• Annim

Vad har ni för budget och får ni någon sponsring?

Nattarbetare som är ledig och kan inte sova!
    Har nu bestämt mig för att om inte gubben friar snart så ska jag göra det.
    Vi har redan börjat spara för ett bröllop som det har talats om att det ska gå av stapeln sommaren 2008.
    Men jag undrar hur mycket har ni tänkt att spara och lägga på ert bröllop?
    Har ni fått någon sponsring av era föräldrar/svärföräldrar?
    Hur mycket tycker ni isåfall att man kan vänta sig att de sponsrar med om de har erbjudit sig?

Våra föräldrar har erbjudit sig att sponsra med viss del, men det har inte talats om hur mycket. Känslig fråga att ta upp tycker jag man vill ju inte känna som att man tigger.

• Svar på tråden Vad har ni för budget och får ni någon sponsring?
  • 10augusti07

Kan tänka mig att vårat bröllop har kostat ca 10000:-. Mina föräldrar hjälper till med 2000 (för maten osv) och min killes föräldrar hjälper till med.....5-600 kr. o det var inte de som erbjöd sig, utan min kille frågade sina föräldrar. Mina föräldrar erbjöd sig för nån månad sen.
    Vet inte hur mycket man kan "förvänta" sig. Egentligen inget, alla bidrag är ju bra och snällt. Men man ska ju inte förvänta sig det. Jag menar, vi gifter oss om en vecka, och niklas fråga sina föräldrar för typ nån vecka sen. Så de hade nog inte tänkt och erbjuda nåt.

• Joleen

Jag tycker alltid att man ska planera sitt bröllop utifrån att man själva ska kunna bekosta det, vill föräldrarna sponsra så är det en bonus. Berättar ni att ni ska gifta er så kommer de antagligen att erbjuda sig igen och då kan ni diskutera konkreta summor. Om de inte erbjuder sig igen så tycker jag inte att ni ska fråga, personligen tycker jag att det är ofint!

• 071023 2

man kan alltid skicka ett inbetalningskort till alla sina släktingar och nära med pg nummer ca 1 år innan bröllopet och be om ett bidrag... då vet man var man får så slipper man hoppas!

• Utomlands 2008

ramlösa: Ironisk?

• Humma 11/8

Vi har en budget på 100000:-, pengar vi har sparat ihop själva under ca 1års tid. Detta täcker både bröllop och resa...

Och jag håller med Joleen, budgetera efter egen förmåga, får ni sponsorer som vill hjälpa till (frivilligt helst ) får man överväga hurvida man ska ta emot det som erbjuds!

• Brudgum 2008

Ta en lite dyrare kuvertavgift, lägg er på 3000 + så löser det sig...

• 071023 2

2007-08-04 21:50 Brudgum 2008

Ja varför inte. Men om man höjer den lite grann i varje fall. Då kan man få klänningen betald i varje fall. Det är ju inte helt omöjligt.

Sen kan man ha som många rekommenderar, en liten burk vid baren där gästerna kan lämna frivillig dricks. Bra fickpengar till bröllopsresan.

Nån annan med andra bra tips?

• NYC2007

Vi kommer att spendera 50-70 000 på bröllopet, men i det ingår resor för 6 personer till New York och kläder, ringar, vigselförrättare, fotograf och middag. Vi får inte något bidrag (vill inte ha det heller)

• Mois

Vi gifter oss nästa månad och kalaset hamnar på 80 000 kr, exkl resa.
    Vi har sparat ihop allt själv under ett år. haft lite tur och vunnit 25 000 kr! Min mamma betalar all alkohol, annars ingen hjälp...

• Brudgum 2008

Smsa låna, smsa låna...

Svar på tråden Vad har ni för budget och får ni någon sponsring?