• pickolina

Bröstförstoring 10

Jaha, då var gamla tråden stängd.. Dags för en 10a alltså.. :D

• Svar på tråden Bröstförstoring 10
  • celesta

till Polstjärnan

alltså jag kommer troligtvis boka kons på båda, för att sen avgöra. som du sade, de hade vart kul o höra från nån som op sej på endera E eller I kliniken, eller träffat kirurgerna. så man skulle få en lite bättre bild. :)

• Juni2008

Jag har träffat Leif perbäck på Eriksberg..
    Varit där på en konsultation och ska opa mig där i oktober.
    Har även varit på Victoriakliniken och där blev jag väldigt dåligt bemött.
    Han kom försent, var stressad.
    Leif kändes proffsig men lite vimmsig på något sätt.
    Men det kändes ändå så mycket bättre en på victoria..

• Abra

lortfia: Varmt välkommen hit! Här finns BARA bröstfixerade tjejer vettú, så känn dej som hemma! Jättebra att du är kräsen i ditt val av kirurg - är viktigt att vara! och du vet väl vilken jag rekommenderar vid det här kaget? Nämligen "XXXXX"...

juni2008: Jag lovar dej att det inte är nån fara gumman! Det kanske handlar om att de i så fall sjunker 1-2 cm eller nåt, och de kommer ju inte att sitta uppe under hakan va? Men vadå - vill du inte att brösten ska synas nåt alls ö h t på bröllpet? Men varför då??...

Själv skulle jag helt klart kunna gifta mej med mina när de va bara ca 2 v. gamla - nima problemas! Men då skulle det ju iofs inte bli så mycket klämmande på vissa områden på bröllpsnatten, då vissa delar fortfarande skulle varit ömma!

celesta: Ja, förlåt om jag låter "kaxig" men jag blir fortfarande jätteglad då jag ser mej själv i spegeln och tänker "Wow - vad snygga de är alltså!!"!

Självklart får du fråga hur mkt som helst! Och jag svarar gärna, vill ju hjälpa till med den bröstkunskap jag inhämtat hittills... (Borde kanske bli en universitetskurs? )

Innan op hade jag 75B/litenC, nu har jag alltså 75E - 77 cm under brösten, och 98 cm över. Brösten är fylliga och passar proportionerligt till min kropp - är lång, vältränad och bredaxlad - hur man ser ut annars spelar ju stor roll. Och brösten ser absolut inte för stora ut på mej, och känns inte alls stora! Jag glömmer t.o.m. ofta att jag op mej, för det känns liksom inte stort, ivägen, skumpigt och så. Nej, de är fasta och fina, håller sej bra på plats, och är känns inte ens tyngre än mina gamla. Konstigt nog. Innan op trodde jag att 75E skulle kännas mkt mer liksom - visste ju inte vilken storlek jag skulle få. La in 375ml anatomiska geléhallon FF soft touch.

Mitt tips är att du kan gå på konsultation på VK med (såklart! ), så kan du ju jämföra alla 3 sen. Du har ju tid på dej, och det är ju jättebra. (Själv bestämde jag mej ganska snabbt - men det påvekade ju iofs inte nåt negativt.)

((Kramelikram))

((Kram))

• celesta

Juni2008 :)

haha som ja trodde då :P han ser ju rätt vimmsig ut hihhi..o charles verkar vara lite "egen"...så njaa....kanske hellre leif :) eller sen Hober..(har verkligen ingen här erfarenhet av honom?! vill ju veta mer!)

jasså, men då kändes det väl bra antar ja om du bestämde dig för den kliniken. :) du måste höra av dig sen o berätta! så vet jag om ja också ska boka tid där sen ;) det vore jätte gulligt av dig.
    hur stora ska du göra? vad rekommenderade han åt just dig o varför? fick du se på före o efterbilder under kons?
    vad har du för strlk nu?

snällt om du ville svara på mina frågor :)

just det, på eriksbergs, man stannar väl över natten där? sa han vad för slags stygn de lägger? såna man tar bort själv eller såna som försvinner av sig själva? får man mat7bh/medicin i priset? vad ska du betala?

ja vore jätte tacksam om du orkade svara på allt...

stor kram tjejen!

• celesta

Abra

hej igen :)
    en liten fråga bara: hur kommer de sej att charles gick med på att göra så stora tuttisar? :P det verkar han ju inte vilja helst..

• Juni2008

celesta

Jag ska lägga in 450cc, runda, hög profil. Vill ha en C-kupa.
    Har idag en obefintlig, urammad a-kupa.
    Jag har tomma bröst upptill och därför rekomenderade han ett runt implantat.
    Jag fick se före/efter bilder.
    Jag vet faktiskt inte vad för stygn han gör.
    Jag ska vara där tidigt en fredag morgon och till mig har dom sagt att jag får åka hem på eftermiddagen.
    Efter att jag kollat runt lite och hört om hur dåligt man mår och hur ont man har så skrev jag ett mail till Leif och beskrev att jag var lite orolig för att åka hem om man har väldigt ont osv...
    Men han sa att jag inte skulle vara orolig. Dom skulle inte skicka hem någon om det var något som inte var som det skulle.
    Och det där med medicin och smärtstillande trodde jag ingick i priset. Men jag får nog kolla upp det. Tack för frågan..
    Operationen kostar 42000

Har gått ner en del i vikt sen konsultionen så jag ska nog ringa och fråga om jag kan komma upp en gång till så han får titta. Tänkte om något på min kropp har ändrats så han vill göra något annorlunda.

Kram

• Juni2008

Abra

Jag vill ju självklart att brösten ska synas under klänningen. Men jag vill ju inte att dom ska vara runda upptill mot hakan så det ser helfejk ut. Utan jag hoppas ju att dom hängt till sig så det ser rätt naturligt ut. Men större en vanligt.

• Misha**

Alexxxandra: Tränar du vanligtvis med väldigt hög intensitet och bränner mycket kan det vara en poäng att dra ner på både träning och mat succesivt veckorna innan operationen så att kroppen lättare anpassar sig till de mer stillsamma rehab-månaderna efter operation. Räkna med att du inte kommer kunna träna hårt på minst tre månader efter operation..vissa övningar upp till 6 månader. Är du vanlig motionär är det inget jag tycker du ö.h.t behöver bekymra dig om. Faktum är att kroppen behöver energi för att kunna läka ordentligt. Vid större operationer kan det basala energibehovet uppgå till det dubbla. Många går ner i vikt veckorna efter operation. Det kan dels bero på att musklerna snabbt bryts ned under läkningsprocessen, dels att man ofta har svårt att få i sig den energi man egentligen behöver (ont i bröstet, lite illamående och saknar aptit). Jag gick ner några kilo de fösta veckorna, väger nu mer än innan och är på stadig uppgång. Dock medvetet- jag vill inte förlora onödigt mycket muskelmassa! Fett går alltid att bli av med i efterhand.

Abra: Kör bänkpress som du tycker känns bra. Lite motvikt är nog ingen större fara. Men kör iallafall rörelsen några gånger lätt innan du lägger på vikter, så muskeln får känna in det nya rörelsemönstret (för det blir faktiskt en lite annan rörelse med implantatet under muskeln) Du bör också ha i åtanke att bänkpress är direkt jämförbart med vanliga armhävningar. Så har Charles rekommenderat att ta det lungt med armhävningar gäller det även bänkpress (och andra isolerande bröstövningar) Ex. är chins en tyngre övning för bröstet..inte alltid lätt att veta.

celesta: Jag kan svara åt Abra på den här.. (om Abra ursäktar;)) Det handlar som sagt om vilka ens utgångsproportioner är. 400 cc kan både vara jättestora, normala och hyffsat små inlägg- beroende på vems kropp man sätter det på. Jag har samma proportioner som Abra dvs. lång (70 kg på 180 cm), mycket vältränad och bredaxlad, och då förefaller 400 cc, eller en e-kupa in alls särkilt stort. Skulle däremot en liten, smal tjej på 50 kg välja samma skulle det antagligen se enormt stora ut. Så det är är alltså inte implantat- eller kupstorleken det hänger på- utan kroppens övriga proportioner.

• Abra

celesta: såhär skrev idag (fre) en tjej på ett annat forum om VK: (citat)

"Hej tjejer!
    Jag var hos plastikkirurgen på Victoriakliniken i sthlm idag. Han var jättegullig och lyssnade bra och det kändes toppen bra."

Så där ser man ju att alla inte alls upplever honom som dryg eller otrevlig. Gjorde inte jag heller - och därför tycker jag han är värd att försvara bara. Han va som sagt inte heller försenad till min konsultation, jag fick t.o.m. gå in 15 min tidigare så jag slapp vänta så länge. Sen gick själva konsultationen ganska fort - men det berodde främst på att jag va välduigt påläst, visste hur mkt jag viklle lägga in och hade med fotomn på rimligt resultat jag önskade. Han höll bara med mej, och föreslog FF som profil, vilket jag tyckte passade mej bra då jag provade. Jag hade full tillit till honom, och resultatet blev t.o.m. bättre än väntat, snyggare än bilderna jag hade med - trodde jag inte innan att det skulle bli riktigt så bra.

Och som Misha** skrev - allt - verkligen ALLT ang. bröstimplantatsstorlek handlar om ens övriga kroppsproportioner - längd och vikt plus hur ens bröst va innan op - hur de satt, "konsistens", hur mkt egen bröstvävnad man hade och om man har elastisk hud eller inte. Är mkt som spelar in - därför är det eg. dumt att jämföra med nån som inte har samma kropp som en själv unjefär, innan op.

juni2008: När jag hade op mej fick jag ca 3 h efter op bli rullad i en rullstol ner till mitt rum, och hon som körde mej sa att vissa t.o.m. svimmar av bara det. Sen får man inte ens gå på toa första dygnet utan larm med sej, ifall man skulle svimma av på toan eller så. Sen kan man även få extra smärtstillande intravenöst (dropp) i kanylen man har kvar ett dygn, ifall man skulle få extra ont och svårt att sova den första natten - som är värst. Jag skulle inte vilja åkt hem bara nån timme efter op iaf - och på kliniken jag op mej på låter de heller inte nån göra det pga att det som sagt är högre risk för inre blödningar etc då, och de tittar ofta till en första dygnet, och kirurgen går även en rond på morgonen efter op och kollar att allt ser ut som det ska med brösten. Det tyckte jag va en stor trygghet - all omvårdnad, plus att man får äta när man vill - det ingår med, dygnet runt. Och jag va riktigt hungrig efter op faktiskt - åt som en häst typ! Mådde inte alls illa, va bara hungrig!

Så jag rekommenderar dej att välja en klinik där de står för omvårdnaden det första dygnet - det uppskattar man mkt då. Fast såklart att man gör som man vill - som nån påpekade tidigare. Men de allra flesta brukar känna sej väldigt svaga och möra det första dygnet - mysigt att bli ompysslad då.

Och ang. dina "bröllopsbröst" - de kommer inte va några problem alls, jag lovar!

Misha**: Stort tack för träningstipsen! Men.. menar du alltså att om man ligger på bräda och kör med skivstång - skulle det va lika tungt som armhävningar?... Det har jag aldrig tyckt förut - fast jag haft mkt vikter på, så har ju alltid armhävningar varit det klart tyngsta. Så det kan väl inte stämma?... Sen har jag tänkt om nu - väntar till 10 v. efter op innan jag börjar Body Pump:a. Ska på en sem.tripp 1 v. med, så då kommer jag ju ändå inte träna. Och det känns bara bra att vänta lite ytterligare. Kör spinning, simning, pilates, core och dessutom lösa hantlar till biceps och triceps hemma istället.

((Kram))

• Abra

Vill bara säga att såhär skriver hon mer om konsultationen idag (fre) hos Charles: (citat)

"Jo han mätte och hade sig åt alal håll o kanter och ritade vart bröstvårtan skulle hamna med en speciell teknik. (sköterskan sa att han var ensam om det). Han mäter från halsgropen ner i en viss vinkel o gör en prick där. Sedan gör han en triangel nedåt sidorna på brösten från pricken. ca 1,5cm nedanför toppen på triangeln gör han två runda ringar= bröstvårtan. Sedan när man håller bröstet på ett visst sätt så ser man nästan exakt hur bröstet komemr se ut efter lyftet. coolt! Han satte dock först bröstvårtan för högt och valde ett för stort inlägg till mig, men som han sa själv så är det ovanligt att man vill ha "naturliga" bröst så som jag vill ha dem.

"Jag hade tid kl 12.00 idag men kom in först 12.50, först var jag irriterad men sen fattade jag att det beror på att han är så jäkla noggrann plus att han inte stressar på en ett dugg. När jag kände mig klar med konsultationen då var han också klar och inte innan. Jag fick tom skutta runt med inlägget i behån ett tag bara för att känna efter. Tror jag var inne i ca 25-35 min."

Så, som sagt - allt är relativt - och alla tycker vi olika. Men man ska ju iaf inte döma nån på bara rykten, utan att ens ha bildat sej en egen uppfattning om personen ifråga, vem och vad det än gäller.

Så - nog om detta med denna kliniken!

Nu är det minsann dagt att natta kudden - har varit uppe sen 4:30 och jobbat - börjar kännas nu!

Nattinatt!

((Kram)

Svar på tråden Bröstförstoring 10