• Liinda_e

att inte bli friad till

Nu en fråga till alla som inte har friat lr blivit friad till:
    Så här var det ,vi hade pratat om vårt bröllop i 2 år ,jag tänkte alltid lite på det som en liten "puff" i hans sida att fria snart.
    men det kom lixom aldrig fasten han var lika lyrisk som jag.
    Så började vi planera för barn ....osså vaknade jag en söndag med panik.....
    -shit älskling jag vill ju gifta mej innan vi får barn
    -jag med
    (och vi har alltid sagt att vi ska gifta oss i oktober)
    -men antingen kan vi gifta oss om 1,5 år och vänta med barn
    -det kan vi ju inte
    -näääää
    -ska vi gifta oss i år då?
    -ja det gör vi!
    och nu 3 månader efter beslutet känns det lite snopet ,man har ju alltid tänkt att en dag ska man bli friad till och min m2b säger ju att han alltid drömt om att fria och att han tänkt på det massor av gånger men det blev lixom inte av.
    Och nu haglar frågorna varje gång vi träffar folk
    vem fria?
    Hur gjordes det?
    osv osv osv
    och varje gång känns det som en liten tagg som om man förlorat ngt värdefullt.
    Är jag bara fjantig lr känner fler som jag?

• Svar på tråden att inte bli friad till
  • Miss Badger

Men det du beskriver är ju också ett frieri som jag ser det. Den som frågade (du?) "ska vi gifta oss i år då?" friade och den andra sa ja. Min m2b frågade en morgon om jag ville åka och köpa förlovningsringar, det var hans sätt att säga att han ville gifta sig med mig. Så han har aldrig frågat "vill du gifta dig med mig?" men jag anser mig vara friad till ändå fast mer indirekt . Precis som tattar-Emma säger så är det ju ett tecken på äkta kärlek att man kan diskutera giftermål utan en massa "konstigheter" = avancerade frierier!

• ~vinterbrud~

Liinda_e:
    nickar igenkännande när jag läser dina sista meningar angående frågor från folk om "hur friade han; hur gick det till" etc etc.
    Jag blev inte friad till utan det gick till som för "viktualia": vi åt middag ute en kväll och började diskutera bröllop. Då beslutade vi oss för att gifta oss. Sen förlovade vi oss en månad senare på en utlandsresa.
    Jag har aldrig saknat ett "frieri" och är jätteglad över vårt sätt att göra det på.

Jag brukar svara att "frieriet" var ett gemensamt beslut. Tycker absolut inte du ska känna att du missat något värdefullt - det viktigast är ju att ni ska GIFTA ER!

• Liinda_e

så sant så sant, vi har faktist struntat i förlovningen oxå, bröllopet är om 3 månader så vi sätter bara på en extra ring då (tycker man ser mer gift ut med 2 ringar)
    ngn annan som inte blivit friad till?
    skönt att höra att vi är många och att det faktist är ok!

• Lena+Mattias=sant

Och Liinda saknar du ett frieri be honom fria! han kan itne lsäa dina tankar...

• Liinda_e

har ju gjort det ,fast han är väll lite trög hahahahaha men det är väll det bla med honom som jag älskar.

• pudan

Vänner till oss kom oxå överens om att det var läge att gifta sig så det var ingen som friade. Hon var litet ledsen över detta så på bröllopsresan "friade" mannen och frågade om hon ville förnya löftena med honom 6 mån senare. Aldrig försent med andra ord!

• Smutt

Säg " jag VILL att du friar till mig innan vi gifter oss"
    beskriv vad du vill och jag lovar han gör det ^^

• Liinda_e

jag ska säga det redan ikväll får se hur det blir då....
    *fniss* i värsta fall får jag väll säga dag och tid och hur han ska göra det.
    ibland kan man missta honom för en förvirrad einstain.
    sen ska jag berätta hur det blev
    lovar!

• Smutt

BRA! återkom när du sagt hur det ska vara!

• Liinda_e

Men för att vända på frågan då
    Att bli överraskad med ett frieri .....hur kändes det?

Svar på tråden att inte bli friad till