag brukar alltid ha regelbunden mens. Nu börjar man fundera vad som händer med kroppen. Jobbigt om det skall börja krångla och bli oregelbundet...

• sandra

jodå,
    även ett svagt streck räknas som att du är gravid! grattis!

• Anonym

Men jag vet inte om det är ett streck eller inte, det är så svagt så svagt att jag kanske inbillar mig... ???? Åh vad detta är jobbigt !

• Pallas Athena

Kan du inte köpa ett till test redan idag och testa dig igen.. Det _kan_ ju vara så att det är fel på testet.. Eller också kanske du kan få bättre svar redan idag?

• Anonym

jag skall köpa ett nytt i morgon och testa igen, men det är säkert ingenting. uscha, vad det här är jobbigt, blir alldeles gråtfärdig..

• Xplorina

Fem dagar är inte så lång tid och strecket kan därför vara jättesvagt.

Vid min första graviditet så kunde jag inte vänta i mer än 4 dagar och jag fick ett jättesvagt streck. Fyra dagar senare gjorde jag om testet och då fanns det inget tvivel längre.

Som någon skrev tidigare så blir det absolut inget streck om man inte är gravid så jag skulle nog också kunna drista mig till att säga: GRATTIS!!!

• Anonym

XPLORINA
    Men hur svagt var ditt streck, var det så att det knappt syntes eller var det helt klart två streck men ett svagt ?

• Anonym

Kan man se området där det "kan bli ett streck" eller är det helt vitt i bakgrunden ? Hoppas att ni förstår min konstiga förklaring...

• TeaSpoon

Tänk på att iaf Clear Blue så blir det en skugga vanligtvis där strecket ska vara fast det är negativt... Det blir det iaf för mig

En som vet....

Svar på tråden Jätte jätte svagt streck ???