• fakeblond

Problem med förspel...

Jag har ett problem med min pojkvän. Häromkvällen när vi skulle sova så var han liite sugen på sex och jag nästan inte alls men vi började lite ändå för det kan bli bra ändå sen. Nu blev det inte så bra för jag var visst inte så tänd så vi slutade mitt i och blev sura/ledsna. Det var onödigt av mig att göra så när jag inte var så sugen ochså blev det så dumt nu. Någon som känner igen sig.

Det handlar egentligen om en grej att jag känner att han inte orkar ha förspel så länge som jag egentligen behöver. Jag blir stressad om han vill föra in den för snabbt eftersom jag inte hinner bli våt. Tidigare i förhållandet tog vi mer på varandra på andra delar av kroppen och det ledde ju till att jag blev mer på.

Det är något jag måste prata med honom om idag helst för nu är stämningen inte på topp... Frågan är hur jag ska lägga upp det lite fint. Det är ju inte det att jag inte tänder på honom längre men jag önskar att vi gjorde det lite annorlunda. Har försökt visa utan att prata men det verkar inte funka.

• Svar på tråden Problem med förspel...
  • Brudgum 2008

>>> Pickolina

Det var ingen kritik, jag höll med dig.

Jag tror inte heller alla killar tänker eller vet det. För oftast är det ju så, in - ut - sprut - slut, och då är det ju inte konstigt att man tror utlösning och orgasm är samma sak. Min tanke var mer om det är det TS försöker prata om, liksom en vinkling. Annars så verkar den här tråden ha gjort sitt så att säga...

Kul (och lovande) att du tror att "många tjejer vet det"... Jag känner många tjejer och vi är ganska frispråkiga när vi träffas. Jag vill nog snarare säga att nästan ingen av dom visste det.

jag tror även tjejen måste lära sig ibland hur hennes kille fungerar, och det ansvaret ligger hos båda...

• pickolina

Brudgum 2008 - Ingen fara, tog det inte som kritik.. :) Ja självklart måste tjejen även lära sig hur killen fungerar.. Det är ju precis lika viktigt åt båda håll, absolut! :)

Jag förstår vad du menar.. Jag är ganska säker på att många tjejer vet om det, men majoriteten vet nog inte om det. Jag blir ofta förvånad över hur lite folk (både killar och tjejer) vet om sådana här saker faktiskt.. Dom kanske inte har samma intresse som jag själv har.. :D

• Brudgum 2008

>>> Pickolina

Ha ha ha, jag svarar dig på den här tråden också!
    Helt rätt

• pickolina

Brudgum 2008 - :D Mycket intressant ämne, eller hur? ;):D

• Brudgum 2008

>>>Pickolina

Självklart!

• Brudgum 2008

>>> Fakeblond
    Jag tycker du ska säga som det är.

• pickolina

Instämmer! ;):) Att vara öppen, ärlig, rak och verkligen kommunicera är så oerhört viktigt. Min uppfattning är att dom flesta försöker arbeta på det när det gäller allt som har med relationen att göra förutom just när det kommer till sexbiten, vilket jag inte kan förstå.. Det verkar vara ett väldigt känsligt och svårt ämne för många, och många kanske inte heller förstår hur viktigt det är...

• fakeblond

Ja det är bäst att vara ärlig såklart. Har pratat med honom men stämningen känns lite trist nu men det blir nog bättre. Han tror att jag är sur och tvärtom men jag är mest lite ledsen för att det blev som det blev och vi är inte så keliga som vi brukar vara.

Han tog ju illa upp såklart när jag inte blev tänd av att ha sex med honom men nu har jag ju berättat vad jag saknar innan vi har det. Jag ska heller inte ha sex när jag inte är riktigt sugen men det känns som att ibland får man ju kompromissa lite och så brukar det bli bra ändå. Han tycker att det känns som om jag inte är på g ibland och det är säkert sant och beror på att jag inte är tillräckligt upphetsad då.

Nu vill jag först och främst att vi ska hitta tillbaka till att vara sådär mysiga och keliga som vi brukar vara. På nåt sätt blev vi båda lite avvaktande nu och det känns som om allt är mitt fel men samtidigt är det ju bra att jag fått sagt vad jag tycker nu för det kan ju inte skada.

• Meddelande borttaget
  • pickolina

Försök att släppa dom tankarna och känslorna och var lite spontan och gosig mot honom.. Kanske hitta på en sexig överraskning.. Osv.. Det har aldrig misslyckats för mig i alla fall.

Gällande att kompromissa så tänker jag så här.. Jag är oftast på G men om jag inte skulle vara det av någon anl så ger jag det ändå ett försök. Med det menar jag att det då är upp till oss båda att få mig upphetsad.. Om jag blir det så kör man på och annars inte.. Men k*theten måste infinna sig först, annars är det ju inte alls lika skönt varken fysiskt eller psykiskt. Tvärtom så kan det ju tom göra ont/vara obehagligt, när killen dunkar mot livmodertappen osv...

Gällande att han tog illa upp.. Han tog detta som kritik, men om ni fortsätter att vara väldigt öppna mot varandra så kommer kommunikationen bli mer lättsam..

Give him some love, så löser det sig nog ska du se... :)

Svar på tråden Problem med förspel...