• fakeblond

Problem med förspel...

Jag har ett problem med min pojkvän. Häromkvällen när vi skulle sova så var han liite sugen på sex och jag nästan inte alls men vi började lite ändå för det kan bli bra ändå sen. Nu blev det inte så bra för jag var visst inte så tänd så vi slutade mitt i och blev sura/ledsna. Det var onödigt av mig att göra så när jag inte var så sugen ochså blev det så dumt nu. Någon som känner igen sig.

Det handlar egentligen om en grej att jag känner att han inte orkar ha förspel så länge som jag egentligen behöver. Jag blir stressad om han vill föra in den för snabbt eftersom jag inte hinner bli våt. Tidigare i förhållandet tog vi mer på varandra på andra delar av kroppen och det ledde ju till att jag blev mer på.

Det är något jag måste prata med honom om idag helst för nu är stämningen inte på topp... Frågan är hur jag ska lägga upp det lite fint. Det är ju inte det att jag inte tänder på honom längre men jag önskar att vi gjorde det lite annorlunda. Har försökt visa utan att prata men det verkar inte funka.

• Svar på tråden Problem med förspel...
  • jagärsåkär

Vi har också haft många diskussioner om detta med förspel. Jag njuter så mkt mer av sexet om jag är tänd innan! Ofta är jag blöt (hela tiden faktiskt, vet inte varför) så vi kan i princip ha sex på en gång. MEn det betyder inte att jag njuter så mkt av det.

Jag tror i m2b´s fall att han är rädd att förlora sitt stånd. Det är en otroligt känslig fråga... han har inte potensproblem men ibland slaknar den av om vi inte kör på liksom.

Oral6 är ett alternativ som båda vi älskar!! Jag blir såååå tänd av att ge honom det och han riskerar VERKLIGEN inte att tappa sitt stånd. Det kanske kan funka för er också? Han brukar även ge mig oral6 innan, antingen samtidigt eller i omgångar.

Annars kanske ni kan hitta andra saker som båda gillar... förspel behöver inte vara så "försiktigt" och traditionellt, man kan ju göra en massa härliga saker. Det bästa är att hitta nåt som din kille kommer böna o be efter och som får dig riktigt i gasen!

• Fru Cinderella

Det jag har lärt mig dock är att aldrig ha sex bara för att den andra vill, även fast man tänker "det blir ju bättre sen" vilket det visserligen oftast blir, men det är ju alltid bättre om man vill från början.

Och får man negativa erfarenheter kan ju de tyvärr sitta i en stund och sen vill man inte alls till slut.

Sexlivet är ju riktigt viktigt faktiskt så prata med honom innnan det har gått för lång tid så att det bara känns konstigare.

• pickolina

Lägg fram det just så.. Rakt och ärligt. Linda inte in det.. Det är en sådan typiskt kvinnlig grej och det slutar alltför ofta med att killen helt enkelt inte förstår.

• bambi1

Jag är också i princip alltid blöt så egentligen behövs typ inget förspel... men självklart så blir det så mycket bättre! Så ibland kan jag säga till min m2b "neee... stoppa inte in den än..." eller nåt liknande... det brukar funka.. eller om man bara hoppar undan lite när han försöker stoppa in den och fortsätter och hångla ett tag till :)

• tattar-Emma

Det är typiskt kvinnlig grej, ja, men samtidigt händer det killar också att de inte "får upp den". Nästan alla män har nog varit med om det, samtidigt har de ofta svårt att förstå den situation som du beskriver...

• tattar-Emma

äsch, läste fel på pickolinas ser jag nu, men i vilket fall så kan du prova med liknelsen jag föreslog :)

• pickolina

Ärlighet och öppenhet tror jag på, samt kommunikation. Både "i sängen" och utanför.. Som om man alltid har sex i sängen.. ;):D Att prata om sex när man inte har sex är jätte bra tycker jag. Då kan man lättare diskutera och bolla fram och tillbaka, vad man gillar, vad man ogillar (gillar mest resp minst osv), vad man önskar, vad man fantiserar om osv osv... På så sätt blir det lättare att förstå varandra när man väl har sex. För i det läget kanske man inte direkt vill diskutera sådant.. ;):D

Tjejer och killar fungerar olika (+ att alla individer är olika), både fysiskt och psykiskt och därför är det ju så viktigt att man har en bra kommunikation om sådana saker..

Den enda som kan lära killen hur du (TS) fungerar och vill ha det är du själv.. Att lära honom det när han är så upphetsad att han bara kan tänka på att få spruta kanske inte är det mest konstruktiva sättet.. ;)

Sedan måste du ta ansvar för dig själv. Ha inte sex om du inte vill och låt honom inte "tränga in" om du inte känner dig redo. Det är bara att vara rak och ärlig.. Genom att visa eller säga det lite snyggt, fattar han inte så får du säga det lite mindre snyggt.. ;) Men som sagt, detta (tycker jag) behöver oxå diskuteras när ni inte har sex. Annars är risken att han aldrig lär sig och att det blir jobbigt mellan er och sedan bara värre och värre.... Verkar onödigt.

• A+P=sant

Vi har inget förspel jag och min sambo. kanske beror på att vårt sex är skit. Jag tänder inte på honom eller känner mig intresserad av sexet utan det blir mer: kom igen då kör någon gång så att vi blir klara någon gång. Jag vill sova...

Oral6 är dock superbra!

• Brudgum 2008

>>>pickolina

"Att lära honom det när han är så upphetsad att han bara kan tänka på att få spruta kanske inte är det mest konstruktiva sättet.."

Håller nog med dig.

Men precis som i tråden "Försats" vill jag ännu en gång poängtera: UTLÖSNING ÄR INTE SAMMA SAK SOM ORGASM FÖR KILLAR!!! Det är bara så att vi fixar ihop det. Mao kan en kille (med lite träning) få flera orgasmer innan själva utlösningen.

• pickolina

Brudgum 2008 - I know! :D Det tror jag att många tjejer vet.. Fast säkerligen inte alla, men alla killar verkar inte heller medvetna om det.. ;):D Oavsett så har det ju mindre betydelse i just denna situation/diskussion. Killen måste lära sig hur hans tjej fungerar och det ansvaret ligger hos båda..

Svar på tråden Problem med förspel...