• Annim

Vad har ni för budget och får ni någon sponsring?

Nattarbetare som är ledig och kan inte sova!
    Har nu bestämt mig för att om inte gubben friar snart så ska jag göra det.
    Vi har redan börjat spara för ett bröllop som det har talats om att det ska gå av stapeln sommaren 2008.
    Men jag undrar hur mycket har ni tänkt att spara och lägga på ert bröllop?
    Har ni fått någon sponsring av era föräldrar/svärföräldrar?
    Hur mycket tycker ni isåfall att man kan vänta sig att de sponsrar med om de har erbjudit sig?

Våra föräldrar har erbjudit sig att sponsra med viss del, men det har inte talats om hur mycket. Känslig fråga att ta upp tycker jag man vill ju inte känna som att man tigger.

• Svar på tråden Vad har ni för budget och får ni någon sponsring?
  • llotta28

hej! Min sambo och jag gifter oss nästa år, men vi får spara till det själva. Man kan faktikst spara in på rätt mycket och nu när jag tänker efter så har allt detta blivit till en sport för mig. Vårt brölop kommer säkert gå loss på mellan 35-60.000 kr. Men känns som om det e värt det. Vi har dock ingen som sponsrar oss även om det hade kännts skönt. Lotta

• Daniels Fru 2009

Hejsan!
    Vi har satt ett tak på vår budget med
    110 000, sjukt mycket pengar att lägga på en dag. Men jag vill ha ett stort bröllop och alla små detaljer jag drömt om i alla år. Tex. så kommer jag och min blivande man att släppa upp varsin vit duva ur handen uranför kyrkan har vi tänkte, allt sånt kostar ju. Vi känner dock att det är värt det, självklart välkomnas allt som är billigare än vi tänkt.
    Våra föräldrar kommer att bidra med lite, men med hur mycket, dte vet vi inte.

Dock så tycker jag inte att det spelar någon roll hur mycket man lägger på sin budget, ej heller vartifrån pengarna kommer. Att bröllopsparet får en dag att minnas som underbar!

• Daniels Fru 2009

oj vad mycket stavfel :-P

Grattis förresten till alla som gift sig!

• Blivande fru pettersson

Vi har satt vår budget till 30 000:- Mamma betalar 1/4, pappa 1/4 å svärföräldrarna 1/2. Liten budget, men vi hoppas kunna hålla den genom att dra ner kostnaderna på de störa posterna så som klänning, ring, frisör, alkohol osv. Har dock 75 gäster, så vi får se hur det går.

• september22

Vi räknar med 80.000 och får ca.25.000 i bidrag av våra föräldrar. Sen tillkommer bröllopsresan, blir nån billig sistaminutenresa.

• WAX

Janne73 - Vi hade catering på förrätt och huvudrätt. Efterrätten fixade vi själva (glass och hallon och blåbär och chokladhjärtan). Maten kostade ca 10 000 kr för knappt 60 gäster.

Alkoholen var från Tyskland och gick på ca 5000 kr. Det var även avec. Och det räckte och blev över.

Tårtan fixade en kompis. Vi köpte bara ingredienser för några hundringar.

Klänningen var min mammas som syddes om av en kompis. M2B hyrde kläder. Summa ca 4000 kr.

Servering skötte bekanta. Likaså hade vi en trubadur (vän). Dessa betalade vi sammanlagt 2500 kr + vinflaskor.

Utöver detta var det lokalhyra 2900 kr, frissa 2400 kr, bukett 1300 kr, ring 5500 kr, hotell 1750 kr. Sen tillkommer lite dekorationer, servetter, program, inbjudan och tackkort. Men fotograferingen var gratis eftersom min far är fotograf. Så vi har nog kommit lindringt undan

Vi har inte med någon bröllopsresa i budgeten.

• lilltass

Hej!

Har lite samma problem som TS när det gäller sponsring. Eller problem är det ju inte men lite av ett dilemma kanske.
    Vi har inte riktigt satt en budget ännu men jag tänker mig runt 60 000. Mina föräldrar sa genast att de ville bidra med mellan 25-30 000. Vilket är så himla gulligt!
    Men min killes föräldrar har inte nämnt nåt även om vi båda är säkra på att de vill hjälpa oss med nån summa. Vore så bra att veta ungefär vad de hade tänkt sig. Men jag vill absolut inte fråga och min kille tycker också att det känns skumt.

Antar att vi planerar utan dem och sen om de vill bidra så är det jättevälkommet.

Jag tror annars att vi kan klara att hålla vår budget ganska låg. Jag är proffs på att komma billigt undan. Min mamma är florist, min svärmor frisör, min syrra är makeupartist, min svåger spelar i ett band, min kompis är fotograf etc. Det gäller att utnyttja alla kontakter man har. Då kan man verkligen spara in pengar.

• Bakelse

Wow lilltass! Du har det verkligen väl förspänt med kontakterna!!

Vi har inte heller någon budget direkt, men jag tror att vi hamnar på ca
    6000:- Kläder
    1500:- Porslin
    4000:- Dricka
    4000:- Mat
    7000:- Ring till mig
    1500:- Dekorationer
    1500:- Serveringspersonal
    1000:- Hår och smink för mig och min tärna

Lokal har vi gratis, vi ordnar förrätt, efterrätt och tårta själva. Egentligen skulle vi fixa all mat själv, men insåg att catering till varmrätten vore trevligt Vi har redan varit på massor av resor i år, så någon bröllopsresa blir det inte. Än.

• Bruden_070825

Vi har en budget på 40000:- och vi får ingen sponsring. Det blir ca 55 gäster.Bröllopet kom lite hastigt på, då vi bara gått och skjutit på det ;) Så i Mars/April i år kom vi på att vi slår till i sommar. Bröllopsresa får vänta tills nästa år :) VI har inte bråttom :P

• Johanna_brud2008

Vi har precis bestämt oss för att gifta oss nästa sommar.
    Vi kommer att betala i princip allt själva. Budget ( i nuläget är ca 60 000kr)
    Mina föräldrar hjälper med några tusen. Vi själva kommer att börja spara 8-10 000 kr varje månad fr o m nu.
    I vårt fall väntar vi oss inte att någon ska betala ngt åt oss utan det är bara ett positivt tillskott! vad man kan förvänta sig att föräldrar ska beror ju på om man har syskon och om de har blivit sponsrade etc och vilken summa... beror ju också helt på relationen och ekonomin hos föräldrar med

Svar på tråden Vad har ni för budget och får ni någon sponsring?