• Liinda_e

att inte bli friad till

Nu en fråga till alla som inte har friat lr blivit friad till:
    Så här var det ,vi hade pratat om vårt bröllop i 2 år ,jag tänkte alltid lite på det som en liten "puff" i hans sida att fria snart.
    men det kom lixom aldrig fasten han var lika lyrisk som jag.
    Så började vi planera för barn ....osså vaknade jag en söndag med panik.....
    -shit älskling jag vill ju gifta mej innan vi får barn
    -jag med
    (och vi har alltid sagt att vi ska gifta oss i oktober)
    -men antingen kan vi gifta oss om 1,5 år och vänta med barn
    -det kan vi ju inte
    -näääää
    -ska vi gifta oss i år då?
    -ja det gör vi!
    och nu 3 månader efter beslutet känns det lite snopet ,man har ju alltid tänkt att en dag ska man bli friad till och min m2b säger ju att han alltid drömt om att fria och att han tänkt på det massor av gånger men det blev lixom inte av.
    Och nu haglar frågorna varje gång vi träffar folk
    vem fria?
    Hur gjordes det?
    osv osv osv
    och varje gång känns det som en liten tagg som om man förlorat ngt värdefullt.
    Är jag bara fjantig lr känner fler som jag?

• Svar på tråden att inte bli friad till
  • Smutt

jag förstår hur du känner dig.
    Jag har alltid haft en "drömbild" på att killen står på knä framför mig och frågar " vill du gifta dig med mig" och så ett romantiskt tal.

Jag har pikat min kille och så, och han VILL fria, men han letar efter sitt tillfälle tror jag.

jag vill inte fria till min kille, men tar det för lång tid för honom att få ut tummen så gör ajg det, men då blir det inte som jag tänkt mig.

men en sak är säker. det är aldrig försent för en kille att fria. varesig det är en månad innan bröllopet eller natten innan.

• Liinda_e

haha jag sa det till honom oxå när vi prata om det men då tyckte han lixom vadå nu när vi bestämt behöver jag ju inte fria dessutom blir det ingen överraskning.
    för allt i övrigt är vi helt lyriska nu och som ny kära i o med alla bröllopsplaner men just den lilla lilla detaljen skaver...känns som om man alltid kommer ha kvar det som en liten tagg ,att man aldrig blev friad till.

• tattar-Emma

Jag förstår dina känslor... MEN!

Jag tycker det är OERHÖRT romantiskt att göra som ni gjorde! Faktiskt. Inget "drama", bara ligga där en morgon i sängen och helt enkelt konstatera att "nu måste vi snart styra upp det". Att det är så självklart att det är ni att ingen måste fråga... det är kärlek!

Om det hade varit jag hade jag tjutit av lycka efteråt, det är alldeles säkert.

• Liinda_e

ja en del tårar har det blivit.jag vet ju av tidigare erfarenheter att den här relationen är byggd på kärlek och att vi känner varandra helt och hållet och är trygga osv.
    nu när du lägger fram det så där så klart att du har rätt.
    vad är ett frieri jämfört med våran enorma kärlek?
    bara en fis i rymden.
    tack för att du peppade upp mej!

• viktualia

Liinda_e - jag tycker också att det var romantiskt på sitt sätt...

och kan avslöja att våra bröllopsplaner startade med en diskussion en sen vardagskväll...precis innan vi skulle somna så "joo vi gifter oss nästa år"

... sen förlovade vi oss genom att resa till Italien och äta en flådig middag, bytte ringar före efterrätten.. mysigt på sitt sätt och överraskning ville INGEN av oss ha i det här sammanhanget!

• Smutt

En sak har jag lärt mig. Killar (inte alla) har ett sätt som kan vara fruktansvärt orimatiskt. Min pojkvän är ett praktexempel på det.
    Jag måste säga rakt ut vad det är, annars så fattar han ABSOLUT inget. han säger det själv, om jag vill gifta mig med honom och jag vill att HAN ska fria så får jag banne mig säga det, så friar han väl snart, men går och säger att jag vill gifta mig så säger han ok, och inget mer.

Ahh blir galen!

• Liinda_e

åhh vad mysigt det lät, kände mej för en stund som den enda bruden i världen som inte blivit friad till (lr friat själv)

• Liinda_e

smutt
    hehe var inte så säker på att det funkar jag sa faktist rakt ut ett halvår innan
    -men ska du inte fria snart?????
    jo lugn ,jag ska snart
    och efteråt nu berätta han att han hade TÄNKT att fria på min födelse dag (i april) men att det lixom bara inte blev.
    sa att han var osäker på ringar och blabla bla.
    men nu ska vi ju gifta oss iaf!
    med ller utan frieri!

• Lena+Mattias=sant

Vi bestämde tillsammans och då sa jag att jag ville bli friad till så det gjorde han.

• Smutt

Liinda_e

som du säger, du ska gifta dig med mannen du ska leva ditt liv med, och få barn med ! vad kan vara vackrare än det?

Linda, jag ser dig som den lyckligaste människan just nu, med eller utan frieri, för du får din man!

Lycka till på bröllopet!

Svar på tråden att inte bli friad till