• Liinda_e

att inte bli friad till

Nu en fråga till alla som inte har friat lr blivit friad till:
    Så här var det ,vi hade pratat om vårt bröllop i 2 år ,jag tänkte alltid lite på det som en liten "puff" i hans sida att fria snart.
    men det kom lixom aldrig fasten han var lika lyrisk som jag.
    Så började vi planera för barn ....osså vaknade jag en söndag med panik.....
    -shit älskling jag vill ju gifta mej innan vi får barn
    -jag med
    (och vi har alltid sagt att vi ska gifta oss i oktober)
    -men antingen kan vi gifta oss om 1,5 år och vänta med barn
    -det kan vi ju inte
    -näääää
    -ska vi gifta oss i år då?
    -ja det gör vi!
    och nu 3 månader efter beslutet känns det lite snopet ,man har ju alltid tänkt att en dag ska man bli friad till och min m2b säger ju att han alltid drömt om att fria och att han tänkt på det massor av gånger men det blev lixom inte av.
    Och nu haglar frågorna varje gång vi träffar folk
    vem fria?
    Hur gjordes det?
    osv osv osv
    och varje gång känns det som en liten tagg som om man förlorat ngt värdefullt.
    Är jag bara fjantig lr känner fler som jag?

• Svar på tråden att inte bli friad till
  • PennyJenny

Ja, man ska slänga de där bilderna man har huvudet i väggen stället. Det är så lätt att det bara blir fel. Fokusera i stället på hur han faktiskt visar dig sin kärlek i vardagen. Min har som regel koll om jag har mitt favopålägg hemma, lägger in en ny cola i kylen (jag dricker light, han vanlig) till mig när den gamla tagit slut, ger mig massager åt höger och vänster, plockar alltid undan i köket efter middagen osv, osv. Det är ju det som är viktigt. Och att vi står där på bröllopsdagen tillsammans med ett arrangemang som vi känner oss bekväma med. Att vi lever ett liv som vi vill ha. Ett förhållande innebär ju som regel en rad kompromisser och jag har kompromissat bort frieriet till förmån för att ha någon som tänker på de små sakerna i vardagen istället. :)

Okej, lite klassisk romantik vill jag dock ha och emellanåt får han faktiskt se till att komma hem med blommor, men det är ju inte det som räknas. Det är ju inte det som definerar oss. Att kompromissa innebär ju inte att vi diskuterar hur vi vill ha det och så förväntar jag mig ändå att han i slutändan ska göra som jag vill.

• Anncha73

Liinda_e

Jo jag håller med dig, våra blivande karlar vill ju gifta sig å e ju med på allt vad bröllopet innebär, fast jag måste ju erkänna att jag har styrt mycke i den här skutan..Min gubbe har mer sagt "okej det blir nog bra" det enda han INTE vill det är att någon sjunger i kyrkan, så jag får väl ge mig med det då..:D

• Liinda_e

ja det kan du väll gott offra....om du får allt annat som du ville!

• jagärsåkär

Jag tror säkert han kommer fria... han kanske bara väntar på de perfekta omständigheterna? Det kanske kommer en stor överraskning snart??

• Liinda_e

ohhh det kanske du har rätt i...vem vet jag får väll hålla tummarna.

• Miamaja

Jag tycker du är fjantig rent ut sagt. Det spelar väl ingen roll om han friar eller om ni bestämde demokratiskt att ni ska gifta er. Vi bestämde att vi skuller gifta oss, tidpunkt mm. Sen kom min sambo på att han var "tvungen" att fria. Det gjorde han men han frågade faktiskt bara om jag ville gifta mig med honom och jag sa jag. För min del hade det absolut inte behövts. Det var likadant när vi förlovade oss vi pratade om det och bestämde oss bara.

• Vidalila

min m2b friade till mig igen i tisdags! vi har varit fölovade i fyra år, vi var studenter då och hade inte råd med så fina ringar, men sen i tisdags på min födelsedag så fick jag champagne och ett frieri på ett knä med en sprillans ny ring!

Så de kan överraska en!

• Bröllopstokiig

Vi tog också beslutet tillsammans, precis som vi beslutar allt annat viktigt .. och min man är amerikan! Man skulle ju kunna trott att han skulle fria ..
    Han kände det som att vi har varit ihop så länge så att jag borde veta att han vill gifta sig och att vi diskuterar fram när gemensamt .. Precis som vi gjorde när vi bestämde oss för att köpa hus, och diskuterade huruvida vi ville skaffa barn eller inte ...
    Hade egentligen ingen romantisk fantasi om något frieri. Jag tror att det flesta av mina vänner har tagit beslutet gemensamt.
    Vi skippade även förlovningen, utan har bara varsin vigsel ring. Jag kanske skaffar en slät ring så småningom .. så jag ser mer gift ut :)

• Frida82

Jag har alltid velat att den man jag ska gifta mig med ska gå ner på knä o fria till MIG, för det verkar ju sååå romantiskt. Men när jag inte längre orkade vänta efter alla år så bestämde jag mig för att fria själv, även om det kändes lite knasigt! Efter att min sambo sagt ja till att gifta sig, så sa han att han faktiskt hade tänkt o fria, men visste inte när. Så jag känner mig faktiskt lite besviken att inte få bli friad till, att jag inte kunde hålla mig...
    Men men, det är ju lite roligt också att vara lite galen ibland!

• rosesarered

Äh, spelar det nån roll egentligen hur man kom fram till beslutet? För dom flesta verkar det vara något som växer fram med tiden och jag tror inte alls att många har fått ett sånt superromantiskt film-frieri.
    Jag blev friad till innan vi förlovade oss men det anade jag nog för att vi hade pratat om förlovning ett tag utan att bestämma något! och ja, kan väl erkänna att jag hintade lite smått om att "nån måste väl fria.."

Om folk frågar om ert frieri får du berätta den lilla historia du har berättat för oss här!
    Det var ju rätt sött tycker jag, spontant och naturligt:)

Svar på tråden att inte bli friad till