• fakeblond

Problem med förspel...

Jag har ett problem med min pojkvän. Häromkvällen när vi skulle sova så var han liite sugen på sex och jag nästan inte alls men vi började lite ändå för det kan bli bra ändå sen. Nu blev det inte så bra för jag var visst inte så tänd så vi slutade mitt i och blev sura/ledsna. Det var onödigt av mig att göra så när jag inte var så sugen ochså blev det så dumt nu. Någon som känner igen sig.

Det handlar egentligen om en grej att jag känner att han inte orkar ha förspel så länge som jag egentligen behöver. Jag blir stressad om han vill föra in den för snabbt eftersom jag inte hinner bli våt. Tidigare i förhållandet tog vi mer på varandra på andra delar av kroppen och det ledde ju till att jag blev mer på.

Det är något jag måste prata med honom om idag helst för nu är stämningen inte på topp... Frågan är hur jag ska lägga upp det lite fint. Det är ju inte det att jag inte tänder på honom längre men jag önskar att vi gjorde det lite annorlunda. Har försökt visa utan att prata men det verkar inte funka.

• Svar på tråden Problem med förspel...
  • Anton

Förspel är väldigt viktigt om det nu är så att t.ex kvinnan inte har så lätt att bli våt. Ett förspel kan t.ex börja på morgonen med lite kyssar, kramar under dagen, lite massage, kanske något/några snuskiga ord vid en nackkyss. Sen väl i sängen kan man ju utforska varandras kroppar med fingrar,tungan,fötter osv.. finns så många eregona zoner att beröra. Att bara ligga o titta på varandra, hålla om varandra och hångla o säga fina saker till varandra. De är förspel de! Iaf för mig.

• pickolina

Mmm, tyvärr verkar allt för få killar "pålästa" när det gäller skillnaden mellan killars och tjejers sexualitet. Både fysiskt och psykiskt. Trist!

• MuffinsTönt

Hej!
    Kan sägas att jag själv har svårt att prata om 6 med min kille. Jag försöker... Därför är det bra att det diskuteras sådana här saker. Inget man gör IRL.

NU är jag nyfiken... :D
    Hur (teoretiskt sett) det till när en kille får mer än en orgasm? är det ngt spec ställe?

• Anton

Vi män kan få flera orgasmer om man kan skilja bort utlösningen. Så fort man får utlösning så krymper den och man måste vänta.

• Joleen

Jag tror att det är viktigt att ha en öppen kommunikation kring sex, vi kan diskutera vårt sexliv vid frukostbordet och ingen av oss är rädd att säga ifrån om något känns konstigt, obehagligt el liknande.

Detta med att ståndet skulle slakna medan ni har förspel tycker jag låter konstigt, min fästman blir stenhård av att ha förspel med mig. Vi brukar börja med att hångla, ta på varandra, röra vid varandras k*nsorgan, han brukar tillfredsställa mig med sin hand eller tunga så att jag kommer 1-3 ggr och samtidigt så r*nkar eller s*ger jag av honom. Sen har vi penetrationss*x, kör lite olika ställningar, avbryter så att han kan tillfredsställa mig ett par gånger till. Sen har vi penetrationss*x en stund till och sen avslutar vi på valfritt sätt. För mig är det perfekt, jag hinner bli rejält våt och k*t, detsamma gäller för honom, och då blir själva s*mlaget så mycket bättre.

• Joleen

Om du börjar att prata om sex mer med honom utan att fokusera på att något är del eller att något gör något fel så blir snart vana vid att prata om det. Min fästman kunde inte prata sex ens i sängen i början, nu kan vi som sagt diskutera vårt sexliv när som helst och han kan vara härligt dirty i sängen. Jag tror att det handlar om att vänja sig vid att prata om det och avdramatisera allt kring sex. Om man aldrig säger hur man vill ha det, hur ska ens partner då veta?

• Joleen

Oj oj, vad massa stavfel... "fokusera på att något är fel eller att någon gör något fel" skulle det ju stå!

• Anton

Om mannen har svårt att få stånd eller slaknar med sin tjej så är det oftast psykiska spärrar. Avhjälps genom att öva.. till slut så kan man slappna av och tänka på annat än att den just inte blir hård för då blir de ett problem psykiskt ;)
    Att stressa fram ståndet blir ju ett problem.
    Vill den inte så vill den inte då är de bara att acceptera och ha skönt på annat sätt.. sex är ju inte bara samlag utan så mycket mer! kyssar, smek..osv.

• Brudgum 2008

>>> 2007-08-02 18:21 MuffinsTönt

Läs boken vägen till orgasm, där står det massor med bra saker, både för tjejer och killar.

Svar på tråden Problem med förspel...